‘Long Way Home’ to
pełnowymiarowy debiut dziewiętnastoletniej wokalistki, kompozytorki
i producentki z Londynu, Holly Fletcher, szerzej znanej jako
Låpsley.
Płyta, która ukazała się 3 marca nakładem XL Recordings, przynosi dwanaście utworów i zawiera między innymi nowe wersje ciepło przyjętych piosenek: ‘Hurt Me’, ‘Falling Short’, ‘Painter’ i ‘Station’, a także nowy singel ‘Love Is Blind’.
‘Long Way Home’ dokumentuje burzliwy czas w życiu Låpsley, kiedy za sprawą rozwijającej się kariery muzycznej, przebyła drogę z Liverpoolu do Londynu, a następnie znalazła się w Los Angeles, by ostatecznie wrócić do serca Wielkiej Brytanii. „To jest autobiograficzna opowieść mówiąca o emocjach i miejscach, które odwiedziłam podczas ostatniego roku” – mówi Holly. „Wszystko, co się wydarzyło, zamieniało się w piosenkę, niezależnie, czy dotyczącą związku na odległość, czy tego, co poczułam. Zamykając się w studiu przywoływałam wspomnienia. Pomogło mi to pozbierać te chwile i dało siłę napędową do stworzenia tego albumu.”
Holly, interesująca się wcześniej muzyką klasyczną, elektroniczne dźwięki odkryła gdy była nastolatką. „Uwielbiałam muzykę ambientową, jej przestrzeń i piękno. Przypominało mi to niektóre utwory klasyczne, które znałam.” I chociaż wcześniej komponowała swoje utwory na gitarze, zaczęła eksperymentować z produkcją. „Podobało mi się kształtowanie brzmienia tych piosenek w sposób, jaki dokładnie chciałam osiągnąć. Zrozumiałam, jak tworzyć dźwiękowe pejzaże, które miałam w głowie.” Poprosiła rodziców o keyboard na święta, zaznajomiła się z programem Garage Band i kupiła mikrofon za 90 funtów. „Zaczęłam się bawić i nagle stworzyłam „Station”.” Potem pojawiły się nowe piosenki. „To był rodzaj uzależnienia. Pierwszy raz w życiu stałam się osobą kreatywną.” I chociaż rodzice zakazali jej tworzyć muzykę zanim nie zda kolejnych egzaminów, Låpsley zbuntowała się i pracowała dalej w tajemnicy. „Co noc wstawałam o drugiej i zchodziłam na dół. Wszystkie utwory stworzyłam w nocy i być może to jest powód, dla którego one są tak smutne i nastrojowe.” Ciągle chodziła do szkoły średniej, gdy opublikowała swoją pierwszą EP-kę za pośrednictwem Soundcloud, szybko zyskując zainteresowanie różnych muzycznych blogów. „Nawet nie wiedziałam czym są blogi muzyczne. Drukowałam każdy i pokazywałam mojej mamie. Ale w końcu wymknęło się to spod kontroli.” Kolejnym krokiem było zainteresowanie wytwórni płytowej. „Bawi mnie jak dziś czytam te maile. Pytali: „Kto to produkował?”. „Ja”. „Możesz zagrać koncert?”. „Nie, mam egzamin”.” Kilka miesięcy później wystąpiła jednak przed publicznością w Liverpoolu. Następny koncert był już na festiwalu w Glastonbury.
Pracując nad ‘Long Way Home’ Fletcher zaprosiła do współpracy etatowego producenta XL, Rodaidha McDonalda. „Ten album nie wyglądałby tak jak wygląda, gdyby nie Rodaidh. To jemu należą się główne podziękowania.” Dwie piosenki zostały także nagrane z Paulem O’Duffy'm za konsoletą. „On myśli w zupełnie inny sposób niż ktokolwiek inny. Nie jest skażony myśleniem komercyjnym, jego pomysły są kreatywne i piękne. W tę stronę chciałabym pójść w przyszłości.” Przy kończącym album utworze ‘Seven Months’, z którego został zaczerpnięty tytuł całej płyty, Låpsley współpracowała z Mura Masą. „Ten tekst, mówiący o długiej drodze do domu, podsumowuje cały album. Ma dwa różne znaczenia: mówi o związku na odległość, ale także o długiej drodze do domu, z kimś z kim starasz się spędzić jak najwięcej czasu.”
