Melody
Gardot 2 czerwca wydała czwartą płytę „Currency of Man”,
która tak jak poprzednie trzyma wysoki poziom.
Amerykańska piosenkarka ma niezwykłą biografię. Wychowywana przez ciągle podróżującą matkę fotograf i babcię pochodzącą z Polski, Melody długo żyła na walizkach przemieszczając się z jednego miejsca w drugie. Nigdy nie myślała o karierze muzycznej do czasu wypadku, podczas którego doznała bardzo poważnych obrażeń – miała m.in. złamaną miednicę i uszkodzone nerwy. W konsekwencji wciąż ma problemy z chodzeniem, jest bardzo wrażliwa na dźwięki i światło (musi nosić przyciemniane okulary). Po wypadku zaczęła muzykoterapię, co zachęciło ją również do tworzenia własnych utworów. Tak powstała EP-ka „Some Lessons: The Bedroom Sessions”, która okazała się wspaniałą przepustką do kariery, jednocześnie przyczyniając się do poprawy jej zdrowia. Jej pierwsza płyta „Worrisome Heart” była świeżością na rynku jazzowym – w końcu została nagrana przez dwudziestojednolatkę. Kolejną płytę, „My One and Only Thrill” wydała przy pomocy słynnego muzyka i producenta Larry’ego Kleina. Okazała się ona dość dużym sukcesem komercyjnym, zwłaszcza w Europie Zachodniej. Wydany w 2012 krążek „The Absence” charakteryzował się wpływami muzyki latynoamerykańskiej i przeszedł ze znacznie mniejszym echem niż poprzedni.
Teraz Gardot powraca z nową płytą inspirowaną Zachodnim Wybrzeżem, ale dalej w klimatach muzyki jazzowej i soulowej. Tematycznie wokalistka nie skupia się tylko na własnych przeżyciach, a na sprawach społecznych. Słowa i sam teledysk do singla promującego krążek - „Preacherman”, nawiązują do wciąż aktualnego problemu rasizmu, a „It Gonna Come” skupia się na kłopotach bezdomnych i ich postrzegania. Zapowiada się bardzo poważnie, ale również niesamowicie interesująco. By przekonać się jak brzmi Melody Gardot na żywo należy poczekać aż do dziewiątego grudnia, gdy odwiedzi warszawski Torwar. W międzyczasie polecam dobre wsłuchanie się w płytę „Currency of Man”.
Amerykańska piosenkarka ma niezwykłą biografię. Wychowywana przez ciągle podróżującą matkę fotograf i babcię pochodzącą z Polski, Melody długo żyła na walizkach przemieszczając się z jednego miejsca w drugie. Nigdy nie myślała o karierze muzycznej do czasu wypadku, podczas którego doznała bardzo poważnych obrażeń – miała m.in. złamaną miednicę i uszkodzone nerwy. W konsekwencji wciąż ma problemy z chodzeniem, jest bardzo wrażliwa na dźwięki i światło (musi nosić przyciemniane okulary). Po wypadku zaczęła muzykoterapię, co zachęciło ją również do tworzenia własnych utworów. Tak powstała EP-ka „Some Lessons: The Bedroom Sessions”, która okazała się wspaniałą przepustką do kariery, jednocześnie przyczyniając się do poprawy jej zdrowia. Jej pierwsza płyta „Worrisome Heart” była świeżością na rynku jazzowym – w końcu została nagrana przez dwudziestojednolatkę. Kolejną płytę, „My One and Only Thrill” wydała przy pomocy słynnego muzyka i producenta Larry’ego Kleina. Okazała się ona dość dużym sukcesem komercyjnym, zwłaszcza w Europie Zachodniej. Wydany w 2012 krążek „The Absence” charakteryzował się wpływami muzyki latynoamerykańskiej i przeszedł ze znacznie mniejszym echem niż poprzedni.
