"Nie sądziłem, że jeszcze kiedyś spotkamy się w studio i będziemy tworzyć nową muzykę” - powiedział w jednym z wywiadów Paul Doucette, współzałożyciel amerykańskiej formacji Matchbox Twenty. Właśnie ukazał się ich nowy album "Where the Light Goes", pierwszy od 11 lat.
Dla wielu słuchaczy Matchbox Twenty to ekipa, która kojarzy się z charyzmatycznym wokalem Roba Thomasa, artysty cieszącego się sporą popularnością dzięki solowej karierze. W stacjach radiowych na całym świecie do dziś można usłyszeć "Smooth" - piosenkę napisaną przez Thomasa dla Carlosa Santany i wydaną na płycie "Supernatural", która stała się jedną z najlepiej sprzedających się płyt w 1999 roku. Wokalista ma na swoim koncie całą masę hitów, napisanych dla innych artystów, a jego solowy debiut "...Something To Be" wylądował na szczycie amerykańskiej listy przebojów, sprzedając się doskonale również w Europie.
Jednak historia Matchbox Twenty to nie opowieść o muzycznym kopciuszku, stojącym w cieniu solowych dokonań swojego lidera. Grupa ma na swoim koncie miliony sprzedanych płyt, a jej koncerty przyciągają do dziś rzesze fanów. Ich kariera wystartowała na dobre, kiedy na szczytach list na całym świecie wylądował "Bent", przebojowy utwór z drugiego albumu "Mad Season". Matchbox Twenty mieli już całkiem udane piosenki z debiutanckiej płyty "3AM" i "Push", które zwróciły na grupę uwagę, jednak sukces "Bent" sprawił, że zespół zaczął być rozpoznawalny na całym świecie.
Jak twierdzą sami muzycy, ich współpraca jest możliwa dzięki zmianom w życiu, które przyjmują ze zrozumieniem i umiejętnością rozwiązywania problemów wewnątrz grupy. Kiedy dochodzili do ściany, robili sobie przerwę, skupiając się na innych projektach. Rob Thomas na solowej karierze, Paul Doucette na komponowaniu muzyki do filmów. "Co jakiś czas spotykaliśmy się, dawaliśmy kilka koncertów i pisaliśmy kilka piosenek. Myślę, że to nasz model biznesowy, pozwalający na sukces i przetrwanie" - żartował w jednym z wywiadów Thomas.
Na przestrzeni lat zmienił się też model współpracy artystycznej w grupie. Na pierwszych płytach głównym kompozytorem był Rob Thomas. Od albumu "North", który pojawił się w 2012 roku, po pierwszej dziesięcioletniej przerwie w działalności, materiał powstawał we współpracy wszystkich członków zespołu, z wiodącą rolą Paula Doucette. Pojawił się nowy rodzaj energii, który sprawił, że album stał się pierwszym numerem jeden grupy za oceanem. Najnowszy "Where the Light Goes" jest niejako kontynuacją tej drogi.
Nic nie wskazywało, że nowa płyta ujrzy światło dzienne. Początkowo muzycy mieli zamiar napisać dwie, trzy nowe kompozycje, które byłyby wartością dodaną do serii występów, jakie zaplanowali w 2020 roku. Niestety pandemia przerwała koncertowe plany, jednak piosenki zostały. Rob Thomas wspomina, że zastanawiali się, co zrobić dalej. Z jednej strony mogli siedzieć w domach, mając poczucie tego, jak bardzo zawiedli fanów, którzy tyle lat czekali, aby zobaczyć ich na żywo, albo włożyć trochę wysiłku i do istniejących nowych kompozycji dopisać kolejne. Jeśli udałoby się z tego stworzyć cały album, z którego muzycy byliby zadowoleni, to popandemiczny czas okazałby się udany.
Niektóre piosenki miały już wcześniej gotowy kształt, inne powstawały podczas pracy w studiu. Sam proces nagrywania sprawił im sporo radości, jak sami wspominają w wywiadach, zintegrował zespół i tchnął nową, świeżą siłę. Może dlatego album otwiera niezwykle optymistyczny utwór "Friend". Rob Thomas śpiewa: "Nie potrzebuję nikogo, kto drażniłby moją wiarę, nie potrzebuję nikogo do świętowania, bo wszyscy moi przyjaciele, wszyscy moi przyjaciele są tutaj".
