Ładny początek roku, baaardzo ładny- 13 nowości i aż 28 spadków z topu !!!
Sześciokrotni zdobywcy nagrody Grammy, pionierzy gatunków Black Eyed Peas przedstawiają nowy, przebojowy singiel i teledysk zatytułowany „Simply The Best” z brazylijską gwiazdą popu Anittą i El Alfą.
Black Eyed Peas, Anitta i El Alfa na zmianę przejmują kontrolę, odkrywając swoją niezaprzeczalną i niezniszczalną chemię. Anitta dodaje do utworu powiew brazylijskiego powietrza, El Alfa smaków Dominikany, a Black Eyed Peas emanują charakterystyczną dla Los Angeles pewnością siebie. Nakręcony w LA klip kontynuuje tradycję niezwykłych teledysków grupy.
Płyta „Elevation”, którą zgłębiałem w drodze do Wilna w ubiegłym roku, poszerza zbiorową świadomość muzyczną i po raz kolejny przekracza wszelkie granice. Nie zabrakło oczywiście gości specjalnych. Grupa połączyła siły z Daddy Yankee w reggaetonowym bangerze „Bailar Contigo”, podczas gdy Nicky Jam rozpala przebojowe „Get Down”. „Filipina Queen” to ich pierwsza współpraca z Bellą Poarch. Nicole Scherzinger zachwyca w „No One Loves Me”, po czym Black Eyed Peas i Ozuna zamykają album wspólnym „L.O.V.E.”
Pierwszą zapowiedzią „Elevation” był międzynarodowy hit „Don”t You Worry” z Shakirą i Davidem Guettą. Utwór zebrał już ponad 100 milionów streamów na Spotify i 107 milionów wyświetleń na YouTubie. W międzyczasie wskoczył do Top 30 na liście iTunes: Top Pop Songs Chart i Top 50 na Shazam U.S. Top 200. Poza niedawnym uznaniem ze strony Billboardu czy „NME”, grupa dała również występ w ramach Good Morning America: Summer Concert Series w nowojorskim Central Parku.
Nagrania „Simply The Best” oraz „Guarantee” rozpalały do czerwoności słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom, podczas sylwestrowej zabawy, którą miałem przyjemność prowadzić.
Teraz oba hity wskakują do mojego prywatnego zestawienia, odpowiednio na 25 i 26 lokatę.
W ubiegłym roku swój nowy album wydał Przemysław Strączek.
Artyści, których zaprosił do współpracy nad płytą „Cultural Concept” to w pewnym sensie band, który tworzą muzycy z Polski, Senegalu, Tajwanu i Kolumbii. Międzykulturowa formacja prezentuje muzykę napisaną na etniczne instrumentarium, do których należą: mongolski matoquin, afrykańska kora, azjatyckie erhu, kolumbijskie instrumenty perkusyjne. Muzycy grający na egzotycznych instrumentach pojawiają się w towarzystwie polskich instrumentalistów jazzowych.
Międzykulturowe projekty Przemysława Strączka dały się już poznać szerszej publiczności. Wraz z Asian Strings Collective została wydana płyta pt. „Three Continents”, która otrzymała wiele pozytywnych recenzji na łamach branżowej prasy muzycznej. Zespoły PS & Asian Strings Collective oraz East Meets East Quartet ze sławną improwizatorką z Shanghaju Xu Fengxia zdobyły uznanie nie tylko w Polsce ale także za granicą czego dowodem było zaproszenie na trasy koncertowe w Azji (Singapur, Malezja, Chiny). Muzycy wystąpili w Singapurze, Kuala Lumpur, Shanghaju, Pekinie, Wuhan grając na festiwalach w Shaw Foundation Stage (Singapur), 1500 Tons Festival (Shanghaj, Museum of Modern Arts, Power Station) i CCOM World & Jazz Music Festival (Pekin, Central Conservatory).