Płyta, która ukazała się 3 marca nakładem XL Recordings, przynosi dwanaście utworów i zawiera między innymi nowe wersje ciepło przyjętych piosenek: ‘Hurt Me’, ‘Falling Short’, ‘Painter’ i ‘Station’, a także nowy singel ‘Love Is Blind’.
‘Long Way Home’ dokumentuje burzliwy czas w życiu Låpsley, kiedy za sprawą rozwijającej się kariery muzycznej, przebyła drogę z Liverpoolu do Londynu, a następnie znalazła się w Los Angeles, by ostatecznie wrócić do serca Wielkiej Brytanii. „To jest autobiograficzna opowieść mówiąca o emocjach i miejscach, które odwiedziłam podczas ostatniego roku” – mówi Holly. „Wszystko, co się wydarzyło, zamieniało się w piosenkę, niezależnie, czy dotyczącą związku na odległość, czy tego, co poczułam. Zamykając się w studiu przywoływałam wspomnienia. Pomogło mi to pozbierać te chwile i dało siłę napędową do stworzenia tego albumu.”
Holly, interesująca się wcześniej muzyką klasyczną, elektroniczne dźwięki odkryła gdy była nastolatką. „Uwielbiałam muzykę ambientową, jej przestrzeń i piękno. Przypominało mi to niektóre utwory klasyczne, które znałam.” I chociaż wcześniej komponowała swoje utwory na gitarze, zaczęła eksperymentować z produkcją. „Podobało mi się kształtowanie brzmienia tych piosenek w sposób, jaki dokładnie chciałam osiągnąć. Zrozumiałam, jak tworzyć dźwiękowe pejzaże, które miałam w głowie.” Poprosiła rodziców o keyboard na święta, zaznajomiła się z programem Garage Band i kupiła mikrofon za 90 funtów. „Zaczęłam się bawić i nagle stworzyłam „Station”.” Potem pojawiły się nowe piosenki. „To był rodzaj uzależnienia. Pierwszy raz w życiu stałam się osobą kreatywną.” I chociaż rodzice zakazali jej tworzyć muzykę zanim nie zda kolejnych egzaminów, Låpsley zbuntowała się i pracowała dalej w tajemnicy. „Co noc wstawałam o drugiej i zchodziłam na dół. Wszystkie utwory stworzyłam w nocy i być może to jest powód, dla którego one są tak smutne i nastrojowe.” Ciągle chodziła do szkoły średniej, gdy opublikowała swoją pierwszą EP-kę za pośrednictwem Soundcloud, szybko zyskując zainteresowanie różnych muzycznych blogów. „Nawet nie wiedziałam czym są blogi muzyczne. Drukowałam każdy i pokazywałam mojej mamie. Ale w końcu wymknęło się to spod kontroli.” Kolejnym krokiem było zainteresowanie wytwórni płytowej. „Bawi mnie jak dziś czytam te maile. Pytali: „Kto to produkował?”. „Ja”. „Możesz zagrać koncert?”. „Nie, mam egzamin”.” Kilka miesięcy później wystąpiła jednak przed publicznością w Liverpoolu. Następny koncert był już na festiwalu w Glastonbury.
Pracując nad ‘Long Way Home’ Fletcher zaprosiła do współpracy etatowego producenta XL, Rodaidha McDonalda. „Ten album nie wyglądałby tak jak wygląda, gdyby nie Rodaidh. To jemu należą się główne podziękowania.” Dwie piosenki zostały także nagrane z Paulem O’Duffy'm za konsoletą. „On myśli w zupełnie inny sposób niż ktokolwiek inny. Nie jest skażony myśleniem komercyjnym, jego pomysły są kreatywne i piękne. W tę stronę chciałabym pójść w przyszłości.” Przy kończącym album utworze ‘Seven Months’, z którego został zaczerpnięty tytuł całej płyty, Låpsley współpracowała z Mura Masą. „Ten tekst, mówiący o długiej drodze do domu, podsumowuje cały album. Ma dwa różne znaczenia: mówi o związku na odległość, ale także o długiej drodze do domu, z kimś z kim starasz się spędzić jak najwięcej czasu.”
