Minęły cztery lata od debiutu, a wygląda na to, że Selah Sue jeszcze nie do końca uporała się z wszystkimi demonami, ale przynajmniej zaprzęgła je do skomponowania piosenek na album "Reason". Piosenek pożerających słuchacza energią, światłem i emocjami. "Sukces nie uleczył moich ran" – zapewnia artystka . "Nic tak naprawdę nie zmienił. To podróż, bitwa, którą będę toczyć całe życie".
Przeskakując zgrabnie między falami electro-soulu, sennością trip hopu i kaskadami house'owych beatów, Selah Sue odnajduje na płycie "Reason" swą prawdziwą muzyczną tożsamość. "To równanie z wieloma zmiennymi" – mówi Belgijka. To również doskonała równowaga, której szukała w wielu studiach nagraniowych, głównie w Belgii, ale także w Londynie, na Jamajce w Los Angeles, z dwoma wytrawnymi producentami, Duńczykiem Robinem Hannibalem (Little Dragon, Kendrick Lamar) i Szwedem Ludwigiem Göranssonem, znanym ze współpracy z popowym trio Haim i amerykańskim raperem Childishem Gambino.
Z tym ostatnim Selah Sue napisała i nagrała numer "Together", płomienną hiphopową deklarację miłości, zapakowaną w perkusjonalia i punktujące syntezatory. "Napisaliśmy ten numer w Los Angeles, w ciągu zaledwie kilku godzin. To moja pierwsza piosenka miłosna. Melodię miałam w sobie. Childish Gambino dodał beaty oraz ten niezsynchronizowany sposób śpiewania" – opowiada Selah Sue. "Fear Nothing" to kolejny kawałek czerpiący z trip hopu, skomponowany i wyprodukowany w Londynie przez Matta Schwartza, didżeja i kompozytora, który wcześniej współkomponował "Dissolved Girl" Massive Attack.
"Po raz pierwszy zrozumiałam, jak bardzo producent może pomóc w ułożeniu kalejdoskopu dźwięków, które mam w głowie. Ludwig pozwolił mi pójść do przodu, w kierunku większych eksperymentów ze stylem, w kierunku elektronicznym, agresywnym, tanecznym. Jak w »Falling Out«, który jest rytmiczny, drum&bassowy i ma undergroundową atmosferę. To jedna z moich ulubionych piosenek na płycie" – wyjaśnia Selah Sue.
"Po raz pierwszy zrozumiałam, jak bardzo producent może pomóc w ułożeniu kalejdoskopu dźwięków, które mam w głowie. Ludwig pozwolił mi pójść do przodu, w kierunku większych eksperymentów ze stylem, w kierunku elektronicznym, agresywnym, tanecznym. Jak w »Falling Out«, który jest rytmiczny, drum&bassowy i ma undergroundową atmosferę. To jedna z moich ulubionych piosenek na płycie" – wyjaśnia Selah Sue.
Robin Hannibal wzbogacił dźwiękową paletę Selah Sue o elementy "czarnej muzyki", zachowując jednocześnie bezpośrednie piękno i surowość jej akustycznych ballad. "Nie chciałam utracić tej bezpośredniości i prostoty moich piosenek, ale zarazem zależało mi na tym, aby było w nich coś więcej, by były nieco bardziej rozbudowane i eteryczne. Nie chciałam, by mój głos nie miał towarzystwa" – tłumaczy artystka.
Artystka potrafi świetnie tworzyć imponujące dźwiękami muzyczne tekstury, wyrażające jej pozytywne i negatywne uczucia, do których każdy z nas jest się w stanie odnieść. Pozostaje przy tym wierna sobie, swojemu zespołowi i niezaspokojonemu pragnieniu tworzenia. Nie idzie na kompromisy, obnaża serce, niepokoi, czaruje.
