Wakacje dla jednych, dla drugich środek sezonu związanego z pracą, jeszcze inni już daleko myślami w ciepłych krajach. Pisząc te słowa rozkoszuję się 35 stopniowym upałem, Warszawa dzisiaj jedną z najcieplejszych stolic w Europie. Brzmi nieźle, jest fantastycznie.
Ten top - podsumowuje moje muzyczne fascynacje związane z trzecim tygodniem czerwca, choć finalnie jutro- już 1 dzień lipca. Wciąż niedoczas, mnóstwo obowiązków, pomysłów, działań i tak się zadziało kolejny raz. A w tym roku już tyle razy byłem- z publikacją topu, na bieżąco.
Będzie dobrze.
Rynek muzyczny- cały czerwiec bogaty w doskonałe single, fantastyczne płyty, kolejka tych do odsłuchu wciąż długa i nic nie dało się w ciągu ostatnich dni nadrobić. Dni ? Równo dwóch tygodni !!!
Powód jasny jak dzisiejsze słońce- Euro 2024 – co prawda- co było do przewidzenia i bez niespodzianki- bez polskiej reprezentacji za to już wkraczając w fazę pucharową, mecze z najwyższej półki będą nam towarzyszyć przez kolejne dni.
Wczoraj pięknych widowisk jednak nie było. Włosi byli cieniem samych siebie i nie oddali bodaj żadnego celnego strzału na szwajcarską bramkę, ostatecznie ulegając Helvetom 0 do 2.
Za to spotkanie Niemcy – Dania wypaczył wątpliwej jakości przedokładny VAR, ulewa, burza, przerwanie meczu, kuriozalny karny. Dania popełniała błędy ale żeby do tego dopisywało im szczęście. I jeszcze łącznie trzy nieuznane gole. Od tej strony to spotkanie przejdzie do historii. Podobnie jak grupowe spotkanie Czechów z Turkami, kończące rozgrywki fazy grupowej Euro 2024, w którym na pierwszy plan wysunął się sędzia Istvan Kovacs. Rumuński arbiter pokazał aż 20 kartek (18 żółtych i 2 czerwone), co jest nowym rekordem mistrzostw Europy. Rozdawał kartoniki nawet po odgwizdaniu końca meczu. Czesi zajęli ostatnie miejsce w grupie a z grupy F awansowali Portugalczycy, Turcy i Gruzini- sensacyjnie ogrywający drużynę z Cristiano Ronaldo- w ostatniej kolejce 2 do 0. Można? Jak widać, można.
W tych Euro mamy też nieoczekiwanego lidera w klasyfikacji generalnej strzelców- jest nim- samobój- seeeerio- odnotowaliśmy już ich 7. Wyobraźcie sobie w historii EURO do tej pory padło takich niechlubnych goli 27- 11 podczas EURO w 2021 roku, teraz mamy kolejne 7...
W życiu zawodowym zmiany, bo wczoraj ostatni raz na antenie Polskiego Radia Dzieciom wieczorową porą można było słuchać wybranej muzyki w paśmie „Stare Znane Zapomniane” - znika z anteny już w ubiegłym roku mocno rozmontowany przez ówczesny zarząd PR program „Co nam w duszy gra”, nie będę też przygotowywał play list na wtorkowe, oraz środowe wieczory i noc.
W 18 roku mojej obecności w Polskim Radiu tak się porobiło.
Majówka tegoroczna pachnieć już zawsze będzie smakami Italii i kojarzyć z muzyką przywiezioną czy wysłuchaną / wynalezioną w Rzymie.
To dopiero w tym notowaniu widać wpływ tej ostatniej mojej eskapady. The Kolors ze swoim hitem z tegorocznej edycji festiwalu San Remo wparowali na doskonałe 4 miejsce – pośród 10 nowości w tym zestawieniu mamy innych uczestników tego legendarnego festiwalu- Ricchi e Poveri (na 6), Gianne Nannini zapowiadającej swój najnowszy album (26 miejsce debiut „Lo Voglio Te”).
Jej LP „Sei Nel l'anima” jak i kilka innych perełek z włoskiego rynku muzycznego wyszukałem w sklepie muzycznym znajdującym się w sąsiedztwie Pantheonu... Coś pięknego.
Tak a propos najnowsza płyta Nannini jest jej dwudziestą drugą studyjną płytą.
