NOTOWANIE 1743










 

Płyta „Through Water” Låpsley ukazała się się 20 marca praktycznie cztery lata po debiucie „Long Way Home” (4 marca 2016)
.
Låpsley - czyli Holly Lapsley Fletcher - miała tylko 17 lat, kiedy jej powściągliwe, własnej produkcji elektroniczne ballady rozpoczęły szturm na Soundcloudzie. Zmieniając głos w androgyniczną dwuznaczność i łamiąc tradycyjne struktury piosenek, skierowała swoją miłość do muzyki rave i takich ulubieńców jak Bengi i Joy Orbison, tworząc melancholijne, indywidualne brzmienie. Jej debiutancki album „Long Way Home” ukazał się nakładem XL Recordings, kiedy miała zaledwie 19 lat i zyskał uznanie i porównania na łamach The Guardian, Complex i The FADER, do Jamesa Blake'a i The XX. Album zaowocował jednym z największych klubowych przebojów ostatnich lat (‘Operator’ w wersji DJ’a Koze), a także zainspirował nową generację twórców elektronicznych, w tym Billie Eilish, która przyznaje się do wpływu Låpsley na jej brzmienie. Ale zanim skończyła tournée po świecie, wciąż jeszcze jako młoda dwudziestolatka, Holly poczuła się wypalona.

Potrzebowałam roku wolnego, żeby odzyskać siły, odnaleźć się trochę i zakochać się w muzyce - wyjaśnia. Przeniosła się na rok do Manchesteru, gdzie połowę swojego czasu, na ochotnika pracowała z nastolatkami, jako osoba do pomocy, zakochała się, odkochała ponownie i dużo pływała. Kiedy w końcu przeprowadziła się z powrotem do Londynu, chcąc mieć nowe doświadczenia, dołączyła do chóru społecznościowego The Mixed Up Chorus. Zanurzenie się w tych zajęciach pomogło jej zregenerować siły, otwierając nowe horyzonty i perspektywy.

Bycie muzykiem, mówi Holly jest bardzo skupione na sobie i izolujące. Musisz znaleźć sposoby na zrównoważenie swojego życia. Potrzebujesz dobrej dawki nie bycia w centrum uwagi, normalności. Ten wolny rok pozwolił mi żyć życiem, o którym mogłabym wtedy pisać. Ta rekalibracja nie tylko dała Holly trochę oddechu, ale głęboko zmieniła jej związek z procesem tworzenia muzyki. Uświadomiłam sobie, jak ważny był dla mnie proces twórczy. Pomyślałam, że mogę po prostu odejść i zrobić coś innego. Ale zdałam sobie sprawę, jak wiele mojego dobrego samopoczucia stanowi pisanie. To coś więcej niż pasja. To część mojej strategii radzenia sobie z życiem.

Z dala od zgiełku przemysłu muzycznego Holly poczuła, że jest w stanie połączyć się z samotnym, intensywnym procesem tworzenia muzyki, który opracowała jako producent w sypialni. Na ‘Long Way Home’ współpracowała z wieloma uznanymi twórcami piosenek i producentami, w tym Rodaidhem McDonaldem (The XX, Sampha), Paulem Stavely’em O'Duffy’m (Amy Winehouse) i Jimmy’m Napesem (Sam Smith, Clean Bandit). Wiele się nauczyła dzięki temu doświadczeniu, ale czasami czuła się skażona latami doświadczenia w sypialni i bardzo chciała przejąć kontrolę nad procesem produkcyjnym. Pamiętam, jak patrzyłam na producentów i myślałam: Chciałbym być na twoim poziomie.

Tworząc pracowała samotnie (przy wsparciu wewnętrznego inżyniera XL, Theo Browna, który stał się niezbędnym współpracownikiem podczas całego procesu). Rezultatem było około 100 jej najbardziej osobistych piosenek w historii, które następnie skurczyły się, aby stworzyć z nich nowy album, „Through Water”. Przejęłam całkowitą kontrolę na tej płycie - mówi z dumą.

Aby uczcić początek swojej zmiany jako artystki, pod koniec 2019 roku Holly wydała EP „The Elements”, dając przedsmak tego, co miało znaleźć się na długo oczekiwanym albumie. „The Elements” jest wydawnictwem odzwierciedlającym pewną siebie osobę, którą Holly stała się w świetle reflektorów, oraz trudność, przez którą musiała przejść, aby się tam dostać. Ciężki od żałobnych akordów fortepianu ‘Drowning’, to piosenka, która - co nie dziwi - dotyczy poczucia tonięcia. Jak to ujęła Holly: Zawsze byłam bardzo kompetentnym dzieckiem; a piosenka mówi o tym, że mam około 20 lat i jestem bardzo niekompetentna. Czasami czuję się, jakbym żeglowała, a czasem tonę. Jako osoba dorosła, muszę lawirować pomiędzy tymi dwoma stanami.