Drugim na płycie jest niezwykle przebojowy "Wild Dogs (Running in a Slow Dream)". Utwór wydaję się być rozliczeniem z czasem pandemicznego uczucia pustki i przygnębienia. Piosenka brzmi niczym hymn pochwały życia i będzie koncertowym bangerem, kiedy publiczność wyśpiewa z wielką moc słowa: "I kiedy słyszysz, jak (noc) dzwoni pod twoim oknem, na zewnątrz jest świat, który czeka, mówiąc: chodź, chodź, chodź".
"Where the Light Goes" tytułowa kompozycja to kolejny przykład doskonałej, wpadającej w ucho, piosenki. Szybki rytm, doskonale podkreślające melodię partie klawiszy i wzniosły refren. To pierwszy utwór napisany z myślą o albumie.
Na topie w tym notowaniu na 8 pojawia się nagranie „No Other Love” zarejestrowane wspólnie z Amandą Shires.
Była napisana jako jedna z ostatnich. Początkowo nie była przeznaczona dla Matchbox Twenty. Paul Doucette napisał ją wspólnie z uznaną piosenkarką country Deaną Carter z myślą o innym projekcie. W trakcie pracy zdalnej nad "Where the Light Goes" podesłał członkom zespołu utwór z pytaniem, co o nim sądzą. Nagranie spodobało się do tego stopnia, że w szybkim tempie powstała aranżacja i nagranie wskoczyło na album. W utworze pojawia się Amanda Shires, amerykańska wokalistka, z którą pracował wówczas Gregg Wattenberg, producent albumu Matchbox Twenty i to on zaproponował udział piosenkarki w tym utworze.
Rob Thomas dla magazynu Variety powiedział: "Był taki moment podczas tworzenia tej płyty, kiedy powiedziałem sobie, że to jest dokładnie ta, którą powinienem nagrać i to są ludzie, z którymi mam to zrobić. Nie dlatego, że przysięgliśmy, że utrzymamy zespół razem, ale dlatego, że nasze życia ponownie zbiegły się w naturalny sposób, co sprawiło, że poczułem - to jest miejsce, w którym powinniśmy być".
NOTOWANIE 1906- 1908
W tym zestawieniu mamy ujęte trzy tygodnie więc nowości od razu są w zestawieniu 3 tygodnie
Piosenki, które są 50 tygodni na liście zdobywają bonusowo 100 punktów do rocznego podsumowania, za każdy kolejny tydzień, 20 punktów
na żółto zaznaczone są spektakularne awanse
piosenki powyżej 50 tygodni są zaznaczone dodatkowo większą czcionką i podkreśleniem
MAY 27-10 JUNE , 2023
18 news
1 |
1 |
4 |
STUCK |
THIRTY SECONDS TO MARS (4 RAZY NA 1) |
1 |
2 |
2 |
11 |
LUNA TA |
OM LA LUNA |
2 |
3 |
5 |
9 |
VIOLET CHEMISTRY |
MILEY CYRUS |
3 |
4 |
6 6 |
7 7 |