Na liscie debiutuje z zapowiedzia plyty - nagraniem "Alone" - pozycja 96
MY PRIVATE CHART
February 14-21, 2015
9 NEWS
1
|
1
|
21
|
TOUGH LOVE
|
JESSIE WARE (5 razy na 1)
|
1
|
2
|
2
|
23
|
HABITS (STAY HIGH)
|
TOVE LO
|
2
|
3
|
3
|
7
|
CONDOLENCE
|
BENJAMIN
CLEMENTINE
|
3
|
4
|
5
|
23
|
EMBRACE ANOTHER FALL
|
ROBERT PLANT
|
4
|
5
|
9
|
20
|
VIETNAM
|
KIESZA
|
5
|
6
|
10
|
4
|
FAREWELL
|
DEINE LAKAIEN
|
6
|
7
|
7
8
|
14
15
|
SWEET LOVE
REMEDY
|
JENNIFER KNAPP
JENNIFER KNAPP
|
7
7
|
8
|
11
12
|
6
27
|
SHYER
LIKE A FOOL
|
LONDON GRAMMAR
KEIRA KNIGHTLEY
|
8
8
|
9
|
15
|
15
|
GIVING UP
|
HAERTS
|
9
|
10
|
18
|
12
|
UPTOWN FUNK
|
MARK RONSON& BRUNO MARS
|
10
|
11
|
4
|
23
|
COLD
|
LUNATIC SOUL
|
4
|
12
|
4
6
|
13
28
|
DON’T LISTEN TO THE
WIND
CARPET CRAWLERS (LIVE)
|
LEE ANN WOMACK
RAY WILSON
|
4
6
|
13
|
16
20
|
24
23
|
BREAKFAST CAN WAIT
WANTED
|
PRINCE
RPWL
|
13
13
|
14
|
21
|
24
|
RIPTIDE
|
VANCE JOY
|
14
|
15
|
19
|
20
|
FORGIVE& FORGET
|
THE KOOKS
|
15
|
16
|
21
22
|
14
8
|
THE TALE
BADGE AND GUN
|
JENNIFER KNAPP
JOHN MAYER
|
16
16
|
17
|
22
|
19
|
I DON’T HATE YOU
|
KYLA LA GRANGE
|
17
|
18
|
23
23
|
20
16
|
ANYTIME AT ALL
CADILLAC CADILLAC
|
BRYAN ADAMS
TRAIN
|
18
18
|
19
|
30
|
21
|
HEY
|
ANDREAS BOURANI
|
19
|
20
|
33
|
18
|
COME WITH ME
|
ECHOSMITH
|
20
|
21
|
95
|
4
|
THANK
U
|
STEVEN
WILSON
|
21
|
22
|
25
|
23
|
DARNIERE DANSE
|
INDILA
|
22
|
23
|
24
|
23
|
THE CHILD IN ME
|
DEPECHE MODE
|
23
|
24
|
26
|
21
|
VAMPIRE
|
BLACK JOE LEWIS
|
24
|
25
|
27
|
21
|
FOLLOW ME DOWN
|
THE PRETTY RECKLESS
|
25
|
26
|
28
|
12
|
LIPS ARE MOVIN
|
MEGHAN TRAINOR
|
26
|
27
|
29
|
20
|
UNFORGETTABLE
|
GEORGE BENSON &WYNTON MARSALIS
|
27
|
28
|
31
|
21
|
ALLES BEIM ALTEN
|
ANDREAS BOURANI
|
28
|
29
|
32
|
21
|
TAKE ME TO THE CHURCH
|
HOZIER
|
29
|
30
|
33
|
18
|
COME WITH ME
|
ECHOSMITH
|
30
|
31
|
34
|
20
|
WHITE DOVES
|
KYLA LA GRANGE
|
31
|
32
|
35
|
20
|
ONE LAST TIME
|
ARIANA GRANDE
|
32
|
33
|
46
|
4
|
SOME WONDER
|
JIMMY SOMERVILLE
|
33
|
34
|
45
|
4
|
BLACK AND BLUE
|