Album i EP są połączone ze sobą, jak ujście łączy rzekę z oceanem; oba badają historię dojrzewania Holly na tle wody. Holly - która przed podjęciem decyzji o kontynuowaniu tworzenia muzyki w pełnym wymiarze godzin, miała czas, by studiować geografię na Uniwersytecie Bristolskim - jest zagorzałym czytelnikiem na temat klimatu, pogody, a zwłaszcza wody. Jej tata jest wiodącym inżynierem wodnym, działającym na rzecz zrównoważonego globalnego rozwoju. Dorastałam nad morzem i pływam - mówi Holly. Więc to jest głęboka obsesja i jest dość emocjonalna.

W tytule i utworze otwierającym album sampluje notatkę głosową, w której recytuje fragmenty jednego z wystąpień ojca, na temat tego, jak skutki zmian klimatu będą odczuwane przez wodę. Jak tłumaczy, teksty piosenek są moimi opiniami na temat klimatu i mojego miejsca na świecie. Chodzi o szerszy obraz. To tak, jakby woda była metaforą życia - mówi Holly, zastanawiając się nad tematem całego albumu.

W okresie między pierwszym a drugim albumem Holly zagłębiła się w historię muzyki elektronicznej i miała obsesję na punkcie wydawnictw 4AD z lat 80. XX wieku, This Mortal Coil, Cocteau Twins, a także Kate Bush. Paleta dźwięków, którą opracowała na potrzeby tego albumu, rozpoczęła się od "Womxn", będącej pierwszą piosenką, którą Holly napisała po wyjściu z okresu izolacji w Manchesterze,była pierwszym singlem. To piosenka o tym, że nie wiem, co robić, ale wiem, że w pewnym momencie będę wiedziała - wyjaśnia. Śpiewa ponad syntezatorami do przyszłej wersji siebie, którą nazywa „dziwną dalekowzrocznością”, obiecując, że pewnego dnia poczuje się zdolna. Jak wyjaśnia sama Låpsley: Miałam 20 lat i byłam w dość złym miejscu, gdy pisałam "Womxn". Jest hipotetycznie napisany w przyszłości, w miejscu które jest o wiele bardziej pozytywne. Chodzi mi o zaufanie do upływu czasu; nie wiedząc, co zrobić w tej chwili, ale mając nadzieję, że w pewnym momencie będę to wiedzieć. I oto jesteśmy w przyszłości, a ja jestem silniejsza, bardziej pewna siebie.

Odnosząc się do słowa Womxn, Holly mówi: termin częściej używany w świecie LGBTQ+ - świecie, którego jestem częścią - i rozumiem, że język jest ważny, szczególnie jeśli masz platformę, a zwłaszcza w odniesieniu do grup ludzi i płci.


Holly mówi, że proces tworzenia tego albumu był pierwszym w życiu, gdy pomyślałam „Jestem artystką”. W przeszłości myślała: „próżno tak się nazywać; tak pobłażliwie”. Podczas gdy teraz myślę, że szacunek do samej siebie musi odnosić się do sposobu mówienia o sobie.


Nagranie „Womxn” jest jedną z nowości w tym zestawieniu, choć najniższą (100) – bardzo istotną w kontekście najbliższych tygodni



MY PRIVATE CHART


Piosenki, które są 50 tygodni na liście zdobywają bonusowo 100 punktów do rocznego podsumowania, za każdy kolejny tydzień, 10 punktów
na żółto zaznaczone są spektakularne awanse
piosenki powyżej 50 tygodni są zaznaczone dodatkowo większą czcionką i podkreśleniem, pogrubieniem


NOTOWANIE 1743




APRIL 11, 2020
  9 news

1 1 7 LOST IN YESTERDAY TAME IMPALA (2 RAZ NA 1) 1
2 4 9 ADORE YOU HARRY STYLES 2
3
3
2
10
24
DREAMING OF SEA
SO HOT YOU'RE HURTING MY FEELINGS
MARC ALMOND
CAROLINE POLACHEK
1
2
4
8
3
TRASH GLAM BABY
THE BOOMTOWN RATS
4
5
4
5
7
7
NOBODY BUT YOU
AND IT'S STILL ALRIGHT
BLAKE SHELTON& GWEN STEFANI
NATHANIEL RATELIEF
4
5
6
10
5
YOU ARE THE ONE
PET SHOP BOYS
6
7 9 9 BEFORE YOU GO LEWIS CAPALDI 7
8 7 4 IN YOUR EYES THE WEEKEND 7
9 27 12 DOIN TIME LANA DEL REY 9
10 15 12 PHYSICAL DUA LIPA 10
11
6
5
SOLEDAD
ERKI PARNOJA