„Sei nel l'anima” ukazała się pięć lat po wydaniu poprzedniego albumu , zawierającego niewydane wcześniej utwory, „La Differentia”.
Nagrany został w Londynie i Nashville a wyprodukowany przez Giannę wraz z Andym Wrightem i Troyem Millerem, album składa się prawie wyłącznie z nowych kompozycji, z wyjątkiem coveru utworu „I'd rather go blind” autorstwa Etty James, przetłumaczonej na włoski przez Nannini i Pacifico i przemianowanej na „Il buio nei miei occhi”.
Tytuł albumu nawiązuje do piosenki samej Nannini, „Sei nell'anima”, i jest grą słów zamierzoną przez artystkę jako sposób na podkreślenie „ducha duszy” utworów znajdujących się na albumie. Artysta zadeklarowała, że przy pisaniu piosenek czerpała inspirację z gatunku soul.
I jeszcze chciałbym zwrócić uwagę na dwie premierowe kompozycje w moim zestawieniu.
Na 10 znajdziemy hit wszystkich europejskich dyskotek a wykreowany na platformie TikTok.
Utwór "Pedro", oryginalnie nagrany przez włoską piosenkarkę Raffaellę Carrà, został przerobiony przez DJ-ów Jaxomy'ego i Agatina Romera. Ich remiks dodał mu energii, skoczności i wiosennej świeżości.
Kluczem do sukcesu "Pedro" okazała się platforma TikTok. Nagranie z małym szopem praczem, który radośnie podskakuje i porusza się w rytm muzyki, szybko zdobyło popularność. Użytkownicy natychmiast podchwycili ten trend. Film wyświetlono już blisko 55 milionów razy, a polubiło go około 5 milionów osób.
Utwór to historia opowiedziana przez pewną dziewczynę, która w czasie pobytu w Santa Fe zauroczyła się w chłopięcych oczach tytułowego Pedra. Urlopowiczka poznała go na ulicach miasta, gdy zaoferował swoje usługi jako przewodnik. Pokazał jej wszystko, poza samym Santa Fe — ostatnia zwrotka opowiada o tym, że nadszedł czas na wyjazd, a wczasowiczka wyznaje, że będzie tęsknić za Pedrem.
Rozpoznawalność tej piosenki nie kończy się na TikToku. Szybko pojawił się też na innych platformach, a następnie zaczął podbijać klubowe parkiety i stacje radiowe, zdobywając fanów w różnych częściach świata. Wpadający w ucho rytm, zabawna historia i świeże brzmienie remiksu sprawiają, że "Pedro" jest obecnie jednym z najczęściej granych utworów.
Wbrew pozorom, nagranie z "tańczącym" szopem pojawiło się już nieco wcześniej. Po raz pierwszy wykorzystano je bowiem we wrześniu ubiegłego roku. Zwierzak skakał wówczas do piosenki "Kak Dela?".
"Pedro" to imię pochodzące z języka hiszpańskiego, które w Polsce tłumaczymy jako Piotr.
Spacerowałam sama po
ulicach
Robiąc zdjęcia zabytków
Typowa obcokrajowczyni z
dziwnym powietrzem
Przemierzająca całe miasto
Nagle za rogiem
Delikatnie
zawołał do mnie chłopczyk
Z niewinną miną i oficjalnym
powietrzem
Oferuje się jako przewodnik po mieście
Pedro, Pedro, Pedro,
Pedro, ¡Pe!
Najlepszy w całej Santa Fe
Pedro, Pedro, Pedro,
Pedro, ¡Pe!
Tobie to udowodnię
Mały oficjalista, ten
chłopaczek
Nauczył mnie wielu rzeczy
Znam na pamięć
gwiazdy
Widziałam wszystko, oprócz Santa Fe
Pedro, Pedro, Pedro,
Pedro, Pedro, ¡Pe!
Najlepszy w całej Santa Fe
Pedro, Pedro,
Pedro, Pedro, ¡Pe!
Mały Pedro, ¡Pe!
Jak słodko tańczy Pedro,
Pedro
Bez wątpienia jest najlepszy w Santa Fe
Kobiety pożerają
go wzrokiem
Ale on zawsze ze mną, a ja z nim
Pedro, Pedro, Pedro,
Pedro, Pedro, ¡Pe!
