Audioriver Lab w Warszawie


na fotografii jedna z gwiazd imprezy - Scuba


                                      Audioriver Lab 



Poszerzamy pole tańczenia i działania - coroczna konferencja muzyczna Audioriver staje się laboratorium i przestrzenią do wymiany myśli i doświadczeń. Czeka Was cały dzień pełen inspirujących spotkań, rozmów i warsztatów, zakończony after party w klubie Smolna 38 - 7 kwietnia


DLACZEGO?

Być może wszyscy trochę za bardzo odlecieliśmy w planowaniu i układaniu strategii, zamiast rozwijać swoją ciekawość i próbować na własną rękę tego, co nam się podoba? 

Punkt ciężkości przenosimy więc na moc tworzenia i otwierania się na nieznane. Celem Audioriver Lab jest stworzenie miejsca służącego inspiracji różnymi dziedzinami sztuki, dzieleniu się dobrymi praktykami i wymianie doświadczeń.

PROGRAM AUDIORIVER LAB

adres: Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego
Pasteura 5, 02-093 Warszawa

Wydarzenie otwierające:

ĆWICZENIA Z [NIE]NARZEKANIA
Najczęściej na konferencjach słyszymy: To się nie da. Wiecznie to samo. To za trudne. To już było. Nigdy nie wychodzi jak trzeba. Ponarzekajmy razem, a potem… Zapraszamy do wspólnego poznania się podczas specjalnej gry "Ćwiczenia z Towarzystwem - czyli wszystko co chcielibyście o sobie wiedzieć, ale baliście się zapytać" oraz na mini warsztat o narzekaniu i o zasobach twórczych. Lubisz poznawać nowych ludzi, a może na samą myśl o tym masz ochotę zwiać „gdzie pieprz rośnie”? Stworzyliśmy grę reinterpretującą stary i dobrze znany flirt towarzyski. Przy okazji zastanowimy się jak funkcjonować w branży muzycznej i dostrzegać szanse, zasoby, mocne strony, nowe rozwiązania. Porozmawiamy też o tym do czego przydaje się umiejętność mówienia o sobie dobrze i jak ją w polskich realiach ćwiczyć. Wymienimy się doświadczeniami, wątpliwościami i pomysłami. Przyjrzymy się trendom, sięgniemy po wiedzę psychologiczną, poszukamy nowych perspektyw.
Prowadzące o sobie: "Nazywamy sie Future Simple. Jesteśmy kolektywem tworzonym przez trzy młode kobiety, matki, społecznice - Paulinę Czapską, Annę Szapert i Ankę Pelc. Na co dzień prowadzimy warsztaty, szkolenia, indywidualne i grupowe procesy rozwojowe. Pomagamy osobom indywidualnym (najczęściej z sektora kreatywnego) i organizacjom wprowadzać zmiany i epiej planować swoje cele – po prostu mądrzej pracować. Jestśmy autorkami pierwszego w Polsce podręcznika dla młodych artystek wchodzących na rynek pracy - „Zawód Artystka - ćwiczenia z pracą”.

Spotkania do wyboru:

BLOK PIERWSZY: "100 PYTAŃ O"

Praktyczne rozmowy o tym jak tworzyć własne wydarzenia i w jaki sposób opowiadać o tym co się robi. Czy istnieją skuteczne sposoby na networking? W ramach tego bloku odbęda się cztery spotkania, podczas których będziecie mogli zadać nieskończoną ilość pytań i wspólnie z ekspertami i ekspertkami oraz prowadzącymi poszukać konstruktywnych odpowiedzi, które pomogą Wam w działaniu.

1. Jak budować sieci wsparcia i czy to się "opłaca"?

Marta Białek podzieli się doświadczeniami w budowaniu sieci Latających Animatorów Kultury. Wspólnie zastanowicie się jak tworzyć osobiste mapy wsparcia i z kim i po co się sieciować.