Nagranie „Love is Blind”
dziś zadebiutowało na 29 miejscu
Notowanie 1527- 1528
February 20-27, 2016
7 news
1 |
2 |
7 |
PILLOWTALK |
ZAYN (2 RAZY NA 1) |
1 |
2 |
3 |
7 |
DON'T WANNA FUNK |
ALABAMA SHAKES |
2 |
3 |
1
|
13
|
ADVENTURE OF A
LIFETIME
|
COLDPLAY
|
1
|
4 |
9 |
16 |
EVERY TIME I'M WITH YOU |
SEAL |
4 |
5 |
10
10 |
18
41 |
WAKE
UP CALL
MARVIN GAYE |
NOTHING
BUT THIEVES
CHARLIE PUTH& MEGHAN
TRAINOR |
5
5 |
6 |
N
|
2
|
DESAMPARO
|
ANA MOURA
|
6
|
7 |
8 |
5 |
OCEAN DRIVE |
DUKE DUMONT |
7 |
8 |
N |
2 |
CRYING IN PUBLIC |
CHAIRLIFT |
8 |
9 |
20 |
5 |
STAND BY YOU |
RACHEL PLATTEN |
9 |
10 |
19
19 |
7
7 |
PERFECT
LOVER
SEE YOU AGAIN |
CHRIS
ISAAK
WIZ KHALIFA& CHARLIE PUTH |
10
10 |
11 |
20
21 |
34
34 |
GEEK
POWER
TRUTH |
OLIVIA
ANNA LIVKI
FAADA FREEDY |
1 |
12 |
17 |
3 |
SO I
COULD FIND MY WAY
|
ENYA
|
12 |
13 |
18
18 |
7
7 |
PERFECT
LOVER
SEE YOU AGAIN |
CHRIS
ISAAK
WIZ KHALIFA& CHARLIE PUTH |
13
13 |
14
|
5
5
|
9
13
|
LAZARUS
EXCEPTIONAL
|
DAVID
BOWIE
BABYFACE
|
2
2
|
15
|
6
6
|
9
17
|
ROMEO
WE
DID IT ALL
|
CHAIRLIFT
BRYAN
ADAMS
|
5
5
|
16
|
7
|
12
|
PLEASE
DON'T CALL
|
CHRIS
ISAAK
|
7
|
17 |
11 |
41 |
WANT TO WANT ME |
JASON DERULO |
11 |
18 |
12
12 |
7
7 |
WORK
GET UGLY |
RIHANNA&
DRAKE
JASON DERULO |
12
12 |
19 |
13 |
7 |
TRAVELER |
CHRIS STAPLETON |
13 |
20 |
14
14
14 |
43
8
7 |
DIFFICULT
TO KILL
REFLEXION
LITTLE TOY GUNS |
TORUL
THE
CHEMICAL BROTHERS
CARRIE UNDERWOOD |
5
6
7 |
21 |
15 |
8 |
PRESSURE OFF |
DURAN DURAN& JANELLE MONA&
NILE RODGERS |
8 |
22 |
16
16
16 |
8
13
13 |
EMILY
SCATTERBRAIN
FISH ON
7 YEARS |
SIMPLEFIELDS
LINDEMANN
LUKAS GRAHAM |
16
16
16 |
23 |
46
|
3
|
CATCH&
RELEASE oraz wersja (Deepend Remix) od której poznałem wersję
podstawową
|
MATT
SIMONS
|
46 |
24 |
41 |
20 |
PAGEANT MATERIAL |
KACEY MUSGRAVES |
24 |
25 |
N |
2 |
RUN AWAY TOGETHER |
ANOUK |
25 |
26 |
N |
2 |
LOVE ME |
THE 1975 |
26 |
27 |
N |
2 |
GHOST |
HALSEY |
27 |
28 |
N |
2 |
KEEPING YOUR HEAD UP |
BIRDY |
28 |
29 |
N |
2 |
LOVE IS BLING |
LAPSLEY |
29 |
30 |
26 |
3
|
I WANT YOU
|
BABYFACE & AFTER 7
|
26
|
31 |
27 |
3
|
THE HEALING
|
GARY CLARK JR.