Najlepszy w całej Santa Fe
Pedro, Pedro,
Pedro, Pedro, ¡Pe!
Jak słodki Pedro, ¡Pe!
Jestem szalenie
zakochana
Jestem tak zdezorientowana, że nie wiem
Zaklął
mnie swoimi chłopięcymi oczami
Dał mi to, co najlepsze
Pedro, Pedro, Pedro,
Pedro, Pedro, ¡Pe!
Najlepszy w całej Santa Fe
Pedro, Pedro,
Pedro, Pedro, ¡Pe!
Błogosławiony Pedro, ¡Pe!
Kończą się moje małe
wakacje
Muszę opuścić Santa Fe
Moje ciało wraca do domu
A
serce zostaje z Pedro, ¡Pe!
Pedro, Pedro, Pedro,
Pedro, Pedro, ¡Pe!
Najlepszy w całej Santa Fe
Pedro, Pedro,
Pedro, Pedro, ¡Pe!
Nigdy cię nie zapomnę
Na początku 1993 r. legendarny Johnny Cash miał okres między zakończeniem jednego kontraktu płytowego, a podpisaniem drugiego. Będący wówczas na scenie od niemal 40 lat artysta nagrał w LSI Studios demo z piosenkami, które pisał przez wiele lat. Właścicielami LSI byli wówczas córka Casha Rosey i jego zięć Mike Daniels. Johnny chciał wesprzeć rodzinę finansowo, a przy okazji nagrać kilka ważnych dla niego piosenek. Niedługo po owocnej sesji poznał producenta Ricka Rubina. Zarejestrowane nagrania trafiły wówczas na półkę, a panowie skupili się na owocnej współpracy, która ożywiła karierę Człowieka w czerni aż do końca jego życia.
30 lat później John Carter Cash, syn Johnny’ego i June Carter Cash ponownie odkrył te skupione na potężnym, nieskazitelnym wokalu Casha i jego gitarze akustycznej piosenki. John wspólnie z producentem Davidem „Fergiem” Fergusonem zaprosili starannie wyselekcjonowaną grupę muzyków, którzy występowali z Cashem, m.in. gitarzystę Marty’ego Stuarta i nieżyjącego już basistę Dave’a Roe, perkusistę Pete’a Abbotta i kilku innych, do Cash Cabin, wyjątkowej przestrzeni w Hendersonville w stanie Tennessee, gdzie Johnny pisał piosenki i nagrywał piosenki.
Zapowiedziane na 28 czerwca przez Mercury Nashville/UME wydawnictwo zatytułowane po prostu „Songwriter” zawiera 11 piosenek napisanych wyłącznie przez Johnny’ego Casha, jednego z najwybitniejszych amerykańskich songwriterów i gawędziarzy. Skupiona na talencie Casha, złożona z 11 utworów kompilacja ukazuje szeroki wachlarz możliwości artysty, który doskonale odnajdywał się w piosenkach o miłości, rodzinie, smutku, pięknie duchowym zbawieniu, przetrwaniu i odkupieniu, podlewając je szczyptą humoru, z którego był powszechnie znany. Wszystko to oczywiście zaśpiewane jego niepowtarzalnym, charakterystycznym, dźwięcznym głosem.
„Songwriter” będzie dostępny w digitalu, na płycie CD oraz na płytach winylowych – zarówno na klasycznym czarnym dysku, jak i w kilku limitowanych wariantach kolorystycznych.
Pierwszą zapowiedzią wydawnictwa jest „Well Alright”, optymistyczna piosenka o tym, że miłość można znaleźć wszędzie, nawet w pralni. Humorystyczny tekst i galopujący rytm to cechy charakteryzujące hity Casha z lat 50., takie jak „Get Rhytm”, „Five Feet High and Rising”, „Cry! Cry! Cry!” czy „Big River”.
SINGIEL POŚRÓD 10 PREMIER NA MOIM NAJNOWSZYM NOTOWANIU, POJAWIA SIĘ NA 96 MIEJSCU.
Z humorystycznym tekstem, galopującym rytmem i napiętym akustycznym basem "Well Alright" to pierwszorzędny Johnny Cash, nawiązujący do jego hitów z lat 50-tych, takich jak "Get Rhythm", "Five Feet High and Rising", "Cry! Cry! Cry!" i "Big River".