Gość: Marta Białek - prezeska zarządu Towarzystwa Inicjatyw Twórczych "ę", socjolożka, autorka i tutorka projektów społecznych. Ekspertka i doradczyni w sprawach innowacji społecznych i kultury. Autorka publikacji „Kulturalny start-up. Podpowiedzi dla Inkubatorów”. Inicjatorka sieci Latających Animatorów Kultury – Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę” – zrzeszającej ponad 60-ciu animatorów, edukatorów, trenerów i artystów.

2. Jak tworzyć wydarzenia do-it-yourself?

Podczas spotkania porozmawiamy o tym dlaczego warto angażować się w małe, niszowe ale zajawkowe inicjatywy, która dzięki determinacji swoich twórców mogą stać się rozpoznawalnymi markami. Bazować będziemy na kilkunastoletnim doświadczeniu zdobytym nie tylko na zjadaniu zębów w obszarze kultury niezależnej i estetyce DIY, ale także przy organizacji wydarzeń w pełni profesjonalnych, czyli spektrum od cyklu Fala Dźwięk do Festiwalu Przemiany Live! organizowanego od kilku lat w Centrum Nauki Kopernik.

Gość: Łukasz Strzelczyk - kurator sztuk wizualnych oraz sound artu. Organizator kilkuset koncertów muzyki elektronicznej i eksperymentalnej, w Warszawie (m.in. podczas Warszawskiej Jesieni, Niewinnych Czarodziejów, Festiwalu Ogrody Muzyczne) i okolicach. Wydawca i producent płyt z polską archiwalną muzyką awangardową lat 70. (Helmut Nadolski, Grupa w Składzie, Onomatopeja czy Sesja 72).

3. Jak się tworzy kulturalny squat - case study londyńskiej Red Gallery
W 2010 r. ekipa Red przejęła prawie pusty budynek o powierzchni prawie 3 000 m2, który wkrótce stał się jednym z najbardziej ekscytujących kulturalnych centrów Londynu. Red Gallery realizuje zróżnicowany program wystaw, instalacji, koncertów, imprez klubowych i filmowych. Galeria z powodzeniem wprowadziła model biznesowy oparty na działaniach artystycznych, połączonych ze ścisłą współpracą ze społecznością lokalną oraz partnerami biznesowymi. Nieustanne konsultacje i bieżące odpowiedzi na potrzeby społeczności są sednem działania Red Gallery. Dzięki temu udało się stworzyć wielofunkcyjne miejsce, które stanowi przykład nowego podejścia i postrzegania przestrzeni wystawienniczej. Spotkanie będzie tłumaczone na język polski.

Gość: Ernesto Leal - założyciel i szef londyńskiej Red Gallery. Do Warszawy przyjeżdża na wspólne zaproszenie British Council Polska i Audioriver. Specjalizuje się w kulturze klubowej - realizował w działaniu slogan “Wprowadź kulturę do klubów i kluby w kulturę".

4. Jak tworzyć dobry storytelling?
Białostocki Up To Date Festival rok w rok zaskakuje działaniami promocyjnymi realizowanymi wokół wydarzenia. Jędrzej "Dtekk" Dondziło oraz Cezary Chwicewski opowiedzą o tym, jaki jest ich przepis na skuteczną komunikację. Usłyszycie m.in. o Pozdro Techno dla Seniorów czy akcji Wyślij Pocztówkę do Babci. Będziecie mogli zapoznać się bliżej, spojrzeć na produkcję wirali od kuchni oraz oczywiście zadać wszystkie nurtujące Was pytania.

Goście:
Cezary Chwicewski Organizator i dyrektor kreatywny Up To Date Festival, odpowiedzialny za kreację i kształt promocji. Twórca filmów wyznaczających nowy standard w promocji kultury. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m. in. mieczy Klubu Twórców Reklamy.
Dtekk (Jędrzej Dondziło) Organizator i dyrektor programowy Up To Date Festivall, DJ, promotor i aktywista na rzecz kultury. Białostoczanin z krwi i kości. Inicjator hasła Pozdro Techno oraz cyklu wydarzeń pt. Salon Ambientu i Secret Location. Pierwsze kroki stawiał w klubie Metro.Dtekk to jeden z najbardziej konsekwentnych i doświadczonych polskich DJów.