THE ALCOTT NEW ORDER T-SHITT |
THE NATIONAL & TAYLOR SWIFT THE NATIONAL |
4 4 |
5 |
10 |
8 |
LOVING YOU IS THE ONLY WAY TO FLY |
RODNEY CROWELL |
5 |
6 |
N |
3 |
BACKGROUND MUSIC |
MAREN MORRIS |
6 |
7 |
N |
3 |
IF YOU WERE MINE |
MIRANDA LAMBERT & LEON BRIDGES |
7 |
8 |
N |
3 |
NO OTHER LOVE |
MATCHBOX TWENTY & AMANDA SHIRES |
8 |
9 |
N |
3 |
SET ME FREE |
THE CHICKS |
9 |
10 |
9 9 |
17 17 |
QUEEN OF ME NOT JUST A GIRL |
SHANIA TWAIN SHANIA TWAIN |
9 9 |
11 |
8 8 8 |
17 17 17 |
TULSA WORTH A SHOT TRY JESUS |
ELLE KING ELLE KING& DIERKS BENTLEY ELLE KING |
8 8 8 |
12 |
11 |
9 |
A COLD SPIRNG DAY IN '22 |
RPWL |
3 |
13 |
12 |
24 |
SNOW ON THE BEACH |
TAYLOR SWIFT& LANA DEL REY |
9 |
14 |
17 |
14 |
BREAKING THE CIRCLE |
SOPHIE- ELLIS BEXTOR |
1 |
15 |
17 17 |
8 43 |
72 SEASONS ALL THE TEARS THAT SHINE |
METALLICA DAVID PAICH |
10 5 |
16 |
14 15 |
41 40 |
BARN AV VAR TID GEMINI |
JOAKIM BERG SAHARA HOTNIGHTS |
14 15 |
17 |
18 18 16 |
26 18 31 |
SMELL LIKE SMOKE WILDFLOWERS AND WILD HORSES LOLA |
LAINEY WILSON LAINEY WILSON UGLY KID JOE |
2 2 16 |
18 |
33 |
31 |
WATERMELON MOONSHINE |
LAINEY WILSON |
18 |
19 |
28 |
23 |
WEAK-END |
LAINEY WILSON |
19 |
20 |
19 |
11 |
ONE MORE FLAG IN THE GROUND |
KAMELOT |
18 |
21 |
19 |
8 |
SHE CAME LIKE AN ANGEL |
IŻOL |
19 |
22 |
4 4 |
17 14 |
CABIN IN THE WOODS NO COWBOYS |
BRIT TAYLOR BRIT TAYLOR |
4 4 |
23 |
3 |
14 |
POISONED ARROW |
ARCH ENEMY |
3 |
24 |
20 |
19 |
I'M NOT HERE TO MAKE FRIENDS |
SAM SMITH & CALVIN HARRIS& REYEZ |
20 |
25 |
27 27 |
32 32 |
POLAROID HAPPY HAPPY HAPPY |
SOFT CELL SOFT CELL |
25 25 |
26 |
30 |
26 |
YOU ALWAYS SAY |
ANDREA SULCOVA |
18 |
27 |
23 23 |
9 9 |
SEE YOU SOON THE OTHER SIDE |
MIMI WEBB MIM WEBB |
18 18 |
28 |
25 |
8 |
IF DARKNESS HAD A SON |
METALLICA |
25 |
29 |
27 |
8 |
THE LOST ROOM |
PET SHOP BOYS |
27 |
30 |
24 26 26 |
8 8 8 |
LENTAMENTE SLEEPWALKER LAST NIGHT ON EARTH |
ANA MENA AVA MAX AVA MAX |
24 26 26 |
31 |
N |
3 |
KARMA |
TAYLOR SWIFT & ICE SPICE |
31 |
32 |
N |
3 |
EVERYBODY LOVES YOU |
THE CHICKS |
32 |
33 |
N |
3 |
HUMBLE QUEST |
MAREN MORRIS |
33 |
34 |
N |
3 |
ISLAND |
MILEY CYRUS |
34 |
35 |
N |
3 |
WHEN THE STARS GO BLUE |
PAUL YOUNG |
35 |
36 |
32 32 32 |
18 18 18 |
BANG BANG HIGH TIDE CHILD OF SIN |
KOVACS KOVACS KOVACS& TILL LINDEMANN |
32 32 32 |
37 |
100 |
4 |
THING IN THE CAGE |
LORDI |
37 |
38 |
33 |
21 |