– Bez względu na to, czy chodziło o życie, czy o tworzenie muzyki, tata zawsze miał jedną radę: „podążaj za głosem serca” – wspomina John Carter. To właśnie tym truizmem ojca mężczyzna kierował się podczas prac nad albumem „Songwriter”. Po usunięciu z oryginalnych nagrań wszystkiego poza wokalem ojca i jego gitarą, skontaktował się z Fergiem, wieloletnim przyjacielem inżynierem dźwięku, który pracował z Johnnym przez prawie 30 lat. Obaj rozpoczęli pracę nad materiałem, mającym uhonorować nim songwriterskie umiejętności Casha i jego ponadczasowy głos przy jednoczesnym zachowaniu ducha starych nagrań. Fergie jest prawdopodobnie jedną z niewielu osób, które najlepiej wiedziały, co Johnny chce osiągnąć w studiu, kiedy nagrywał kolejne płyty. Ferguson pracował z Cashem od wczesnych lat 80. Miał udział w powstawaniu większości krążków nagranych dla Mercury i nad uznaną serią „American Recidings”, nagraną z Rickiem Rubinem. Cash był aktywny do ostatnich dni swojego życia. – Zawsze był moim bohaterem. Czułem się jak wielki szczęściarz, że mogłem go nagrywać – powiedział Fergie.
Kiedy nadszedł czas, by zebrać zespół, dwóch muzyków było pewniakami – gitarzysta Marty Stuart, który grał z Cashem w jego zespole The Tennessee Three w latach 1980-86, a także nieżyjący już, świetny basista Dave Roe, który koncertował w zespole Johnny'ego, począwszy od wczesnych lat 90. i pozostał w nim niemal dekadę. Dla Roe była to szansa na powrót do tego materiału, ponieważ uczestniczył w oryginalnych sesjach w 1993 r. Przed śmiercią w 2023 r. Dave zdążył zagrać na setkach płyt. Ponowne spotkanie z „Songwriterem” było prawdopodobnie jedną z jego ostatnich sesji.
Skład uzupełnił perkusista Pete Abbott znany z Average White Band. Muzyk został sprowadzony do Cash Cabin – sanktuarium i studia, które Johnny zbudował na terenie swojej posiadłości w 1979 r. John Carter nagrywa w nim do dziś. W sesjach „Songwritera” uczestniczyło jeszcze wielu znakomitych muzyków z Nashville, np. Ana Cristina Cash (chórki), Matt Combs (gitara akustyczna, mandolina, smyczki), Mike Rojas (Hammond B3, fortepian), Russ Pahl (gitara akustyczna i elektryczna, bas, gitara dobro, pedal steel guitar) i Sam Bacco (bębny conga, perkusja). W kilku utworach gościnnie pojawili się Kerry Marx, świetny gitarzysta sesyjny i członek Grand Ole Opry, a także wokalista Harry Stinson. – Wszyscy są wspaniali, to prawdziwa śmietanka – komplementował Fergie.
Dan Auerbach z The Black Keys zagrał bluesową solówkę gitarową w „Spotlight”, Vince Gill użyczył swojego delikatnego głosu w „Poor Valley Girl”. W dwóch utworach – „I Love You Tonite” i „Like A Soldier” – zaśpiewał Waylon Jennings, legenda country i dobry przyjaciel Johnny’ego.
– Nikt nie gra Casha lepiej niż Marty Suart i Dave Roe, który grał z tatą przez wiele lat – mówi John Carter. – Muzycy, których zaprosiliśmy, śledzili karierę taty, nagrywali z nim, tak jak Marty i Dave. Znali jego energię, jego ruchy. Pozwolili mu być przewodnikiem. To było jak ponowne granie z Johnnym. Niesamowicie twórcza energia – dodaje.
Gra muzyków z oryginalnej sesji z 1993 r. była wspaniała. Niestety, jakość dźwięku pozostawiała dużo do życzenia i po prostu się zestarzała. Odrestaurowując te nagrania, John Carter, Fergie i inżynier dźwięku Trey Call przenieśli Johnny’ego do współczesności i stworzyli niesamowitą płytę, która brzmi tak, jakby Johnny nagrywał ją dzisiaj.