BLOK "TAK TEŻ MOŻNA"

Inspirujące przykłady nietypowych połączeń muzyki elektronicznej z innymi działaniami artystycznymi, nowe kierunki w podejściu do dźwięku, przykłady działań w nieoczywistych miejscach. Ten blok to cztery spotkania poświęcone niecodziennym inicjatywom, które być może okażą się inspiracją do nowego podejścia do pracy lub planów i zainteresowania się innymi obszarami.

1. Czy można zobaczyć dźwięki? O związkach muzyki i animacji.
Choć do dziś pokutuje popularne przekonanie, że spośród wszystkich sztuk film najwięcej wspólnego ma z teatrem, tak właściwie najbliżej mu do muzyki. Doskonale widać to na przykładzie filmów animowanych, które nie raz przyjmują formy muzycznych partytur. Związki muzyki i animacji zauważyli już awangardowi twórcy lat 20. ubiegłego wieku, a dziś stanowią one bogate spektrum zjawisk, które daleko wykraczają poza tradycyjnie pojmowane ramy wideoklipu. Najpełniej realizują się one na polu muzyki elektronicznej, w przypadku której strona wizualna staje się często integralną częścią utworu czy występu. Przyjrzymy się najciekawszym przykładom uwidaczniania dźwięku, począwszy od pre-kinowych eksperymentów, a skończywszy na realizacjach VR-owych czy rzeczywistości rozszerzonej.
Gość: Paweł Świerczek – filmoznawca, krytyk filmowy, dziennikarz. Publikował m.in. w „Gazecie Wyborczej”, „Co Jest Grane 24” „EKRANach” czy „artPapierze”. W latach 2012-2014 współpracował z gazetą festiwalową „Na horyzoncie” przy MFF T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu. W ramach Ars Independent Festival w latach 2015– 2016 pełnił funkcję kuratora sekcji wideoklipu i sceny muzycznej.

2. Co może mieć wspólnego rave z sadzeniem paprotek? O strategiach obecności w pejzażu kulturowym.
Jak odważnie myśleć o sobie samym i zajmować stanowiska na tle współczesnego pejzażu kulturowego oraz jak nie dać porwać się dystopii w poszukiwaniu utopii? Czy jest sens rozsadzać formaty od wewnątrz i czy powinna wtedy grać muzyka? Czy nasza sąsiadka ma potencjał twórczy?

Na przykładzie wydarzeń zrodzonych w ramach Projektu Utopia, które są kompilacją szeroko pojmowanych pomysłów i działań artystycznych, wydarzeń muzycznych i kulturalnych, mających u swojego podłoża mają pewien buntowniczy potencjał-poprzez tęsknotę za lepszym światem podważają prawdziwość rzeczywistości, porozmawiamy o tym, jak można przebić się do świadomości odbiorcy i potęgować jego przeżycia i dlaczego krok w stronę nieskrępowanej fantazji opłaca się bardziej niż tabelki Excela.
Gość: Małgorzata Brodzińska - absolwentka krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych i Katedry Intermediów poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego. Uprawia sztukę interdyscyplinarną – pracuje z fotografią, wideo, tworzy obiekty z materii organicznej, zajmuje się aranżacją przestrzeni, instalacjami. Twórczyni i realizatorka Projekt UTOPIA, współtwórczyni cyklu Move Mózg.

3. Jak bada się dźwięk? Prezentacja współczesnych nurtów sound studies.
Poszukiwanie nowych dźwięków w XX wieku dla wielu artystów było pracą badawczą, niczym praca w laboratorium brzmień. Równocześnie dźwięk stał się metodą badań rzeczywistości. Współczesne sound studies rozwijają się prężnie już niemal prawie od pół wieku, łącząc badania nad ekologią akustyczną, dźwiękowym dizajnem, etnomuzykologią, archeologią mediów, a także dzisiejszymi, historycznymi oraz przyszłymi pejzażami dźwiękowymi. Podczas prezentacji przedstawimy najważniejsze współczesne nurty badań oraz wiodące środowiska. Mapując nurty i środowiska zastanowimy się także nad przyszłymi ścieżkami rozwoju dyscypliny.