Skład zespołu:Kandara Diebate (Senegal) – kora, śpiew, Chiao-Hua Chang (Taiwan) – erhu, matoquin, śpiew, Przemysław Strączek – gitara, kompozycje, Kitajewski – gitara basowa, kontrabas, Edilson Sanchez- Moyano (Kolumbia) – instrumenty perkusyjne, Patryk Dobosz – perkusja
Kandara Diebaté pochodzi z rodziny Griotów (muzyków i gawędziarzy) z plemienia Mandingue w południowym Senegalu. Grioci to muzycy i gawędziarze Afryki Zachodniej, którzy z ojca na syna przekazują swoją wiedzę o historii kraju, wioski, rodzin i królów. Kandara jest synem senegalskiego mistrza gry na korze Boubacara Diabate, któremu poświęcił swoją ostatnią płytę. Od najmłodszych lat śpiewa, gra na korze, djembe, bębnach basowych i sorubie. W swojej tradycji Griotów Kandara Diebaté pisze i śpiewa o aktualnych problemach społecznych, napięciu między tradycją a nowoczesnością oraz szansach i zagrożeniach dla tożsamości kulturowych Afryki. W Senegalu zakładał różne zespoły instrumentalne. Mieszka w Niemczech od 2001 roku i od tego czasu prowadził wiele kursów gry na Djembé. Gra z zespołami „Kaira Tilo”, „Nomad” oraz w Orkiestrze Kultur. Poza Afryką występował na wielu festiwalach w Kanadzie, Włoszech, Austrii i Szwajcarii i w Polsce.
Zamykająca płytę kompozycja „Sankoi” pojawia się na znakomitym, 24 miejscu.
I jeszcze parę słów o nowości na 96 miejscu.
Album „SOS” to drugi album studyjny SZA po „Ctrl” z 2017 roku. Artystka wciąż utrzymuje swoje brzmienia w klimacie R&B i popu. Nowy longplay zdobył ogromne uznanie słuchaczy i jest jednym z najlepiej sprzedających się krążków ostatnich tygodni. Na „SOS” znalazły się 23 utwory, w tym współprace z takimi artystami jak Phoebe Bridgers czy Travis Scott.
Dotychczas SZA zaprezentowała teledyski do utworów „Shirt” oraz „Nobody Gets Me”. Teraz podzieliła się klipem do kawałka, który jest hołdem dla twórczości Quentina Tarantino. „Kill Bill” został wyreżyserowany przez Christiana Breslauera, który znany jest m.in. z realizacji klipów dla Lil Nasa (IDUSTRY BABY), The Weeknda (Better Believe), Dojy Cat (Freaky Deaky), Lizzo (About Damn Time) czy Yungbluda (m.in. Strawberry Lipstick). Znakiem rozpoznawczym artysty są barwne, przyciągające uwagę klipy, które zdobywają uznanie wśród fanów internetowego blichtru.
SZA wciela się w teledysku w rolę mściwej femme fatalle i uzbrojona w katanę chce zaatakować byłego kochanka. Przygotowuje się do tego aktu, śpiewając:
„Chyba zabiję swojego
eks
To nienajlepszy pomysł
Następna będzie jego
dziewczyna
Jak znalazłam się w tym miejscu?
Chyba zabiję
swojego eks
Chociaż wciąż go kocham
Wolę być w więzieniu
niż być samotna”
Teledysk do „Kill Bill” na poziomie wizualnym czerpie oczywiście z filmu Tarantino z Umą Thurman w roli głównej. Akcja klipu rozpoczyna się w charakterystycznej przyczepie, która zostaje ostrzelana przez złoczyńców podobnych do Deadly Viper Assassination Squad. SZA wciela się w pragnącą zemsty i ubraną w czerwoną skórę zabójczynię. W teledysku zobaczymy sceny bezpośrednio kopiujące motywy z filmu „Kill Bill” vol. 1 i vol 2 – m.in. animację o O-Ren Ishii.
Koniec teledysku to również utwór z „SOS”, „Seek & Destroy”. Artystka zwisa w teledysku nago z sufitu, dekoracyjnie związana w stylu shibari, japońskiej sztuki krępowania ciała.