– Postawiliśmy na prostotę. Jeśli chodzi o dźwięk, wróciliśmy do korzeni i staraliśmy się go nie wzmacniać. Tworzyliśmy wszystko tak, jakby tata był z nami w studiu. Wspólnie z Fergiem spędziliśmy z nim tysiące godzin w studiu nagraniowym, więc staraliśmy się zachowywać, jakby po prostu był tam z nami – wyjaśnia John Carter.
– Myślę, że ta płyta jest taka, jaką chciałbym nagrać, gdybym kiedykolwiek był za nią odpowiedzialny, zanim Johnny zaczął współpracę z Rickiem Rubinem lub po tym, jak skończył z Jackiem Clementem – mówi Ferguson. – Znam Johna Cartera, odkąd był chłopcem, więc wspaniale było wreszcie móc z nim pracować. Dał mi dużo swobody, zwłaszcza jeśli chodzi o groove i inne rzeczy. Szliśmy w tym samym kierunku. Nigdy nie było rozmowy ani planu dotyczącego produktu końcowego, po prostu robiliśmy wszystko, co w naszej mocy – dodaje.
Album „Songwriter” otwiera potężny utwór „Hello Out There”. Johnny brzmi w nim, jakby z zaświatów ubolewał nad kondycją ludzkości i stanem świata. Utwór wspaniale się rozwija, rozbrzmiewa w nim kosmiczna gitara Marty’ego Stuarta, do tego pojawiają się smyczki, pedal steel guitar, dudniąca perkusja, anielskie głosy, a nad wszystkim unosi się głos Johnny’ego. Całość plasuje się gdzieś między kosmicznym country a gospel. Cash nagrał tę piosenkę tuż przed tym, jak U2 zaprosili go do nagrania zamykającego krążek „Zooropa” utworu „The Wanderer”.
W trakcie oryginalnych sesji w 1993 r. Johnny był w znakomitej formie mentalnej i głosowej. Artysta wyselekcjonował wówczas ważne dla niego utwory, które nagrywał na przestrzeni dekad. Niektóre pamiętały jeszcze lata 70. „I Love You Tonite” było listem miłosnym dla jego ukochanej żony June Carter Cash.
„Poor Valley Girl” opowiada o dwóch kobietach – June oraz jej matce, pionierce country Maybelle Carter. Johnny napisał tę piosenkę prawdopodobnie po jej śmierci w 1978 r. „Drive On” został zainspirowany przewlekłym bólem, z którym Cash zmagał się po złamaniu szczęki na początku lat 90. Piosenka opowiada o trudach, jakie znosili weterani wojny w Wietnamie. – Myślę, że starał się ich zrozumieć, a dzięki temu zaakceptować swój ból. Miał świadomość, że inni cierpieli znacznie bardziej, mieli PTSD, które było znacznie głębsze i silniejsze. To pomogło mu zyskać więcej pokory i zaakceptować swój stan – powiedział John Carter, który w końcówce utwory toczy psychodeliczny gitarowy pojedynek z Wesleyem Orbisonem.
Inny utwór, „Like A Soldier”, opowiada o zmaganiach Casha z uzależnieniami i ostatecznym wyzdrowieniu. – Napisał to po swoim pierwszym pobycie w ośrodku odwykowym. Czuł się jak żołnierz po wojnie. Jego uzależnienie było przeciwnikiem, z którym walczył. Wkraczał w nowe życie i miał szansę wyzdrowieć. Stąd wzięła się piosenka „Lika A Soldier” – mówi syn artysty. Warto dodać, że zarówno „Drive On”, jak i „Like A Soldier” znalazły się na pierwszej odsłonie „American Recordings” z 1994 r. Wówczas były to jednak ich zmienione aranżacje, „Songwriter” da możliwość usłyszenia pierwszych wersji tych utworów.
W „Have You Been to Little Rock?” Johnny wyraża dumę ze swojej ojczyzny, posługując się piękną tradycyjną melodią, „She Sang Sweet Baby James” Jamesa Taylora to z kolei pełna czułości piosenka o młodej, samotnej matce pocieszającej swoje dziecko. Cash był fanem Taylora od czasu jego występu w pierwszym sezonie „The Johnny Cash Show” w 1971 r. Podczas sesji, których efektem jest „Songwriter”, Johnny wrócił także do mniej znanej perełki, wydanej pierwotnie na „The Sound of Johnny Cash” z 1962 r. piosenki „Sing It Pretty Sue”
Kiedy muzyka country przechodziła gruntowne zmiany na początku lat 90., kariera Johnny’ego znalazła się w okresie zastoju, mimo iż artysta nadal dużo pisał i był w świetnej formie wokalnej. – Wydaje mi się, że był wtedy bardziej wyrazisty, niż w jakimkolwiek innym momencie swojego życia. Jego głos, który w pewnym sensie był wówczas ignorowany, musi zostać w końcu usłyszany. Człowiek w tym wieku, z takim dorobkiem na koncie, zasługuje na więcej uwagi. On nie dostał jej wówczas tyle, ile powinien – przyznaje John Carter.