THE DRUMMER |
RED HOT CHILI PEPPERS |
32 |
39 |
31 31 |
21 21 |
RUN AWAY FRON THE SUN LOVELETTING |
VILLE VALO VILLE VALO |
26 26 |
40 |
65 |
13 |
WHAT'S HAPPENED? |
FRAMAURO |
40 |
41 |
61 |
19 |
ROCKING IN WIEN |
WANDA |
41 |
42 |
62 |
19 |
BRUNN |
MOLDEN/ STRAUSS/PIXNER/PETROVA/ RAND |
42 |
43 |
63 63 |
19 19 |
LUCKY FOR ME SMALL TOWN ME |
ELI YOUNG BAND TYLER HUBBARD |
43 43 |
44 |
64 |
18 |
GIMME |
SAM SMITH & KOFEE& JESSIE REYEZ |
44 |
45 |
67 68 |
13 13 |
CATCH MY DRIFT ALL THE WAY DOWN |
SELAH SUE SELAH SUE |
45 45 |
46 |
94 95 |
4 4
|
SO BAD SLEEP WITH MY ENEMY |
BRUNHILDE BRUNHILDE |
46 46 |
47 |
96 97 |
4 4 |
LIABILITY YOUR DRINKIN' MY PROBLEM |
CARLY PEARCE CARLY PEARCE |
47 47 |
48 |
98 99 |
4 4 |
LAST NIGHT BORN WITH A BEER IN MY HAND |
MORGAN WALLEN MORGAN WALLEN |
48 48 |
49 |
89 |
4 |
(EVERYTHING I DO) I DO IT FOR YOU |
REBEKKA BAKKEN |
49 |
50 |
N |
3 |
ALL THAT I HAVE |
KINGA K |
50 |
51 |
N |
3 |
SEVENTH OF JUNE |
ANNE WILSON |
51 |
52 |
N |
3 |
MY ONLY HARBOUR |
PAUL YOUNG |
52 |
53 |
N |
3 |
BIG BIG LOVE |
BELINDA CARLISLE |
53 |
54 |
N |
3 |
REDSHIFT |
ANTIMATTER |
54 |
55 |
N |
3 |
TEMPLATES |
ANTIMATTER |
55 |
56 |
N |
3 |
SUPER PARTY PEOPLE |
GANG PARADE |
56 |
57 |
N |
3 |
I'M NOT PRETTY |
MEGAN MORONEY |
57 |
58 |
34 |
8 |
IS IT YOU |
YUMI ITO |
34 |
59 |
35 |
13 |
HUNTER IN THE HILLS |
A-HA |
35 |
60 |
36 |
13 |
NEW KIND OF EVIL |
PURE REASON REVOLUTION |
36 |
61 |
37 37 |
13 13 |
IF YOU WANNA BE MY LOVER NEVER GROW UP |
LOLA MARSH LOLA MARSH |
37 37 |
62 |
38 38 |
13 13 |
HOLD THE GIRL THIS HELL |
RINA SAWAYAMA RINA SAWAYAMA |
38 38 |
63 |
39 |
13 |
JERSEY GIANT |
ELLE KING |
39 |
64 |
40 |
35 |
IF THESE DOGS COULD TALK |
ASHLEY McBRIDE& BRANDY CLARK |
40 |
65 |
N |
3 |
MATADOR |
STILLNOX |
65 |
66 |
42 42 |
7 7 |
CHILL LITT FINS DET NOEN |
SONDRE JUSTAD SONDRE JUSTAD |
42 42 |
67 |
43 |
19 |
STRUNG OUT JOHNNY |
IGGY POP |
43 |
68 |
44 |
19 |
BER A DAVEJ |
SKYLLA |
44 |
69 |
45 45 |
23 23 |
KILL BILL A QUESTION OF TIME |
SZA THE BRUTE |
45 36 |
70 |
46 |
11 |
RUKU MI DEJ |
SKYLLA |
46 |
71 |
47 |
21 |
GIFTIG |
RAMMSTEIN |
34 |
72 |
48 |
50 |
RAINY DAY |
TEDESCHI TRUCKS BAND |
38 |
73 |
49 |
26 |
DVE SRDCE VEJPUL |
CHINASKI |
49 |
74 |
50 |
35 |
GAVE IT BACK BROKEN |
CALLISTA CLARK |
50 |
75 |
51 |
35 |
CHANGE MY MIND |
CALLISTA CLARK |
51 |
76 |
52 |
35 |
WAITING |