Teraz Gardot powraca z nową płytą inspirowaną Zachodnim Wybrzeżem, ale dalej w klimatach muzyki jazzowej i soulowej. Tematycznie wokalistka nie skupia się tylko na własnych przeżyciach, a na sprawach społecznych. Słowa i sam teledysk do singla promującego krążek - „Preacherman”, nawiązują do wciąż aktualnego problemu rasizmu, a „It Gonna Come” skupia się na kłopotach bezdomnych i ich postrzegania. Zapowiada się bardzo poważnie, ale również niesamowicie interesująco. By przekonać się jak brzmi Melody Gardot na żywo należy poczekać aż do dziewiątego grudnia, gdy odwiedzi warszawski Torwar. W międzyczasie polecam dobre wsłuchanie się w płytę „Currency of Man”.
„Preacherman”
debiutuje dziś na 98 a „It Gonna Come” na niezłym 39!
Do miłego posłuchania
Adam Dobrzyński
My Private Chart
May 23-30, 2015
14 news
top 20- piosenki punktowane podwójnie… do
rocznego podsumowania
1 |
4 |
6 |
NEMESIS |
BENJAMINE CLEMENTINE (2
razy na 1) |
1 |
2 |
3 |
6 |
GHOSTOWN |
MADONNA |
2 |
3 |
5
|
6
|
WANT YOUR
FEELING
|
JESSIE WARE
|
3
|
4 |
1
|
26
|
DEEP SIX
|
MARYLIN MANSON
|
1
|
5 |
10
|
32
|
SAWDUST
|
KAN WAKAN
|
5
|
6 |
6
|
6
|
SO BE IT
|
LISA
STANSFIELD
|
6
|
7 |
7 |
9 |
FROOT |
MARINA AND THE DIAMONDS |
1 |
8 |
15 |
29 |
MY ONE AND ONLY LOVE |
MYRCZEK& TOMASZEWSKI |
8 |
9 |
9
9 |
24
34 |
THE
ONE THAT REALLY MATTERS
FORGIVE&
FORGET
|
MICHAEL
W. SMITH& KARI JOBE
THE KOOKS |
4
4 |
10 |
10
90 |
12
10 |
HOUSE
OF CARDS
PERFECT
LIFE |
SCORPIONS
STEVEN
WILSON |
10
10 |
11 |
N |
2 |
I'M A RUIN |
MARINA AND THE DIAMONDS |
11 |
12 |
20 |
10 |
IMMORTAL |
MARINA AND THE DIAMONDS |
12 |
13 |
2 |
18 |
SOME WONDER |
JIMMY SOMMERVILLE |
2 |
14 |
8 |
21 |
CONDOLENECE |
BENJAMINE CLEMENTINE |
2 |
15 |
17 |
14 |
GREATEST GOODBYE |
ARCHIVE |
15 |
16 |
18
25 |
31
4 |
EVERY
BREAKING WAVE
CRYSTALS |
U2
OF MONSTERS AND MEN |
16
16 |
17 |
21 |
27 |
WHEN I WISH UPON A STAR |
TILL BRONNER |
17 |
18 |
31
32 |
8
8 |
CALIFORNIA
DREAMIN
SORRY SEEMS TO BE HARDEST WORD |
DIANA
KRALL
DIANA KRALL |
18
18 |
19 |
28 |
26 |
ELASTIC HEART |
SIA |
19 |
20 |
30 |
8 |
OVER MY HEAD |
ASAF AVIDAN |
20 |
21 |
17 |
18 |
THANK U |
STEVEN WILSON |
6 |
22 |
26 |
24 |
CALIFORNIA (THERE IS NO END TO LOVE) |
U2 |
22 |
23 |
27 |
24 |
SPACE OWL (CUP THE ROPE) |
