Niezwykle pracowity to był miesiąc. Choć oczywiście bardzo muzycznie zapracowany, spowodowało to między innymi opóźnienie a w efekcie łączne miesięczne zestawienie wszystkich styczniowych notowań.
Koncerty, wyjazdy, praca – pandemia szczęśliwie oszczędza i co ważne zachowuje w zdrowiu. To chyba najważniejsze.
Poprowadzić dwa koncerty on-line i finał 29 WOŚP z kolejnymi trzema koncertami, nie pamiętam takiego otwarcia roku. Jestem gotów na więcej !!!
Smuci natomiast dziwna tendencja pojawiania się coraz bardziej w masowy sposób artystów na radiowych antenach w formie prowadzących. Tak chcą sobie zdyskredytować regres w koncertowaniu, wciąż nie tworząc a próbując odnajdować się w nie swojej skórze? Stają się dla mnie niewiarygodni, ba, słuchaczy odpychając od tego zaniedbywanego od lat medium.
Jasne chyba jest, że kolejni z tych, którzy zaczynają prowadzić autorskie audycje, grając przy okazji „swoje” kompozycje, zapraszając kolegów, przyjaciół „króliczka”, i współczłonków zespołu, automatycznie znikają z grona tych, których potencjalnie będę zapraszał do swoich audycji, słuchał i oceniał. To chyba oczywiste. W tym wypadku wzór amerykański na naszym wąskim polskim rynku, w niczym nie pomoże.
Przejdźmy do najnowszego topu, na którym jak to w styczniu jeszcze ślad świątecznych nagrań ale przede wszystkim spory ruch zwiastujący kolejny udany rok w muzyce. Bo światowi artyści nie próżnują, nie tracą czasu na biadolenie i leczenie strat. Na koncerty przyjdzie czas, prawdziwi artyści, sztuka i jakość, obronią się same. Teraz czas na tworzenie, na dawanie ludziom radości
Cieszmy się.
W zestawie mamy 6 premier ale na szczycie rządzi cały miesiąc Taylor Swift !!!
Artystka ma za sobą wyjątkowo udany pod względem artystycznym rok. Jej poprzednia płyta zatytułowana „Folklore” zebrała fantastyczne recenzje i w pewnym momencie zdominowała listę Billboard 200, a wydany niedawno „Evermore” radzi sobie wcale nie gorzej. Dzięki „Evermore” Swift jako pierwsza kobieta w 2020 roku ma dwa albumy numer jeden za Oceanem.
Premiera „Evermore” na początku grudnia była absolutnym zaskoczeniem nie tylko dla fanów wokalistki, ale też całej branży. Poza grupą najbliższych współpracowników Taylor Swift nikt nie wiedział bowiem, że piosenkarka ma w ogóle zamiar wypuścić w tym roku jeszcze jakąś nową muzykę. Amerykanka wspominała co prawda o tym, że jest w trakcie pisania nowego materiału, ale większość osób zakładała jego premierę najwcześniej za kilka miesięcy.
W tym wypadku niespodzianka okazała się jednak jak najbardziej udana. Taylor Swift sprawiła sobie wymarzony prezent na 31. urodziny, a przy okazji rozbiła bank pod względem komercyjnym i artystycznym. Pojawiające się w mediach recenzje „Evermore” w zdecydowanej większości mają wydźwięk pozytywny, a część krytyków docenia nowy album nawet bardziej niż „Folklore” . Nie dziwi więc, że fani rzucili się do kupna longplaya.
Nie jest to szczególne zaskoczenie, bo jak podaje portal Variety, wszystkie kolejne albumy Taylor Swift od czasu jej debiutu notowały podobny wynik. Warto natomiast zaznaczyć, że w przypadku „Evermore” na powyższy wynik nałożyły się tylko płyty sprzedane w formie digitalnej. Osoby kupujące ją na nośnikach CD miały taką możliwość dopiero po kilku dniach i zostaną dołączone do ogólnych wyników sprzedaży dopiero w drugim tygodniu, na winylach „Evermore” pojawi się dopiero w tym roku.