Gość: Antoni Michnik - doktorant w Instytutu Historii Państwowej Akademii Nauk, historyk kultury, performer. Członek założyciel researchersko-performatywnej Grupy ETC oraz Zespołu Badań Praktyk Późnej Nowoczesności przy IKP UW. Współpracownik Stowarzyszenia im. Stanisława Brzozowskiego. Pracuje w redakcji magazynu „Glissando”. Współredaktor książki “Fluxus w trzech aktach. Narracje - estetyki - geografie Grupy ETC”.

4. Czym jest selfie - feminizm? O upodmiotowieniu i konstruowaniu wirtualnej tożsamości.
Zofia Krawiec opowie o trwającej właśnie do 14 kwietnia w lokal_30wystawie „Na pozór silna dziewczyna, a w środku ledwo się trzyma” której jest kuratorką. A także o tym, czym jest selfie-feminizm i dlaczego Zofia uważa, że jest on jedną z teorii ujawniających problemy współczesności. Wyjaśni również, dlaczego jej zdaniem imprezowanie nie ma wyłącznie hedonistycznego wymiaru.
Gość: Zofia Krawiec - pisarka, kuratorka i artystka. Autorka książki "Miłosny Performans", w której opisała dzieła sztuki, które powstały pod wpływem silnych emocji związanych z zakochaniem. Prowadzi feministyczny projekt instagramowy pt. Nuerotic Girl. Zapoczątkowała w Polsce dyskusję na temat selfie-feminizmu, czyli teorii opisującej zjawisko, zgodnie z którym młode dziewczyny używają nowych mediów, jako nowych narzędzi feminizmu.

BLOK "ĆWICZENIA"

1. Warsztat psychologiczny: Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół?
Dziesiątki projektów, setki spotkań, godziny rozmów, tysiące dedlajnów. Ciągle nowi ludzie, przymus kreatywności, niedoczas, niedogadanie, spięcia, brak kasy. Ekscytacja, pasja, tempo, adrenalina, zmęczenie. Czy z definicji nieprzewidywalną pracę w branży muzycznej da się lepiej organizować? Jak sprawniej ogarniać chaos mnóstwa pilnych i niestandardowych zadań? Jakie umiejętności komunikacyjne przydadzą się podczas trudnych spotkań z artystami, sponsorami, partnerami projektów? Co zrobić żeby w natłoku wyjazdów, koncertów i festiwali zachować resztki energii? Na te pytania postaramy się wspólnie z Wami poszukać odpowiedzi. Podczas warsztatu podzielimy się z przedstawicielami branży użyteczną wiedzą i zaprosimy do ćwiczeń, dzięki którym łatwiej będzie poruszać się po meandrach twórczej pracy, rozwiązywać nieodzowne dla niej konflikty i utrzymywać równowagę psychiczną. Udział w warsztatach pomoże Wam:
- Poznać koncepcję etapów pracy twórczej E. Maisela
- Dowiedzieć się jak dawać feedback, który ułatwia współpracę
- Nauczyć się korzystać z nawyków, które służą pracy twórczej i właściwemu odpoczynkowi.
- Spotkać ludzi, którzy na co dzień mierzą się z podobnymi zadaniami i sprawdzić jakie mają na nie sposoby.

Prowadzące o sobie: "Nazywamy sie Future Simple. Jesteśmy kolektywem tworzonym przez trzy młode kobiety, matki, społecznice - Paulinę Czapską, Annę Szapert i Ankę Pelc. Na co dzień prowadzimy warsztaty, szkolenia, indywidualne i grupowe procesy rozwojowe. Pomagamy osobom indywidualnym (najczęściej z sektora kreatywnego) i organizacjom wprowadzać zmiany i epiej planować swoje cele – po prostu mądrzej pracować. Jestśmy autorkami pierwszego w Polsce podręcznika dla młodych artystek wchodzących na rynek pracy - „Zawód Artystka - ćwiczenia z pracą”.