|
27
|
32 |
28 |
3
|
EL MISMO SOL
|
ALVARO SOLER
|
28
|
33 |
29 |
3
|
COMPANY MAN
|
WARREN HAYNES AND RAILROAD EARTH
|
29
|
34 |
30 |
3
|
EVEN IN THE SHADOWS
|
ENYA
|
30
|
35 |
31 |
25 |
GOOD MORNING HEARTACHE |
JOSE JAMES |
27 |
36 |
32
32 |
5
5 |
HYMN FOR THE WEEKEND
WHEN WE WERE YOUNG |
COLDPLAY& BEYONCE
ADELE |
28
29 |
37 |
33 |
18 |
WHEN I WAS THE BOY |
JEFF LYNNE'S ELO |
33 |
38 |
34 |
24 |
WHAT ARE THE CHANCES |
DURAN DURAN |
34 |
39 |
35
35 |
25
25 |
HUSTLER
INSTANT CRUSH |
JOSEF SALVANT
NATALIE IMBRUGLIA |
34
35 |
40 |
36
36
36 |
5
5
5 |
ONE CALL AWAY
FADED
SHOW ME LOVE |
CHARLIE PUTH
ALAN WALKER
ROBIN SCHULZ& RICHARD JUDGE |
30
31
32 |
41 |
37 |
25 |
TRIP SWITCH |
NOTHING BUT THIEVES |
37 |
42 |
38 |
24 |
RED RAIN |
KRYSTYNA STAŃKO |
38 |
43 |
39 |
24 |
FLYING CIRCLE |
KARO GLAZER |
39 |
44 |
40 |
24 |
SILENCE AFTER ALL |
LIDIA KOPANIA |
40 |
45 |
42 |
22 |
RUN |
SMOLIK/ KEV FOX |
42 |
46 |
43 |
20 |
SMOKE BREAK |
CARRIE UNDERWOOD |
43 |
47 |
44 |
20 |
MY FATHER’S DAUGHTER |
JEWEL |
44 |
48 |
45
|
5
|
OUT OF THE WOODS
|
TAYLOR SWIFT
|
45
|
49 |
47
|
5
|
KEEPING YOUR HEAD UP
|
BIRDY
|
47
|
50 |
48
|
5
|
STRESSED OUT
|
TWENTY ONE PILOTS
|
48
|
51 |
49
|
5
|
WHO’S LOVING YOU
|
AURYN& ANASTACIA
|
49
|
52 |
50
|
5
|
WHEN THE BASSLINE DROPS
|
CRAIG DAVID& BIG NARSTIE
|
50
|
53 |
51 |
8 |
LOVE SOMEBOSY ELSE |
SKUNK ANANSIE |
51 |
54 |
52 |
8 |
IMPERFECTIONS |
OLIVIA CHANEY |
52 |
55 |
53 |
8 |
AVANT NOUS |
M.POKORA |
53 |
56 |
54 |
8 |
RISING SON |
TAKUYA KURODA |
70 |
57 |
55 |
13 |
ONLY YOU |
KYLIE MINOGUE& JAMES CORDEN |
55 |
58 |
56 |
8 |
ALL FOR NOTHING |
KENSINGTON |
63 |
59 |
57 |
13 |
SHINE |
DAVE GAHAN& SOULSAVERS |
57 |
60 |
58 |
9 |
EX’S AND OH’S |
ELLE KING |
58 |
61 |
59 |
20 |
TAPPING ON THE LINE |
CALEXICO |
59 |
62 |
60 |
20 |
A TEARDROP TO THE SEA
|
BON JOVI
|
60
|
63 |
61 |
18 |
STOLEN CAR |
MYLENE FARMER& STING |
61 |
64 |
62 |
18 |
LATO DESTRO DEL CUORE |
LAURA PAUSINI |
62 |
65 |
63 |
18 |
GRAVEYARD WHISTLING |
NOTHING BUT THIEVES |
63 |
66 |
64 |
18 |
BRING ON THE NIGHT |
THE CORRS |
64 |
67 |
65 |
18 |
LOVE IS |
ROD STEWART |
65 |
68 |
66 |
18 |
A REBOURS |
MYLENE FARMER |