Piosenkarka wspięła się w ten sposób na szczyt listy Billboard 200 z drugim albumem w tym roku. Taylor Swift jest pierwszą kobietą, która osiągnęła podobny wyczyn w ostatnim miesiącach. Wcześniej udało się to koreańskiej grupie k-popowej BTS (dzięki „Be” i „Map of the Soul”) oraz artyście znanemu jako YoungBoy Never Broke Again (numerem 1 były „Top” i „38 Baby 2”). Nowe piosenki Amerykanki dobrze radzą sobie też w streamingu, bo już zostały wysłuchane przez odbiorców ponad 500 mln razy.
Ale w tym roku artystka może mieć problemy...
Właściciele parku rozrywki Evermore Park w Pleasant Grove w stanie Utah złożyli pozew przeciwko 31-letniej wokalistce po tym, jak rzekomo użyła chronionej znakiem towarowym nazwy „Evermore” w tytule swojego najnowszego albumu.
Jak informuje brytyjski The Guardian, właściciele twierdzą, że tytuł nowej płyty Taylor Swift negatywnie wpłynął na funkcjonowanie ich obiektu. Miał zdezorientować odwiedzających Evermore Park i zepsuć widoczność parku w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Firma domaga się odszkodowania.
Prawnicy Taylor Swift
natychmiast zareagowali na oskarżenia. Nazwali złożony pozew
„bezpodstawnym, niepoważnym i nieodpowiedzialnym”. Zdaniem
przedstawicieli piosenkarki tytuł płyty w żaden sposób nie wpływa
na działalność parku rozrywki i nie ma możliwości, aby odbiorca
mógł pomylić Evermore Park z albumem Taylor Swift.
MY PRIVATE CHART
W
tym zestawieniu sumuję cały styczeń czyli pięć tygodni 2021 roku więc
nowości od razu są w zestawieniu 5 tygodni
Piosenki, które są 50 tygodni na liście zdobywają bonusowo 100 punktów do rocznego podsumowania, za każdy kolejny tydzień, 10 punktów
na żółto zaznaczone są spektakularne awanse
piosenki powyżej 50 tygodni są zaznaczone dodatkowo większą czcionką i podkreśleniem
NOTOWANIE 1781- 1785
1 |
N |
5 |
WILLOW |
TAYLOR SWIFT (5 TYGODNI NA 1) |
1 |
|
2 |
4 |
10 |
A WINTER MORNING |
MONIKA LIDKE |
2 |
|
3 |
3 |
13 |
LITTLE SOMETHING |
MELODY GARDOT& STING |
1 |
|
4 |
4 5 |
7 10 |
WHEN I'M WITH YOU COLD |
CHRIS STAPLETON CHRIS STAPLETON |
4 4 |
|
5 |
N |
5 |
WINTER BIRD/ WHEN WINTER COMES |
PAUL McCARTNEY |
5 |
|
6 |
N |
5 |
WATCHING THE WHEELS |
CHRIS CORNELL |
6 |
|
7 |