2. Warsztaty muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem.
Warsztaty skierowane są do początkujących twórców, którzy stawiają pierwsze kroki w produkcji muzycznej i mają na celu przybliżenie wachlarza możliwych operacji cyfrowych na dźwięku. Celem jest pomoc w tworzeniu zarówno muzyki elektronicznej, jak i wszelkich innych realizacji audialnych. Będziemy pracować z programem Ableton 10, którego darmową, 30-dniową wersję można pobrać ze strony http://www.ableton.com/en/trial/. W ramach warsztatów omówione zostaną takie tematy, jak: tor audio i jego elementy (mikrofon, głośnik, mikser), nagrywanie dźwięku, sygnał audio (analogowy i cyfrowy), muzyczny hardware i software, programy typu DAW (Digital Audio Workstation), synteza dźwięku, sampling, efekty modulujące, kompresja, montaż dźwięku, automatyzacja oraz midi. Wymagania: własny laptop i słuchawki (najlepiej nauszne).
Prowadzący: Radek Sirko - producent i realizator dźwięku, muzyk, kulturoznawca, teoretyk, doktorant na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Stypendysta MKiDN, autor filmu Pogłos/Reverberation, nagrywa i występuje jako Duy Gebord, współprowadzi label Audile Snow i współorganizuje cykl imprez Umór. Często współpracuje z Glissandem, Biurem Dźwięku Katowice i Trzecią Falą.




foto- Marta Białek - z Towarzystwa "ę"




AFTER PARTY

adres - Smolna 38, 23.30 - 8.00




Main Stage:
Scuba
Leon
Deas
Rodrigezz b2b Aksamit

Patio:
Glasse
Maciek Głębocki
Adam Gorczyca
Luke Hiero
Ice
Pavlo

Scuba
Występujący pod tym Paul Rose zadebiutował na scenie kilkanaście lat temu w katalogu własnego Hotflush Recordings, które na przestrzeni lat stało się jedną z najważniejszych wytwórni w muzyce elektronicznej - początkowo za sprawą brzmień dubstep i garage, a ostatnio dzięki muzyce znacznie bliższej techno. Ma na koncie 4 pełnowymiarowe albumy - ostatni z nich to „Claustrophobia”, na którym zaprezentował nie tylko świetny warsztat producencki, ale i własne spojrzenie na gatunek.

Leon
DJ z ponad 15-letnim stażem, który w tym czasie nieprzerwanie występuje w klubach w Polsce i za granicą. Od samego początku, czyli od 2005 r. jest związany z Audioriver, który co roku odbywa się w Płocku. Leon współtworzy program festiwalu oraz odpowiada za bookingi artystów zagranicznych. Podczas jego wieloletniej pracy, w Płocku gościli m.in. Underworld, Róisín Murphy, Richie Hawtin, Sven Väth, Ben Klock, Dubfire, Solomun, Tale Of Us, Nina Kraviz i wielu innych. Obecnie jest rezydentem warszawskiego klubu Smolna gdzie pojawia się systematycznie w różnych odsłonach muzycznych – od głębokich odmian techno po brzmienia deep house’owe.

Rodrigezz
DJ, promotor i booker wrocławskiego Projektu Pralnia. Selekcja którą wypracowuje sobie już od ponad 15 lat wyczulona jest na emocje ukryte w utworach – stylem zahacza o minimal, tech house, house oraz techno, zależnie od miejsca, publiki oraz konkretnego wydarzenia. Potrafi zarówno zapewnić mocny, wielogodzinny closing jak i rozgrzać publikę cierpliwie budując atmosferę i sprawiając, że beat rozlewa się z głośników.

Aksamit
Wrocławska DJ-ka, rezydentka Projektu Pralnia i założycielka projektu Affekt A. Uwielbia grać z czarnych płyt, a jej największą inspiracją są działania włoskiej sceny muzycznej. W jej kompozycjach usłyszycie hipnotyzujące dźwięki – od ambientu po deep techno.