Vivica A. Fox, która w filmie Quentina Tarantino "Kill Bill" wcieliła się w rolę jednej z członkiń Plutonu Śmiercionośnych Żmij – Vernity Green aka Miedzianki – powróciła do niej w teledysku do utworu "Kill Bill". Artystce przypadła w udziale rola wzorowana na Pannie Młodej, granej w filmie Tarantino przez Umę Thurman.
Teledysk do utworu "Kill Bill" zaczyna się... wystrzałowo. Pod przyczepę, w której mieszka główna bohaterka, podjeżdża uzbrojona ekipa i ostrzeliwuje ją. Działają na zlecenie chłopaka bohaterki, który chwilę wcześniej ją rzucił. Nie udaje im się jednak zgładzić dziewczyny. Ta zostaje odbita przez Vernitę Green i wyrusza w stronę dobrze uzbrojonej sali treningowej, w której rozpoczyna planowanie zemsty.
Rola Fox ogranicza się do kilku sekund obecności na ekranie. Ten zdominowany jest przez SZA, która po zakończeniu treningu wyrusza ścieżką zemsty. Po kilku scenach stylizowanych na "Kill Billa" Quentina Tarantino, w końcu dopada swojego zdradzieckiego byłego chłopaka i wyrywa mu serce, z którym w dłoni wyśpiewuje, że zabiła swojego byłego, a teraz zabije jego nową dziewczynę.
Przypomnę, że o składającym się z dwóch części "Kill Billu" zaczęło być na nowo głośno za sprawą zapowiedzi ewentualnej kontynuacji. Wspominał o niej sam Tarantino, który w obsadzie widział córkę Umy Thurman, Mayę Hawke. Miałaby ona zagrać córkę głównej bohaterki "Kill Billa", która razem z mamą zmuszona zostaje do ucieczki przed demonami przeszłości Panny Młodej. A konkretnie córką Vernity Green, którą przed laty zabiła na jej oczach. Nieśmiało przebąkiwano o tym, że w tej roli mogłaby pojawić się Zendaya, jednak z tego projektu póki co nic nie wyszło.
Za to jest znakomity song SZA, numer 3 na brytyjskiej liście przebojów oraz 2 na Billboard Hot 100- u mnie dzisiaj zaczyna swoją drogę w zestawieniu.
NOTOWANIE 1886-1887
W tym zestawieniu mamy ujęte dwa tygodnie więc nowości od razu są w zestawieniu 2 tygodnie
Piosenki, które są 50 tygodni na liście zdobywają bonusowo 100 punktów do rocznego podsumowania, za każdy kolejny tydzień, 10 punktów
na żółto zaznaczone są spektakularne awanse
piosenki powyżej 50 tygodni są zaznaczone dodatkowo większą czcionką i podkreśleniem
January 7-14, 2023
13 news
1 |
2 |
12 |
TRUE NORTH (2 RAZY NA 1) |
A-HA |
1 |
2 |
2 |
12 |