17 |
20 |
NATALIE DON'T |
RAYE |
7 |
|
8 |
9 |
6 |
LA RAMA |
LOS LOBOS |
8 |
|
9 |
16 |
10 |
LOVIN YOU |
DAVID GARFIELD& LILIANA DE LOS REYES& JASON SCHEFF& GEORGE GRUNWALD |
9 |
|
10 |
15 |
18 |
THE WAY YOU LOOK TONIGHT |
TENILLE TOWNES& KEELAN DONOVAN |
10 |
|
11 |
15 15 |
13 13 |
BOXES ZURUXK IN DIE ZUKUNFT |
GAVIN JAMES NENA |
7 11 |
|
12 |
18 |
12 |
ONE MORE SECOND |
MATT BERNINGER |
12 |
|
13 |
19 |
33 |
TRUTH AND LIES |
PENDRAGON |
13 |
|
14 |
1 |
7 |
25TH |
TORI KELLY |
1 |
|
15 |
2 2 |
12 8 |
COUNTRY THUNDER CHRISTMAS ALL OVER AGAIN |
THE WASHBOARD UNION GOO GOO DOLLS |
2 2 |
|
16 |
3 5 |
7 7 |
TAKE ME HOME FOR CHRISTMAS HAPP YXMAS (WAR IS OVER) |
DAN + SHAY ALANIS MORISSETTE |
3 5 |
|
17 |
6 |
6 |
CUDDLE UP COZY DOWN CHRISTMAS |
DOLLY PARTON/ MICHAEL BUBLE |
6 |
|
18 |
7 8 10 10 |
6 6 8 8 |
GDY ŚLICZNA PANNA/ LISTEN TO MY LULLABY LET IT SNOW LET IT SNOW LET IT SNOW SANTA DOES LAST CHRISTMAS |
NILS LANDGREN/ SHARON DYALL& FRIENDS DE PHAZZ THE MAVERICKS MEGHAN TRAINOR |
7 8 10 10 |
|
19 |
16 16 |
9 10 |
BAD NEWS BLUES SAVE THE DAY |
LUCINDA WILLIAMS MARIAH CAREY& LAURYN HILL |
10 10 |
|
20 |
20 20 |
12 15 |
CRYING IN THE DISCOTEQUE DON'T BRING ME DOWN |
SOPHIE ELLIS BEXTOR BLACK STONE CHERRY |
9 8 |
|
21 |
21 |
18 |
FREEDOM IS YOU |
MYLES SANKO |
6 |
|
22 |
25 |
12 |
RAINBOW IN YOUR CLOUD |
MYLES SANKO |
12 |
|
23 |
26 |
29 |
DANCE |
TONI BRAXTON |
3 |
|
24 |
27 |
18 |
MAGIC |
KYLIE MINOGUE |
16 |
|
25 |
28 |
16 |
AMERICAN RECKONING |
BON JOVI |
28 |
|
26 |
29 |
16 |
JE JICH DEST |
DAN BARTA& ILLUSTRATOSPHERE |
28 |
|
27 |
30 |
16 16 |
WE ARE CHAOS MOTHER EARTH |
MARILIN MANSON RAY WILSON |
4 5 |
|
28 |
31 |
7 |
FROZEN |
MACIEJ MELLER |
33 |
|
29 |
32 |
24 |
FLAME TWIN |
NORAH JONES |
23 |
|
30 |
33 |
15 |
AUTUMN IN NEW YORK CITY |
DIANA KRALL |
23 |
|
31 |
34 |
17 |
GORE |
CLARINET FACTORY& GRUNIK |
18 |
|
32 |
35 |
9 9 |
HIGH ON LOVE WALK ON THEE WILD SIDE |
ROACHFORD SUZANNE VEGA |
24 24 |
|
33 |
36 |
17 |
RECUERDOS |
THE MAVERICKS |
2 |
|
34 |
37 |
16 32 |
HIT ME WHERE IT HURTS NEON CROSS |
DEACON BLUE JAIME WYATT |
19 20 |
|
35 |
38 |
8 |
BEFORE I MET YOU |
JAKKO M JASZCZYK |
30 |
|
36 |
39 |
8 |
PLEASE DON'T TOUCH |
RAYE |
31 |
|
37 |
40 |
8 |