Deas
Jedna z najbardziej wyrazistych postaci na scenie polskiej muzyki elektronicznej ostatnich lat. Deas to przede wszystkim doskonały producent, którego muzyka zyskała uznanie wśród wielu gigantów międzynarodowej sceny – mowa tu m.in. o Pan-Pot czy Kevinie Saundersonie, którzy wydają jego produkcje w swoich wytwórniach. Miał okazję remiksować samego Carla Coxa, a jako DJ występował na najważniejszych krajowych wydarzeniach – m.in. Audioriver, Instytut czy Mayday.

Glasse
DJ, promotor i organizator imprez związany z polską sceną muzyki klubowej od 1996 roku. Zagrał niezliczoną liczbę imprez we wszystkich czołowych klubach w całej Polsce (SQ, Sfinks, Piekarnia, Soundbar, Prozak i wiele wiele innych), a także na festiwalach (np. Open'er i Audioriver) czy podczas wydarzeń organizowanych za granicą. Kiedyś współtworzył agencję DJ-sko-eventową oraz cykl imprez pod wspólną nazwą IMPORT! na którym gościły takie gwiazdy, jak: Nic Fanciulli, James Zabiela, Lottie, Seb Fontaine, Desyn Masiello czy Gus Gus.

Maciek Głębocki
DJ i promotor działający na scenie od 2012 roku. Wtedy, w młodym wieku, organizował pierwsze autorskie eventy w warszawskich klubach oraz rozpoczynał współpracę z Audioriver. Na przestrzeni lat Maciek występował w czołowych polskich klubach, takich jak Smolna, 1500 m2 do wynajęcia, Sfinks700, Prozak 2.0 czy Nowa Jerozolima.

Adam Gorczyca
Członek teamu Audioriver od początku jego istnienia, dyrektor Targów Muzycznych odbywających się co roku podczas tego festiwalu. Jako DJ występował m.in. w nieistniejących już klubach 1500m2 i Nowej Jerozolimie, a także na Smolnej. Jego sety to energetyczna mieszanka melodyjnej elektroniki z pogranicza brzmień progressive i house.

Luke Hiero
Jeden z założycieli kolektywu BeachBoys.pl, odpowiedzialnego za cykl imprez na statku w Augustowie. Ponadto, czynnie wspiera organizację Audioriver i Wooded oraz był rezydentem takich warszawskich klubów, jak Vinyl, 1500 m2 do wynajęcia czy Temat Rzeka. Lubi gdy set jest zawarty w formie opowiadania, które ma początek, rozwinięcie i zakończenie, a muzyka zawarta w jego setach to mieszanka techno z nutą wyraźnego bassu oraz brzmień house i elementów etnicznych.

Ice
Współtwórca kolektywu BeachBoys.pl, który organizuje głośne i znane imprezy na statku po jeziorach Augustowskich. Agencja została powołana do życia w 2002 roku przez Pablolota i Słonia przy okazji organizacji słynnej imprezy pt. „Niebiańska Plaża”. Przez ostatnich kilkanaście lat występował w większości klubów w Polsce (m.in Klatka, Piekarnia, CDQ, Sfinks, Metro, 1500m2 i wiele wiele innych), a także na festiwalach (np. Open'er i Audioriver). Od 2008 roku jest związany z festiwalem Audioriver w Płocku.

Pavlo
Swoją przygodę z muzyką elektroniczną rozpoczął w 2003 roku kiedy poznawał brzmienia muzyki house. Później dołączył do kolektywu Beach Boys, w którym aktywnie działa do dziś, organizując imprezy m.i.n na statku Augustowie. Ponadto, do tej pory miał okazję zagrać m.in. w sopockim Sfinksie, klubach warszawskich (1500m2, CDQ, Klatka, Piekarnia, Vinyl), białostockim Metrze i na takich festiwalach, jak Open'er czy Audioriver.




UWAGA: Zakup biletów na miejscu będzie niemożliwy - Wydział Fizyki UW otrzymał dofinansowanie ze środków UE i przez 5 lat nie może być tam prowadzona żadna sprzedaż.

Liczba biletów i miejsc na warsztatach jest ograniczona, obowiązuje rejestracja.





Komentarze

Nowsza Starsza