ARCHIVE
|
34
|
35
|
44
|
4
|
KILLING STRANGERS
|
MARYLIN MANSON
|
35
|
36
|
40
41
|
8
18
|
WELCOME TO NEW YORK
BLANK SPACE
|
TAYLOR SWIFT
TAYLOR SWIFT
|
36
36
|
37
|
39
|
18
|
SHE KNOWS ME
|
BRYAN ADAMS
|
37
|
38
|
36
|
20
|
REVEREND BLOWHEART
|
CHRISTOPHER CROSS
|
38
|
39
|
37
|
19
|
BLAME IT ON ME
|
GEORGE EZRA
|
37
|
40
|
38
|
14
|
ALL THE DAYS
|
HAERTS
|
38
|
41
|
42
|
19
|
YOU REALLY GOT A HOLD ON ME
|
SMOKEY ROBINSON& STEVEN TYLER
|
41
|
42
|
43
|
18
|
SAWDUST
|
KAN WAKAN
|
42
|
43
|
50
|
18
|
BLAME
|
CALVIN HARRIS& JOHN NEWMAN
|
43
|
44
|
64
|
17
|
DARENGER LES PIERRES (LIVE)
|
CARLA BRUNI
|
44
|
45
|
60
|
18
|
BECOME
|
MIDGE URE
|
45
|
46
|
63
|
10
|
MIDNIGHT MOON PART 1/ PART 2
|
KAN WAKAN
|
46
|
47
|
61
|
15
|
MY ONE AND ONLY LOVE
|
MYRCZEK& TOMASZEWSKI
|
47
|
48
|
51
|
18
|
THE WEIGHT
|
MIDLAKE
|
48
|
49
|
52
|
18
|
DREAMING
|
ASGEIR
|
49
|
50
|
53
|
18
|
MY MASQUERADE
|
XANDRIA
|
50
|
51
|
54
|
18
|
BACK ON YOUR RADIO
|
AGNETHA FALTSKOG
|
51
|
52
|
55
|
18
|
FORGOT TO REMEMBER
|
RICHARD MARX
|
52
|
53
|
56
|
18
|
YOU RUIN ME
|
THE VERONICAS
|
53
|
54
|
57
|
15
|
SOMETHING FROM NOTHING
|
FOO FIGHTERS
|
54
|
55
|
58
|
17
|
LIPS ARE MOVIN
|
MEGHAN TRAINOR
|
55
|
56
|
59
|
8
|
STYLE
|
TAYLOR SWIFT
|
56
|
57
|
62
|
16
|
PARIS SERA TOUJOURS PARIS
|
ZAZ
|
57
|
58
|
66
|
17
|
EVERY BREAKING WAVE
|
U2
|
58
|
59
|
67
|
16
|
HEART
|
HEART
|
59
|
60
|
68
|
14
|
THERE GOES MY HEART AGAIN
|
CHRIS DEBURGH
|
60
|
61
|
70
|
14
|
BARTENDER
|
LADY ANTEBELLUM
|
61
|
62
|
69
|
14
|
SOMETHING THERE GOD
|
JOHN MELLENCAMP
|
62
|
63
|
71
|
14
|
QUIT BREAKING UP WITH ME
|
LITTLE BIG TOWN
|
63
|
64
|
72
|
13
|
WHEN YOU WISH UPON A STAR
|
TIL BRONNER
|
64
|
65
|
73
|
13
|
SCREAM MY NAME
|
TOVE LO
|
65
|
66
|
74
|
13
|
PERFECT STORM
|
BRAD PAISLEY
|
66
|
67
|
75
|
13
|
IT WAS ALWAYS YOU
|
MAROON 5
|
67
|
68
|
76
|
13
|
MY ONE AND ONLY LOVE
|
JAMIE CULLUM
|
68
|
69
|
77
|
10
|
THE ONE THAT REALLY MATTERS
|
MICHAEL W. SMITH& KARI JOBE
|
69
|
70
|
78
|
10
|
WICHITA LINEMAN
|
TORUN ERIKSEN