BAILEY ZIMMERMAN |
52 |
77 |
53 |
19 |
LOBBO |
VIEUX FARKA TOURE& KHRUANGBIN |
53 |
78 |
54 |
19 |
PILOT |
WANDA |
54 |
79 |
55 |
50 |
LA DI DA |
TEDESCHI TRUCKS BAND |
39 |
80 |
56 |
39 |
SI YO FUERRA TU |
HA-ASH |
53 |
81 |
57 |
26 |
OPPORTUNITIES |
ANDREA SULCOVA |
55 |
82 |
58 |
11 |
BASTARD VON ASGARD |
FEUERSCHWANZ & FABIENNE ERNI |
58 |
83 |
59 |
31 |
GOOD DAY TO BE A BAD GUY |
WEDNESDAY 13 |
56 |
84 |
60 60 |
24 24 |
ANIARA LEGENDER |
JOAKIM BERG JOAKIM BERG |
57 58 |
85 |
69 |
14 |
BONES |
ANASTASIA ELLIOT |
69 |
86 |
70 |
14 |
LIFE TURNED HER THAT WAY |
WILLIE NELSON |
70 |
87 |
71 71 |
14 14 |
GOSSIP GASOLINE |
MANESKIN& TOM MORELLO MANESKIN |
71 71 |
88 |
72 |
14 |
STAY ABOVE |
LUKAS GRAHAM |
72 |
89 |
73 |
12 |
TOM AND MS. AMY LEE |
VENUS 5 |
73 |
90 |
74 90 |
12 4 |
LIFE IN THE HEAT BREAK MY HEART AGAIN |
KATIE MELUA REBEKKA BAKKEN |
74 90 |
91 |
75 75 |
12 12 |
DER SCHLUSSEL HERZHAFT |
HERBERT GRONEMEYER HERBERT GRONEMEYER |
75 75 |
92 |
76 |
12 |
FACE OF A GIRL |
STEVE PORCARO& JAMIE KIMMETT |
76 |
93 |
77 77 |
12 12 |
DEVIL DON'T KNOW EVERYTHING I LOVE |
MORGAN WALLEN MORGAN WALLEN |
77 77 |
94 |
78 |
11 |
THE GATES OF TIME |
THE DARK SIDE OF THE MOON |
78 |
95 |
79 |
11 |
DINNER TABLE |
NINA NESBITT |
79 |
96 |
80 |
11 |
ANADOLKA |
BALKAN TAKSIM |
80 |
97 |
81 81 |
11 11 |
LOSE YOU TENNESSEE FAN |
SAM SMITH MORGAN WALLEN |
81 81 |
98 |
82 83 84 |
4 4 4 |
OBRYSY EUCALYPTUS ONCE UPON A POOLSIDE |
NECO NECO THE NATIONAL THE NATIONAL& SUFJAN STEVENS |
82 83 84 |
99 |
86 |
4 |
BALANCES |
DAVID KITT |
86 |
100 |
87 92 |
4 4 |
SOMEWHERE BETTER FROM THE ASHES |
AD INFINITUM AD INFINITUM |
87 92 |
Wypadły z topu: 7(11)GHOSTS AGAIN- DEPECHE MODE, 7(11) I'M A BITCH – LEAGUE OF DISTORTION, 11(6)VICTIM OF DESIRE- RPWL, 12(11) SEVENTY THORNS- KIM DRACULA& JONATHAN DAVIS, 13(20) BLOOD& GLITTER- LORD OF THE LOST, 21(16) FLOWERS- MILEY CYRUS, 22(6) CRACKER ISLAND- GORILLAZ& THUNDERCAT, 22(6) OIL- GORILLAZ& STEVIE NICKS, 28(18)THE LOOK- LORD OF THE LOST& BLUMCHEN, 28(14) TAIE- IRINA RIMES, 29(20) INVINCIBLE MAN- RETROSPECTIVE, 30(15) NONSENSE- SABRINA CARPENTER, 66(10) BUDDY'S RENDEZVOUS – LANA DEL REY& FATHER JOHN MISTY, 85(1) FAKE FLOWERS- TRAIN, 88(1) BETTIN' ON ME- TRAIN, 91(1) SO LONG SAVIOR- TEDESCHI TRUCKS BAND, 93(1) ARE YOU LONELY?- WELSHLY ARMS, 100(1) THING IN THE CAGE- LORDI,
Prześlij komentarz