Szykuje się bardzo ciekawy debiut

 

 

 

 

okładka singla "Mój Anioł"


 

 

 Mój Anioł“ – to pierwszy singiel wokalistki, autorki i kompozytorki Izi, promujący jej najnowszą płytę pt. „Wróciłam”, której premiera zaplanowana jest na kwiecień 2024. Wydawca płyty Magnetic Records


Od Artystki o singlu:


To piosenka spod prysznica, to piosenka spod serca i z prawdy. Piosenka, która jest moim szczerym wyznaniem wdzięczności, uznania i współczucia dla każdego, kto wystąpił w roli Anioła w czyimś życiu, sam od czasu do czasu penetrując piekło. Mój Anioł w owym czasie zapadł się w swoim prywatnym piekiełku i nie mógł być przy mnie tak jak wcześniej. Pamiętam jak stałam pod strumieniem ciepłej wody i myślałam o tym czy to nie zabawne, że Mój Anioł właśnie znalazł się w piekle. Tak powstały pierwsze słowa refrenu. Potem przyszła cała opowieść o Aniele codzienności, który ma stopy bose i zero upierzenia, a za to całkiem sporo mięsa. Mój własny Anioł jest zawsze ze mną i „…gdy śpiewam płacze“ - bo właśnie tak mu świat tłumaczę. I rośnie w ciszy i spokoju.

Ta piosenka w naturalny sposób stała się pierwszym utworem z płyty zaprezentowanym światu, bo niesie nadzieję, ale też mówi o tym, że droga do naszego prywatnego nieba czasem wiedzie przez ciemność i pożogę.





O albumie „Wróciłam“:


Album składa się z 13 autorskich utworów o tematyce osobistej, ale uniwersalnej. Każda z piosenek zrodziła się z autentycznych przeżyć i sytuacji. W znakomitej większości przypadków najpierw pojawiały się teksty potem artystka znajdowała dla nich melodie. Piosenki są zapisem drogi dochodzenia „do siebie“, „do swojej prawdy’, lekkości i radości. Są wyrazem miłości do języka, melodii, ale też rytmu i harmonii.

Utwory balansują pomiędzy volk-popem a alternatywnym brzmieniem. Mają magiczny i klimatyczny charakter, choć też wyraźny groove. Wiele z nich ma rytmiczne naleciałości tradycyjnej muzyki latynoskiej, której artystka jest wielbicielką. Atmosfera na płycie płynnie przechodzi od refleksyjnej po radosną, wręcz lekką. Wiele doniosłych i ważnych treści podanych zostaje w sposób swobodny, czasem żartobliwy. Jest w tej muzyce jakaś rozmowa ze słuchaczem, zaproszenie do wspólnej refleksji, ale też celebracja życia oraz nienachalna opowieść o rzeczach ważnych. Autorskie teksty wybrzmiewają przy dźwiękach gitary, pianina, elementów muzyki elektronicznej oraz wyraźnie zaznaczonych instrumentach perkusyjnych.

W muzyce Izi można usłyszeć inspiracje takimi artystami jak Yael Naim, Jacob Collier, ale też Richard Bona, Katie Melua, Ed Sheeran, Lizzy McAlpihine, Jorge Drexler czy Natalia Laforcade

 


Od Izi:


Ta płyta to dla mnie ogromny prezent i wielka niespodzianka. Śpiewam właściwie od zawsze, od zawsze również piszę teksty, ale kompozytorką zostałam zupełnie niedawno. Piosenki przyszły do mnie hurtem, w momencie, kiedy w moim życiu działy się ważne, czasem zupełnie niesamowite rzeczy. Każda z tych piosenek jest odpowiedzią na przeżycia lub sytuacje, żadnej nie przywoływałam na siłę, wyciągałam tylko ręce, nadstawiałam uszu, żeby je potem grać i wyśpiewywać. Pokochałam je i postanowiłam się nimi zaopiekować i podzielić. Jest w tej muzyce i w tych słowach mnóstwo mojej szczerości i mojej prawdy. O tym mogę zapewnić. Jest w niej moja poezja, moje przemyślenia i moja intymność. Jest też, mam nadzieję, pewien uniwersalizm, bo chciałabym podzielić się doświadczeniem i skrawkami odkrywanej rzeczywistości. Dla mnie te piosenki mają znamiona rewolucji, która odbyła się w moim życiu, rewolucji, za którą jestem bardzo wdzięczna. Ale jest to również hołd oddany muzyce, którą kocham całym sercem, której słucham nieustannie, i którą wyśpiewuję niemal bez przerwy. Dziękuję każdej duszy, która mnie wsparła - Kasi Gątnickiej za wszystko, Marysi Holce, za wspólną muzyczną podróż, za mądrość i talent i sympatię do moich piosenek i Ivanowi za lekcję i obudzenie muzyki mojego serca. 

 

 


O artystce:


Izi (Izabela Skorupka) - pedagożka, pisarka, poetka, kompozytorka, wokalistka, instruktorka teatralna, rysowniczka i dekoratorka wnętrz. Pisze książki - opublikowała dwie powieści „Marcelina i Pamięć Przodków“ oraz „Marcelina i Twierdza Wspomnień“ jak również opowieść dla młodszych dzieci - „Gdzieś daleko - bajka Eko“. Na podstawie jej powieści powstaje scenariusz, którego Izi jest współautorką. Tworzy również poezję i piosenki. Sama komponuje do swoich tekstów i wykonuje swoje utwory. Improwizuje na scenie (i poza nią) rozmawia, kocha pływanie, żeglarstwo, ruch i dobrostan ciała. Jest wegetarianką i zapaloną kucharką. Uwielbia ludzi i jako antropolożka kultury oraz pedagożka teatru bacznie im się przygląda. Ludzie, istoty twórcze, energetyczne i spontaniczne są dla niej inspiracją. Uwielbia z nimi pracować i dla nich tworzyć. Stąd pomysł na powołanie inicjatywy edukacyjnej Tworzy MY. Od ponad 14 lat prowadzi zajęcia teatralne i muzyczne dla dzieci i młodzieży. Wraz z Adamem Sztabą stworzyła program edukacji muzycznej dla bobasów, dzieci i rodziców. Pracuje z ludźmi w różnym wieku. Jej pragnieniem jest łączenie ludzi, a tym samym pokoleń. Uwielbia być mamą. Ma trzech synów (dorosłego, nastolatka i sześciolatka). Wierzy, że relacje, sztuka i autentyczność to najważniejsze narzędzie w pracy z ludźmi i w byciu na scenie.

Komentarze

Nowsza Starsza