ALONE TOGETHER |
RIKARD SJOBLOM'S |
32 |
|
38 |
41 |
8 |
FATHER ALONG AND FURTHER IN |
MARY CHAPIN CARPENTER |
33 |
|
39 |
42 |
8 |
ALL BROKEN HEARTS BREAK DIFFERENTLY |
MARY CHAPIN CARPNETER |
34 |
|
40 |
43 |
9 |
CHAIN OF FOOLS |
JOANNA KNITTER BLUES& FOLK CONNECTION |
35 |
|
41 |
44 |
8 |
WHEN THE WAY GETS DARK |
LUCINDA WILLIAMS |
36 |
|
42 |
45 |
8 |
ERASE(2020 VERSION) |
ARCHIVE |
37 |
|
43 |
46 |
8 |
YHE TROUBLE WITH ANGELS |
JAKKO M JASZCZYK |
38 |
|
44 |
47 |
9 |
TRAVELER |
RIKARD SJOBLOM'S |
39 |
|
45 |
48 |
25 |
ALL I NEVER KNOW |
CLAN OF XYMOX |
40 |
|
46 |
49 |
19 |
MIDNIGHT SKY |
MILEY CYRUS |
49 |
|
47 |
50 |
17 |
I WON'T DISAPPEAR |
2LIPS |
8 |
|
48 |
51 |
11 |
WALKING IN MEMPHIS |
MARC COHN& BLIND BOYS OF ALABAMA |
11 |
|
49 |
52 |
17 |
WRITE A BOOK |
MADDIE & TAE |
36 |
|
50 |
53 |
16 |
MAYBE LOVE IS IN NYC |
PRETENDERS |
37 |
|
51 |
54 |
9 |
LOOK AT ME KNOW |
CAROLINE POLACHEK |
38 |
|
52 |
55 |
15 |
IF LOVE IS OVERRATED |
GREGORY PORTER |
34 |
|
53 |
56 |
24 |
LOVE BITES (LIVE 2020) |
DEF LEPPARD |
7 |
|
54 |
57 |
22 |
SWEET MARIONA |
MARCUS KING |
36 |
|
55 |
58 |
22 |
WHEN YOU SAY NOTHING AT ALL |
RONAN KEATING& ALISON KRAUSS |
37 |
|
56 |
59 |
15 |
K.I.S.S. |
THE BOOMTOWN RATS |
33 |
|
57 |
60 |
32 32 |
WILDFIRE LOVE MISS CALIFORNIA |
HOOTIE & THE BLOWFISH & LUCIE SILVAS HOOTIE& THE BLOWFISH |
38 38 |
|
58 |
61 |
16 |
MYNDIR (PICTURES) |
ASGEIR |
44 |
|
59 |
62 |
17 |
OUT OF CAGE |
KEITH URBAN& BRELAND& NILE RODGERS |
45 |
|
60 |
63 |
17 |
SHE GETS ME |
THE WASHBOARD UNION |
46 |
|
61 |
64 |
17 |
ANYTHING CAN HAPPEN |
BRUCE HORNSBY& LEON RUSSELL |
47 |
|
62 |
65 |
25 |
YEARS |
JOHN ANDERSON |
43 |
|
63 |
66 |
17 |
DRINK ABOUT ME |
BRETT KISSEL |
49 |
|
64 |
67 |
22 |
SLOW DOWN |
GONE WEST |
51 |
|
65 |
68 |
22 |
GONE WEST |
GONE WEST |
52 |
|
66 |
69 |
21 |
SANBOX LOVE |
ALANIS MORISSETTE |
54 |
|
67 |
70 |
22 |
THE SONG REMEMBERS WHEN |
RUMER |
55 |
|
68 |
71 |
30 |
LA FIN DE L'ETE |
CHRISTOPHE MAE |
56 |
|
69 |
72 |
30 |
SHE |
CLAN OF XYMOX |
57 |
|
70 |
73 |
30 |
WHAT'S YOUR PLEASURE? |
JESSIE WARE |
58 |
|
71 |
74 |
16 25 |
DO WHAT YOU CAN I'M STILL HANGING ON |
BON JOVI& JENNIFER NETTLES JOHN ANDERSON |
64 63 |
|
72 |
75 |
16 |