6
12 7 11 LORD OF MISRULE MARC ALMOND& IAN ANDERSON 7
13
13
16
5
3
KOTIKALO
END OF DAYS
EETU FLOOR
NEW MODEL ARMY
13
13
14 14 3 MISSING KULCZYCKI 14
15 17 14 HABIB FAYE YOUSSOU'N DOUR 13
16 18 2 BAD DECISIONS THE STROKES 16
17
20
25
45
43
ALL THE QUEENS HORSES
MAYBE
SHAKESPEARS SISTER
LEWIS CAPALDI
9
17
18 19 7 SYSY VANHENEE JUURAKKO 16
19 26 29 BREAK MY BROKEN HEART WINONA OAK 19
20
28
28
7
14
ORDINARY MAN
UNDER THE GRAVEYARD
OZZY OSBOURNE& ELTON JOHN
OZZY OSBOURNE
20
5
21 11 5 SOMEBODY SPECIAL NINA NESBITT 9
22
11
12
14
15
LA THUNE
THE THING THAT WRECKS YOU
ANGELE
LADY ANTEBELLUM& LITTLE BIG TOWN
9
12
23
13
14
4
3
YOUTH& LOVE
IMMIGRANT EYES
JACK SAVORETTI
WILLIE NELSON
13
14
24 27 7 I DON'T WANNA PET SHOP BOYS 18
25 N 1 THE MOON SHINES BRIGHT SAM LEE& ELIZABETH FRASER 25
26 29 3 WHAT YOU GONNA DO NOW RODNEY CROWELL& LYLE LOVETT 26
27 30 5 KULM IMANDRA LAKE 26
28
31
32
5
3
I LOSE HOPE
BLUEBIRD
LEPROUS
MIRANDA LAMBERT
22
28
29 33 5 EVERY BEAT OF MY HEART ROD STEWART WITH THE ROYAL PHILHARMONIC ORCHESTRA 29
30 33 4 FALLIN' SAARLOS 30
31 34
14
9
SWINGIN
ANOTHER ONE DOWN
THE MAVERICKS
RICHARD MARX
30
34
32 35 5 O KAI SAULUTE TEKEJO ŻALVARINIS&UGNIAVIJAS 35
33 36 14 BLINDING LIGHTS THE WEEKEND 2
34 37
12
8
YOUR LIGHT
HOUSE IF YOU THINK THIS IS REAL LIFE
THE BIG MOON
BLOSSOMS
5
11
35 38
5
5
KARNEVAL (GOTHIC MACHINE EDIT 2019)
MEXICO
XIII STOLETI
SOPHIE AUSTER
35
36
36 39
5
4
BELOW
HEARTBREAK (MAKE ME A DANCER) [2019]
LEPROUS
SOPHIE ELLIS BEXTOR
36
37
37 40 7 THIS IS NOW AMERICA MAGNE FURUHOLMEN 40
38
41
41
14
13
WHAT IF I NEVER GET OVER YOU
BLAME IT ON YOUR HEARTBREAK
LADY ANTEBELLUM
THE MAVERICKS
35
38
39 42 5 OLD ME 5 SECONDS OF SUMMER 39
40 43 4 I HATE LOVE SONGS KALSEA BALLERINI 40
41 44 23 MAGIC RINGO STARR 41
42 45 5 LOST TRIBES ŻAGAR& LOST TRIBES& CARMEN ESTEVEZ 36
43 46 5 MUSTAMAAILMA EETU FLOOR 37
44 47
7
7
BROTHERS IN AMRS
ALL SYSTEMS DOWN
TREVOR HORN& THE SAM ORCHESTRA& SIMPLE MINDS
REENE RIOT
42
43
45 48 54 LIGHT OF THE WORLD RPWL 45
46 49 54 LADYLIKE CHAKA KHAN 46
47 50
16
15
TATOOS AND TEQUILA
BLAME IT ON YOU
JASON ALDEAN
JASON ALDEAN
47
47
48
51
51
3
3
DON'T START NOW
GASLIGHTER
DUA LIPA
DIXIE CHICKS
48
48
49 52 3 SAY SO DOJA CAT 49
50 53 3 BOY WITH LUV BTS& HALSEY 50
51 54 3 INTERLUDE: SHADOW BTS 51
52 55 3 SAVE YOUR TEARS THE WEEKEND 52
53 56 3 HOMELESS SONGS STEPHEN EICHER 53
54 57 10 CHAOS HARRY STYLES 54
55 58 31 BRUXELLES ZAZ 55
56 59
9
31
WATERMELON SUGAR
PISNICKA PRO MAKRELU
HARRY STYLES
POLETIME?
56
56
57 60 9 POKOJ V DUSI JANA KIRSCHNER 57
58 61 31 COCONUT BAY SUGAR RAY 58