|
70
|
71
|
79
|
10
|
CAN’T BREAK ME DOWN
|
BILLY IDOL
|
71
|
72
|
80
|
10
|
CALIFORNIA ( THERE IS NO END TO LOVE)
|
U2
|
72
|
73
|
81
|
10
|
SPACE OWL (CUT THE ROPE)
|
KAN WAKAN
|
73
|
74
|
82
|
12
|
ELASTIC HEART
|
SIA
|
74
|
75
|
83
|
12
|
DEEP SIX
|
MARYLIN MANSON
|
75
|
76
|
88
|
6
|
ORPHAN
|
TOTO
|
76
|
77
|
85
|
12
|
JEALOUS
|
LABRINTH
|
77
|
78
|
84
|
12
|
LOVE ME HARDER
|
ARIANA GRANDE& THE WEEKND
|
78
|
79
|
86
|
4
|
MIDNIGHT TRAIN
|
BRYAN FERRY
|
79
|
80
|
90
|
12
|
CHIPPEWA
|
BENJAMIN BOOKER
|
80
|
81
|
89
|
6
|
NASTY
|
THE PRODIGY
|
81
|
82
|
87
|
6
|
DESERT EMPIRE
|
SCHILLER
|
82
|
83
|
91
|
8
|
CAN’T RELY ON YOU
|
PALOMA FAITH
|
83
|
84
|
92
|
12
|
BLINDFOLDED
|
SIMPLE MINDS
|
84
|
85
|
93
|
12
|
WORLD ON FIRE
|
SLASH& MYLES KENNEDY& THE CONSPIRATORS
|
85
|
86
|
N
|
2
|
GERONIMO
|
SHEPPARD
|
86
|
87
|
N
|
2
|
LET IT GO
|
JAMES BAY
|
87
|
88
|
N
|
2
|
SUGAR
|
MAROON 5
|
88
|
89
|
100
|
4
|
I’M A FOOL TO WANT YOU
|
BOB DYLAN
|
89
|
90
|
94
|
4
|
LUCY IN THE SKY WITH DIAMONDS
|
THE FLAMING LIPS& MOBY& MILEY CYRUS
|
90
|
91
|
96
|
4
|
BACK ON MY TRAIL
|
REVOLUTION SAINTS
|
91
|
92
|
97
|
4
|
DESTINIES ENTWINED
|
THE WATERBOYS
|
92
|
93
|
98
|
4
|
RUN BOY RUN
|
UFO
|
93
|
94
|
99
|
4
|
LIVING FOR LOVE
|
MADONNA
|
94
|
95
|
N
|
2
|
HOLD BACK THE RIVER
|
JAMES BAY
|
95
|
96
|
N
|
2
|
ALONE
|
SELAH SUE
|
96
|
97
|
N
|
2
|
FIRST KISS
|
KID ROCK
|
97
|
98
|
N
|
2
|
MIDNIGHT TRAIN
|
BRYAN FERRY
|
98
|
99
|
N
|
2
|
SAY SOMETHING
|
KAREN HARDING
|
99
|
100
|
N
|
2
|
LIKE I CAN
|
SAM SMITH
|
100
|
Wypadły z topu: HIGH CLASS
WOMAN- BLUES PILLS, 13(14)SAY YOU LOVE ME – JASSIE WARE, 13(13) A PAIN THAT I’M
USED TO (LIVE IN BERLIN)- DEPECHE MODE, 14(24)KINGS- THE PIERCES,
14(17)SEXERCIZE- KYLIE MINOGUE, 16(19)THINKING OUT LOUD- ED SHEERAN, 17(21)THE
CHAMBER- LENNY KRAVITZ, 47(17)GRAVITAS-
ASIA, 48(17)BARCELONA- GEORGE EZRA, 49(16)LET IT RISE- MIDGE URE, 65(14)SOAK TO
THE WILD- THORSTOONE MOORE,
do milego posluchania
AD
do milego posluchania
AD
Prześlij komentarz