HURTS TO BE ALONE |
NORAH JONES |
67 |
|
73 |
76 |
21 |
WE'RE ALL THE SAME IN THE DARK |
DEEP PURPLE |
67 |
|
74 |
77 |
28 |
TYPE OF GIRL |
TWINNIE |
60 |
|
75 |
78 78 |
9 17 |
THE ONLY THING I'LL BE THE SAD SONG |
TRAVIS& SUSANNA HOFFS BRANDY CLARK |
76 70 |
|
76 |
79 79 |
17 14 |
IT'S NOW OR NEVER GOLDEN |
MANDY BARNETT HARRY STYLES |
71 76 |
|
77 |
80 |
12 |
CLASSIC |
CAM |
77 |
|
78 |
81 |
14 |
COLD AS YOU |
LUKE COMBS |
78 |
|
79 |
82 |
14 |
AUTUMN LEAVES |
GOO GOO DOLLS |
79 |
|
80 |
83 |
12 |
FOR HER |
DIXIE CHICKS (AKA THE CHICKS) |
80 |
|
81 |
84 |
12 |
PA'TI + LONELY |
JENNIFER LOPEZ& MALUMA |
81 |
|
82 |
85 |
10 |
TAKE IT EASY (LIVE 2018) |
THE EAGLES |
82 |
|
83 |
86 |
10 |
POWER OF LOVE/ LOVE POWER |
BEBE WINANS |
83 |
|
84 |
87 |
10 |
IT'S ALL GOOD |
BEBE WINANS |
84 |
|
85 |
88 |
10 |
CRY ABOUT IT LATER |
KATY PERRY |
86 |
|
86 |
89 |
10 |
THE PASSAGE |
LUNATIC SOUL |
86 |
|
87 |
90 |
10 |
FLY ME TO THE MOON |
MATT DUSK |
87 |
|
88 |
91 |
10 |
DOCK ROCK |
THE WASHBOARD UNION |
88 |
|
89 |
92 |
12 |
CRAZY SHADES OF BLUE |
AMY MACDONALD |
89 |
|
90 |
93 |
12 |
ELITA |
GARY BARLOW& MICHAEL BUBLE& SEBASTIAN YATRA |
90 |
|
91 |
94 |
9 |
COCTAIL AND A SONG |
THE HIGHWOMAN |
91 |
|
92 |
95 |
9 |
MY ONLY CHILD |
THE HIGHWOMAN |
92 |
|
93 |
96 |
9 |
COLD |
CHRIST STAPLETON |
93 |
|
94 |
97 |
9 |
LOVE OF YOUR LIFE |
RAYE |
94 |
|
95 |
98 |
7 |
PRISONER |
MILEY CYRUS& DUA LIPA |
95 |
|
96 |
99 |
6 |
NASTY |
ARIANA GRANDE |
96 |
|
97 |
100 |
6 |
ORDINARY WORLD |
STILLNOX |
97 |
|
98 |
N |
5 |
HAVE YOU EVER SEEN THE RAIN |
JOHN FOGERTY |
98 |
|
99 |
N |
5 |
STRONG ENOUGH |
RICHARD MARX& JANA KRAMER |
99 |
|
100 |
N |
5 |
A HIGHER DESIRE |
PAT APPLETON |
100 |
Wypadły z topu: 11(3) DARKEST NIGHT- ROBBIE WILLIAMS, 11(3) FELIZ NAVIDAD- LOS LOBOS, 12(32) SO CAUGHT UP- THE TESKEY BROTHERS, 13(5) LETTER TO YOU- BRUCE SPIRNGSTEEN, 13(10) SHOT IN THE DARK- AC/DC, 14(3) I WANT A HIPPOPOTAMUS FOR CHRISTMAS- KACEY MUSGRAVES, 21(4) NEVER CHANGE- NEAL MORSE, 21(3)ANOTHER MAN- DANIEL POTASH& LESS, 22(5) PORQUE TE VAS- CARLA BRUNI, 23(13) WHY DOES IT TAKE SO LONG TO SAY GOODBYE- JOE BONAMASSA, 24(1) WHITE CHRISTMAS- LEANN RIMES, 26 (13)FALLIN- TONI BRAXTON,
Prześlij komentarz