59 62 9 VULNERABLE SELENA GOMEZ 59
60 63 5 PARTY CLOWN JENNY LEWIS 60
61 64 5 FOUR LONG SEASONS LOLA MARSH 61
62 65 5 YOU'RE GONNA MAKE LONESOME JACK STILLWATER 62
63 66 5
6
NO BURDEN LEFT TO CARRY
LIMITLESS
PATTERN- SEEKING ANIMALS
BON JOVI
63
63
64 67 15 SOMETHING'S GOTTEN HOLD OF MY HEART MICHAEL BALL& ALFIE BOE 64
65 68 5 DANCING WITH MR D LUCIFER 65
66 69 5 RUB ME FOR LUCK BETH HART 66
67 70 5 YOUR LOVE (DEJA VU) GLASS ANIMALS 67
68 71 3 HALF OF MY HOMETOWN KALSEA BALLERINI& KENNY CHESNEY 68
69 72 15 SANTIANO (MTV UNPLUGGED) SANTIANO 69
70 73 5 STRAWBERRY KISSES KRZYSIA GÓRNIAK 70
71 74 9 MONKEY BUSINESS PET SHOP BOYS 71
72
75
76
9
15
LONELY HEARTS CLUB
WHAT AM I
WINONA OAK
LOLA MARSH
72
72
73 90 2 HERE COMES THE SUN [2019] THE BEATLES 73
74 N 1 SLIM PICKINGS IZO FITZROY 74
75 N 1 UP AND ROLLING NORTH MISSISSIPPI ALLSTARS 75
76 N 1 EFFIGY OF SALT MARIA McKEE 76
77 80 14 LOST AND FOUND HARRY NILLSON 77
78 85 6 BRIGHT HORSES NICK CAVE AND THE BAD SEEDS 78
79 76 3 THE AGE OF ANXIETY JAMIE CULLUM 76
80
77
77
5
9
HOLLYWOOD LAWN
FLATLAND HILLBILLIES
JENNY LEWIS
RODNEY CROWELL& LEE ANN WOMACK
76
77
81 78 15 DON'T WORRY BOUT ME JEFF GOLDBLUM& THE MILDRED SNITZER ORCHESTRA& FIONA APPLE 78
82 78 14 CE N'EST RIEN JULIEN CLERC& ZAZ 78
83
79
82
14
12
ARE YOU SURE HANK DONE IT THIS WAY
VENICE BITCH
THE MAVERICKS
LANA DEL REY
79
81
84
82
83
4
4
HAIKU- PAPILLONS
TAKE ME HOME (ORCHESTRAL DISCO VERSION)
STEPHEN EICHER
SOPHIE ELLIS BEXTOR
82
83
85 84 6 DELETE FOREVER GRIMES 84
86
89
91
4
2
CHANGES
DON'T CHA KNOW?
SAARLOS
CHAKA KHAN
86
86
87 92 2 TEXAS SUN KHRUANGBIN & LEON BRIDGES 87
88 93 2 A NOS AMOURS CHRISTOPHE MAE 88
89 94 2 QUE JE T'AIME AMEL BENT 89
90 95 2 CANTERBURY GIRLS LILY& MADELEINE 90
91 96 2 QUEEN NILE RODGERS& CHIC& ELTON JOHN& EMELI SANDE 91
92 97 2 IT'S NOT EASY PUSS N'BOOTS 92
93 98 2 DUST OH WONDER 93
94 99 2 BERNSKAN (YOUTH) ASGEIR 94
95 100 2 FRAU& MANN LINDEMANN 95
96 N 1 PAGE OF CUPS MARIA McKEE 96
97 N 1 SPOTLIGHT JESSIE WARE 97
98 N 1 CHANGES BALTHAZAR 98
99 N 1 WELTSCHMERZ FISH 99
100 N 1
WOMXN
LAPSLEY 100


Wypadły z topu: 21(10)LOVE IS FIRE- FREYA RIDINGS, 22(6) HOW TO BE ME- OLA BŁACHNO, 23(8) REASONS I DRINK- ALANIS MORISSETTE, 23(7)NO TIME TO DIE- BILLIE ELISH, 24(6) DANCE OF THE CLAIRVOYANTS- PEARL JAM, 24(4)SISTER DEAR- BETH HART, 24(4) STRANGERS ON THE SUBWAY- LOLA MARSH, 86(8) THOSE KINDA NIGHTS- EMINEM& ED SHEERAN, 87(3) BLUE MONDAY- GEORGE BENSON, 88(8)MIDNIGHT SUN- CALEXICO& IRON& WINE, 88(8) FOR THE BEAUTY- TINDERSTICKS,
























Komentarze

Nowsza Starsza