YOU HAVE WHAT IT TAKES |
A-HA |
2 |
3 |
6 |
3 |
LOVE THIS CHRISTMAS |
RICK ASTLEY |
3 |
4 |
7 8 |
3 3 |
DRUNK ON CHRISTMAS CHRISTMAS DON'T BE LATE |
DARREN CRISS& LAINEY WILSON NORAH JONES |
4 4 |
5 |
10 |
4 |
WAITING FOR A GIRL LIKE YOU |
HEATHER NOVA |
5 |
6 |
12 |
16 |
TUESDAY AFTERNOON |
MARY FAHL |
6 |
7 |
15 15 |
4 4 |
SIMPLE SOUL SWEET SONG |
BABYFACE& COCO JONES TEDESCHI TRUCKS BAND |
7 7 |
8 |
20 |
3 |
DANCING'S DONE |
AVA MAX |
8 |
9 |
28 |
17 |
MADONNA DE GUADELUPE |
EROS RAMAZZOTTI |
9 |
10 |
38 39 |
3 3 |
THE LONELIEST GIRL IN THE WORLD WALKING ON AIR |
PG ROXETTE PG ROXETTE |
10 10 |
11 |
11 |
34 |
CERNA VODA |
MICHAL STRNAD& LENKA DUSILOVA |
1 |
12 |
40 |
3 |
NECESSARY |
PG ROXETTE |
12 |
13 |
N |
2 |
THE LAST GREAT ADVENTURE |
GALAHAD |
13 |
14 |
30 |
20 |
BARN AV VAR TID |
JOAKIM BERG |
14 |
15 |
27 |
21 |
ISOLATION |
JEFF BECK& JOHNNY DEEP |
15 |
16 |
31 |
4 |
THOSE DAYS |
NICKELBECK |
|
17 |
30 34 |
12 5 |
SUNSET SMELL LIKE SMOKE |
CAROLINE POLACHEK LAINEY WILSON |
17 17 |
18 |
35 |
5 |
YOU ALWAYS SAY |
ANDREA SULCOVA |
18 |
19 |
36 |
4 |
ONE |
HERCULES& LOVE AFFAIR& ANOHNI |
19 |
20 |
24 |
20 |
POJD SE MNOU HLEDAT MODRY KVET |
HELENA VONDRACKOVA |
8 |
21 |
N |
2 |
BLOOD& GLITTER |
LORD OF THE LOST |
21 |
22 |
N |
2 |
RIVERS OF MERCY |
TEARS FOR FEARS |
22 |
23 |
N |
2 |
INVINCIBLE MAN |
RETROSPECTIVE |
23 |
24 |
N |
2 |
SANKOI |
PRZEMYSŁAW STRĄCZEK |
24 |
25 |
N |
2 |
SIMPLY THE BEST |
THE BLACK EYED PEAS |
25 |
26 |
N |
2 |
GUARANTEE |
THE BLACK EYED PEAS |
26 |
27 |
37 |
17 |
365 |
OH WONDER |
27 |
28 |
37 |
11 |
CUFF IT |
BEYONCE |
28 |
29 |
41 |
11 |
THE GAMES PEOPLE PLAY |
LUCINDA WILLIAMS |
29 |
30 |
41 |
11 |
NIGHT LIFE |
LUCINDA WILLIAMS |
30 |
31 |
41 |
11 |
IT TEARS ME UP |
LUCINDA WILLIAMS |
31 |
32 |
56 |
24 |
SAVE ME |
JULIAN LENNON |
32 |
33 |
56 |
24 |
LUCKY ONES |
JULIAN LENNON |
32 |
34 |
43 |
10 |
SOMETHING IN THE ORANGE |
ZACH BRYAN |
34 |
35 |
44 |
14 |
I WONDER WHY (NEW VERSION) |
CURTIS STIGERS |
35 |
36 |
45 |
21 |
JUST LIKE ME, JUST LIKE YOU |
BRYAN ADAMS |
36 |
37 |
46 |
14 |
I CAN'T HELP MYSELF |
KALSEA BALLERINI |
37 |
38 |
47 47 |
31 31 |
CAFE DU MONDE COMMUNION IN MY CUP |
TANK AND THE BANGAS & JAMISON ROSS& TROMBONE SHORTY TANK& THE BANGAS & THE HAMILTONS |
38 38 |
39 |
48 48 |
23 21 |