KAN WAKAN |
23 |
24 |
29 |
20 |
ORPHAN |
TOTO |
24 |
25 |
33 |
8 |
DEATH WITH DIGNITY |
SUFJAN STEVENS |
25 |
26 |
35 |
26 |
LOVE ME HARDER |
ARIANA GRANDE& THE WEEKND |
26 |
27 |
36 |
22 |
CAN'T RELY ON YOU |
PALOMA FAITH |
27 |
28 |
37 |
26 |
BLINDFOLDED |
SIMPLE MINDS |
28 |
29 |
38 |
26 |
WORLD ON FIRE |
SLASH& MYLES KENNEDY& THE CONSPIRATORS |
29 |
30 |
40 |
16 |
LET IT GO |
JAMES BAY |
30 |
31 |
39 |
16 |
GERONIMO |
SHEPPARD |
31 |
32 |
41 |
18 |
DESTINIES ENTWINED |
THE WATERBOYS |
32 |
33 |
N |
2 |
CAN'T PIN ME DOWN |
MARINA AND THE DIAMONDS |
33 |
34 |
42 |
4 |
BLACK WATER |
OF MONSTERS AND MEN |
34 |
35 |
44 |
18 |
LUCY IN SKY WITH DIAMONDS |
THE FLAMING LIPS& MOBY& MILEY CYRUS |
35 |
36 |
92 |
4 |
THUNDER |
NUN ELECTRO |
36 |
37 |
N |
2 |
WHAT KIND OF MAN |
FLORENCE AND THE MACHINE |
37 |
38 |
N |
2 |
CHASING RUBIES |
HUDSON TAYLOR |
38 |
39 |
N |
2 |
IT GONNA COME |
MELODY GARDOT |
39 |
40 |
N |
2 |
JOHNNY CASH |
KID ROCK |
40 |
41 |
45 |
18 |
BACK ON MY TRAILS |
REVOLUTION SAINTS |
41 |
42 |
46 |
14 |
WAR |
KENSINGON |
42 |
43 |
47 |
14 |
HOUSE OF GHOSTS |
LORDI |
43 |
44 |
48 |
14 |
WAR OF KINGS |
EUROPE |
44 |
45 |
49 |
18 |
LIVING FOR LOVE |
MADONNA |
45 |
46 |
50 |
16 |
HOLD BACK THE RIVER |
JAMES BAY |
46 |
47 |
53 |
16 |
FIRST KISS |
KID ROCK |
47 |
48 |
54 |
14 |
HANDS OF YOUR GOD |
JORN LANDE& TROND HOLTER |
48 |
49 |
55 |
8 |
FUTURE PEOPLE |
ALABAMA SHAKES |
55 |
50 |
56 |
6 |
COLD BLOOD |
APOCALYPTICA |
50 |
51 |
57 |
6 |
THE RIVER |
KING GIZZARD& THE LIZARD WIZARD
|
51 |
52 |
58 |
6 |
HOW COULD YOU BABE |
TOBIAS JESSO JR |
52 |
53 |
59 |
6 |
TALKING IN TONES |
THE CHARLATANS |
53 |
54 |
60 |
4 |
WE BUILT THIS HOUSE |
SCORPIONS |
54 |
55 |
61 |
12 |
LIKE I CAN |
SAM SMITH |
55 |
56 |
62 |
14 |
ALONE |
SELAH SUE |
56 |
57 |
63 |
12 |
RED VOODOO |
SAMMY HAGGAR& VIC JOHNSON |
57 |
58 |
64 |
12 |
MAISON DU TIGRE |
DIORAMA |
58 |
59 |
65 |
12 |
HOPP |
FJARILL |
59 |
60 |
66 |
12 |
SUPERIOR (UNPLUGGED) |
GENTLEMAN |
60 |
61 |
67 |
12 |
UNBELIEVABLE |
MARIE DOYLE KENNEDY |
61 |
62 |
68 |
10 |
PAPA WAS A ROLLIN STONE |
MARCUS MILLER |
62 |
63 |
69 |
10 |
THE OTHER SIDE |
THE ASWER |
63 |
64 |
70 |
10 |
REBEL RADIO |
THE PRODIGY |
64 |
65 |
71 |