66 |
69 |
67 |
17 |
THAT'S ROCK AND ROLL |
BRYAN ADAMS |
67 |
70 |
68 |
17 |
LAST DAY OF LIGHT |
THE VINTAGE CARAVAN |
68 |
71 |
69 |
17 |
AUTOMATIC (PART 1&2) |
JEAN MICHELLE JARRE& VINCE CLARKE |
69 |
72 |
70 |
17 |
FOCUS |
ARIANA GRANDE |
70 |
73 |
71 |
17 |
IF...! |
JEAN MICHELLE JARRE& LITTLE BOOTS |
71 |
74 |
72 |
17 |
ANY STORY |
HINDI ZAHRA |
72 |
75 |
73 |
17 |
IS IT ME OR YOU |
WARREN HAYNES& THE RAILROAD EARTH |
73 |
76 |
74 |
8 |
BORN IN THE ECHOES |
THE CHEMICAL BROTHERS |
74 |
77 |
75 |
9 |
EGO |
WILLY WILLIAM |
75 |
78 |
76 |
9 |
THIS IS NOT AMERICA |
KRZYSZTOF HERDZIN& MIETEK SZCZESNIAK |
76 |
79 |
77 |
13 |
TEMPTED |
DAVE GAHAN& SOULSAVERS |
77 |
80 |
78 |
13 |
THESE WORDS YOU WANT TO HEAR |
ASAF AVIDAN |
78 |
81 |
79 |
13 |
WAY BACK HOME |
ROD STEWART |
79 |
82 |
80 |
13 |
ONE STEP AT A TIME |
JEFF LYNNE'S ELO |
80 |
83 |
81 |
13 |
ON MY MIND |
ELLIE GOULDING |
81 |
84 |
82 |
13 |
PHOTOGRAPH |
ED SHEERAN |
82 |
85 |
83
|
3
|
AGOSTO
|
ALVARO SOLER
|
83
|
86 |
84 |
7 |
PEDESTRIAN AT BEST |
COURTNEY BARNETT |
84 |
87 |
85 |
9 |
BE THE ONE |
DUA LIPA |
85 |
88 |
86 |
13 |
LAY IT ALL ON ME
|
DAVE GAHAN& SOULSAVERS
|
86
|
89 |
87 |
9 |
BLACK AND GOLD |
BRENNA WHITAKER |
87 |
90 |
88 |
9 |
TWO |
ELLA EYRE |
88 |
91 |
89 |
9 |
GOOD TIME LOOKIN FOR ME
|
KID ROCK
|
89
|
92 |
90
|
5
|
YA NO
|
MANUEL CARRASCO
|
90
|
93 |
91
|
5
|
CHEAP THRILLS
|
SIA& SEAN PAUL
|
91
|
94 |
92
|
5
|
OH CANADA
|
MISSY HIGGINS
|
92
|
95 |
93
|
5
|
MAKE ME LIKE YOU
|
GWEN STEFANI
|
93
|
96 |
94
|
5
|
HANDS TO MYSELF
|
SELENA GOMEZ
|
94
|
97 |
95
|
5
|
HERE
|
ALESSIA CARA
|
95
|
98 |
96
|
5
|
THE FIRST TIME
|
KELSEA BALLERINI
|
96
|
99 |
97
|
5
|
THE MON
|
HINDI ZAHRA& HOUSE
OF SPIRITUALS
|
97
|
100 |
99 |
5 |
BLUE WONDERFUL
|
ELTON JOHN |
99 |
Wypadły z topu: 21(23)HOLD
MY HAND- JESS GLYNE, 22(34) ALLA FINE DEL MONDO- EROS RAMAZZOTTI,
23(23)SHINE- YEARS& YEARS, 23(23) LET'S GO- DEF LEPPARD, 24(23)
THE VERSE/ AFTER THE DOOR- KURT ELING, 25(23) COMING HOME- LEON
BRIDGES, 98(3)GOLDEN- BRANDON BEAL& LUKAS GRAHAM, 100(3) LA
GOZADERA- GENTE DE ZONA& MARC ANTHONY,
do miłego posłuchania
Adam Dobrzyński
Prześlij komentarz