BREAK MY SOUL CAGE |
BEYONCE BILLY IDOL |
39 39 |
40 |
49 |
21 |
VEGAS |
DOJA CAT |
40 |
41 |
50 |
12 |
GRACE |
HERCULES & LOVE AFFAIR& ELIN EY |
41 |
42 |
51 51 |
14 16 |
PUZZLE ONLY A MEMORY |
TODD RUNDGREN& ADRIAN BELEW RICHARD MARX |
42 42 |
43 |
52 |
16 |
EDDIE |
RED HOT CHILI PEPPERS |
43 |
44 |
53 |
16 |
TIPPA MY TONGUE |
RED HOT CHILI PEPPERS |
44 |
45 |
54 |
19 |
EL PANUELO |
ROMEO SANTOS& ROSALIA |
45 |
46 |
55 |
24 |
DIGNITY |
PORCUPINE TREE |
35 |
47 |
57 |
24 |
VIBE |
VANESSA MAI |
36 |
48 |
58 |
29 |
RAINY DAY |
TEDESCHI TRUCKS BAND |
44 |
49 |
58 |
29 |
LA DI DA |
TEDESCHI TRUCKS BAND |
45 |
50 |
59 |
14 |
IF THESE DOGS COULD TALK |
ASHLEY McBRYDE& BRANDY CLARK |
50 |
51 |
59 |
47 |
SUSPICIOUS MINDS |
MORGAN WADE |
43 |
52 |
60 |
12 |
YELLOW |
TEGAN& SARA |
51 |
53 |
61 |
34 |
POZARY |
MICHAL STRNAD |
53 |
54 |
62 |
14 |
SPINNING THE TRUTH AROUND |
BLUE OCTOBER |
54 |
55 |
63 |
14 |
THE SHAPE OF YOUR HEART |
BLUE OCTOBER |
55 |
56 |
64 |
20 |
CIRCLES |
GAVIN JAMES |
56 |
57 |
65 |
23 |
POPULATION THREE |
PORCUPINE TREE |
57 |
58 |
66 |
29 |
EMAILS I CAN'T SEND |
SABRINA CARPENTER |
58 |
59 |
67 |
11 |
NIGHTSHIFT |
BRUCE SPRINGSTEEN |
59 |
60 |
68 |
11 |
POLAROID |
SOFT CELL |
60 |
61 |
69 |
11 |
HAPPY HAPPY HAPPY |
SOFT CELL |
61 |
62 |
70 |
11 |
MAROON |
TAYLOR SWIFT |
62 |
63 |
71 |
21 |
GREATEST HITS |
GAVIN JAMES |
14 |
64 |
72 |
23 |
ALL THE TEARS THAT SHINE |
DAVID PAICH |
22 |
65 |
73 73 |
17 19 |
EU EUSTAREI AQUI MI SALIDA CONTIGO |
EURICO SILVA HA-ASH& KENIA OS |
54 53 |
66 |
74 |
19 |
LA QUE UN HOMBRE DEBERIA SABER |
HA-ASH |
65 |
67 |
75 |
19 |
SI YO FUERA TU |
HA-ASH |
56 |
68 |
76 |
20 |
VERTIGO |
SAHARA HOTNIGHTS |
68 |
69 |
77 77 |
20 20 |
PREDICTABLE GEMINI |
SAHARA HOTNIGHTS SAHARA HOTNIGHTS |
69 69 |
70 |
78 |
19 |
BROKEN |
HOT CHIP |
70 |
71 |
79 |
19 |
ELEANOR |
HOT CHIP |
71 |
72 |
79 |
19 |
DOWN |
HOT CHIP |
72 |
73 |
80 |
5 |
OPPORTUNITIES |
ANDREA SULCOVA |
73 |
74 |
81 |
10 |
WATERMELON MOONSHINE |
LAINEY WILSON |
74 |
75 |
82 |
10 |
GOOD DAY TO VE A BAD GUY |
WEDNESDAY 13 |
75 |
76 |
83 |
10 |
LOST IN SORROW |
QUEENSRYCHE |
76 |
77 |
84 |
10 |
GIVE ME MERCY |
THE CULT |
77 |
78 |
85 |
5 |
DVE SRDCE VEJPUL |
CHINASKI |
78 |
79 |
86 |
10 |
LOLA |
UGLY KID JOE |
79 |
80 |
87 |
12 |
THE ONLY |