10 |
RORY AND THE HURRICANES |
RINGO STARR |
65 |
66 |
72 |
10 |
BASIL |
MARK KNOPFLER |
66 |
67 |
73
|
2
|
NOT LOOKING BACK
|
RINGO STARR
|
67
|
68 |
74 |
8 |
ELAN |
NIGHTWISH |
68 |
69 |
75 |
4 |
ROLLIN' HOME |
SCORPIONS |
69 |
70 |
76 |
8 |
YOU BRING THE PARTY DOWN |
RINGO STARR |
70 |
71 |
77 |
8 |
CRAVING |
JAMES BAY |
71 |
72 |
78 |
8 |
JUST A THOUGHT |
HUDSON TAYLOR |
72 |
73 |
79 |
6 |
OUT OF THE BODY |
STEVE HACKETT |
73 |
74 |
80 |
6 |
WOLFLIGHT |
STEVE HACKETT |
74 |
75 |
81 |
8 |
SCREAM |
HALESTORM |
75 |
76 |
82 |
8 |
NO ROOM IN FRAME |
DEATH CAB FOR CUTIE |
76 |
77 |
83 |
4 |
BURN |
WHITESNAKE |
77 |
78 |
84 |
4 |
I CAN'T STOP LOVING YOU |
BRYAN ADAMS |
78 |
79 |
85 |
4 |
TOMPKINS SQUARE PARK |
MUMFORD& SUNS |
79 |
80 |
86 |
6 |
COME HOME BABY |
THE CHARLATANS |
80 |
81 |
87 |
6 |
INTRO/ UKROP |
HAYDAMAKY |
81 |
82 |
88 |
6 |
MIGHT AS WELL SMILE
|
BETH HART |
82 |
83 |
89 |
6 |
A HOLE |
MOTOR SISTER |
83 |
84
|
91
|
4
|
LONESOME STREET
|
BLUR
|
84
|
85 |
N |
2 |
WEAPONS |
HUDSON TAYLOR |
85 |
86
|
93
|
4
|
DIFFICULT TO KILL
|
TORUL
|
86
|
87
|
94
|
4
|
HURRICANE
|
LIFEHOUSE
|
87
|
88
|
95
|
4
|
NIMM MEINE HAND
|
ANDREAS BOURANI
|
88
|
89
|
96
|
4
|
LOVE SONG TO A VAMPIRE
|
STEVE HACKETT
|
89
|
90
|
97
|
4
|
THE TIMES I NEEDED YOU
|
CHRISTOPHER CROSS
|
90
|
91
|
98
|
4
|
RIVER TOWNS
|
MARK KNOPFLER
|
91
|
92
|
99
|
4
|
HANDOSME
|
THE VACCINES
|
92
|
93
|
100
|
4
|
TOWARDS THE SUN
|
RIHANNA
|
93
|
94 |
N |
2 |
EXPLOITATION |
ROISIN MURPHY |
94 |
95 |
N |
2 |
NOVEMBER TALE |
THE WATERBOYS |
95 |
96 |
N |
2 |
FRAGILE |
MR BIG |
96 |
97 |
N |
2 |
MARVIN GAYE |
CHARLIE PUTH& MEGHAN TRAINOR |
97 |
98 |
N |
2 |
PREACHERMAN |
MELODY GARDOT |
98 |
99 |
N |
2 |
FLY |
MAGGIE& TAE |
99 |
100 |
N |
2 |
WANT TO WANT ME
|
JASON DERULO |
100 |
Wypadły z topu: 11(30)BECOME-
MIDGE URE, 12(16)BLACK AND BLUE- ARCHIVE, 13(16)KILLING STRANGERS-
MARYLIN MANSON, 14(22)MIDNIGHT MOON PART 1/ PART 2- KAN WAKAN,
16(30)DREAMING- ASGEIR, 19(28)HEART- HAERTS, 22(25)PERFECT STORM-
BRAD PAISLEY, 23(25)SCREAM MY NAME- TOVE LO, 24(22)CAN'R BREAK ME
DOWN- BILLY IDOL, 34(24)JEALOUS- LABRINTH, 43(16) I'M A FOOL TO WANT
YOU- BOB DYLAN, 51(16)RUN BOY RUN- UFO, 52(12)DOGS OF WAR- AC/DC,
Prześlij komentarz