LEANN RIMES& ZIGGY MARLEY& LEDISI& BEN HARPER |
80 |
81 |
88 |
14 |
GAVE IT BACK BROKEN |
CALLISA CLARK |
81 |
82 |
88 |
14 |
CHANGE MY MIND |
CALLISTA CLARK |
82 |
83 |
89 |
14 |
WAITING |
BAILEY ZIMMERMAN |
83 |
84 |
90 |
10 |
SIDEWAYS |
CARLY RAE JEPSEN |
84 |
85 |
91 |
10 |
DON'T FORGET TO DANCE |
BRYAN ADAMS |
85 |
86 |
92 |
10 |
NATURAL |
SIMPLE MINDS |
86 |
87 |
93 |
4 |
DISSOCIATIONS |
HERCULES& LOVE AFFAIR |
87 |
88 |
94 |
4 |
LAST MONTH OF THE YEAR |
NORAH JONES |
88 |
89 |
95 |
4 |
THIS CHRISTMAS |
NELSON& CARNIE& WENDY PHILLIPS |
89 |
90 |
96 |
4 |
COLE YULE (2022) |
LOUIS ARMSTRONG |
90 |
91 |
97 |
3 |
ANIARA |
JOAKIM BERG |
91 |
92 |
98 |
3 |
LEGENDER |
JOAKIM BERG |
92 |
93 |
99 |
3 |
SNOW ON THE BEACH |
TAYLOR SWIFT& LANA DEL REY |
93 |
94 |
100 |
3 |
MIDNIGHT RAIN |
TAYLOR SWIFT |
94 |
95 |
N |
2 |
A QUESTION OF TIME |
THE BRUTE |
95 |
96 |
N |
2 |
KILL BILL |
SZA |
96 |
97 |
N |
2 |
WEAK END |
LAINEY WILSON |
97 |
98 |
N |
2 |
RICH MAN |
LITTLE BIG TOWN |
98 |
99 |
N |
2 |
MINE IS THE MOUNTAIN |
JETHRO TULL |
99 |
100 |
N |
2 |
SAVE ME TONIGHT |
URIAH HEEP |
100 |
Wypadły z topu: 1(5) THE MANGER- ANNE WILSON& JOSH TURNER, 3(5)LAST CHRISTMAS- BACKSTREET BOYS, 4(5) HOLIDAY BLUES- CHRIS ISAAK, 5(5) HEART OF CHRISTMAS- CLIFF RICHARD, 9(5) GRATEFUL- THE KELLY FAMILY& RONAN KEATING, 11(14) LONG GONE- KRIS BARRAS BAND, 13(1) MAKE IT TO CHRISTMAS- ALESSIA CARA, 14(14) ZA CO BOZE, ZA CO- LUCIE REDLOVA, 14(2) WHAT CHRISTMAS MEANS TO ME- JOSS STONE, 14(2) HEARTBREAKER HOLIDAY- DEBBIE GIBSON& JOEY McINTYRE, 16(1) CHRISTMAS 2066- SARAH CONNOR, 17(1) RING OUT THE BELLS- SARAH CONNOR, 18(1) CHRISTMAS PRAYER- GREGORY PORTER& PALOMA FAITH, 19(1) CHRISTMAS WITHOUT YOU- AVA MAX, 21(17) COMFORTABLY NUMB- MARY FAHL, 21(12) FACE IT ALONE- QUEEN, 22(14)HEAR MY DEAR- TEDESCHI TRUCKS BAND,. 23(9) DON'T (YOU MESS WITH ME)- X PROPAGANDA, 25(53) THE LONDON BOYS- DAVID BOWIE, 26(12) NOSFERATU V SITI- PROJEKT XIII, 29(18) WILL OF THE PEOPLE- MUSE, 29(8) STAY AWHILE- ROYKSOPP& SUSANNE SUNDFOR, 29(14) STILL IN MY HEART- RICHARD MARX, 32(3) MY GROWN- UP CHRISTMAS- DAVID FOSTER& KATHERINE McPHEE, 32(3) BLUE CHRISTMAS- ANDREA CORR& RONNIE WOOD, 33(3) WISH YOU THE BEST FOR XMAS- PG ROXETTE, 42(9) DANCE ALL OVER ME- GEORGE EZRA, 42(9) I DRINK WINE- ADELE,
Prześlij komentarz