Dla syna artysty możliwość pracy nad utworami Johnny’ego była formą oczyszczenia i ponownego zjednoczenia z nim. – Nie chodzi o to, że sprzedaję Johnny’ego Casha. On sam by to zrobił – zauważa Carter. – Jestem wdzięczny, że ta płyta się ukazuje. Nawet jeśli powstała tylko dla mnie, po to, żeby przypomnieć mi, kim był mój ojciec, wierzę, że są ludzie, którzy znali go na takim samym poziomie jak ja i czuję, że będą tak samo poruszeni. Wierzę także, że są ludzie, którzy nigdy nie zetknęli się z muzyką mojego ojca. Mam nadzieję, że słuchając tego albumu i jego głosu, zainteresują się jego twórczością i będą się w nią zagłębiać – dodaje.
Co Johnny powiedziałby o „Songwriterze”? Fergie stwierdza: – Myślę, że powiedziałby to samo, co mówił o każdej płycie, nad którą razem pracowaliśmy. Kiedy kończyliśmy, zawsze mówił: „Myślę, że to najlepsza płyta, jaką kiedykolwiek nagrałem”. Czuję, że właśnie to by nam powiedział. Myślę, że byłby naprawdę dumny z tego krążka.
Finalnie „Songwriter” ma za zadanie ponownie zwrócić uwagę na talent songwriterski Casha. – Chciałem, by były to piosenki, których większość ludzi nigdy nie słyszała. Te utwory pozwalają spojrzeć na niego, jak na znakomitego songwritera i głos Ameryki – mówi John Carter. – Jednym z moich najważniejszych celów w ostatniej dekadzie jest upewnienie się, że historia zapamięta go jako wybitnego songwritera, by nim był. Bob Dylan mówi, że był jednym z największych w całej amerykańskiej muzyce i ja się z tym zgadzam. Chcę wysunąć to na pierwszy plan. Jego talent songwriterski pozwala Amerykanom poznać ich własną historię. Johnny Cash był bez wątpienia jednym z najprawdziwszych głosów, których możemy słuchać. Był też wyjątkowym twórcą, w którego piosenki możemy się zagłębiać – podsumowuje syn muzyka.
Do miłego posłuchania
Warszawa, 30 czerwca 2024 – tuż przed meczem Anglia- Słowacja
NOTOWANIE 1961
Piosenki, które są 50 tygodni na liście zdobywają bonusowo 100 punktów do rocznego podsumowania, za każdy kolejny tydzień, 20 punktów
na żółto zaznaczone są spektakularne awanse
piosenki powyżej 50 tygodni są zaznaczone dodatkowo większą czcionką i podkreśleniem
JUNE 15 , 2024
10 NEWS
1 |
1 |
11 |
HUMAN |
LENNY KRAVITZ (6 RAZY NA 1) |
1 |
2 |
2 3 |
12 6 |
CARDINAL HOUDINI |
KACEY MUSGRAVES DUA LIPA |
2 2 |
3 |
12 12 |
6 6 |
GIVE ME TOMORROW HAPPY BIRTHDAY |
KULA SHAKER KULA SHAKER |
3 3 |
4 |
12 |
6 |
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA |
THE KOLORS |
4 |
5 |
9 |
11 |
DANCING STAR |
PET SHOP BOYS |
5 |
6 |
N |
1 |
MA NON TUTTA LA VITA |
RICCHI E POVERI |
6 |
7 |
14 |
3 |
NORTH STAR |
LYRRE |
7 |
8 |
8 8 |
11 12 |
WRETCHED BEFORE WE DROWN |
CLASSIX NOUVEAUX DEPECHE MODE |
1 4 |
9 |
10 |
3 |
DANCE ALONE |
SIA& KYLIE MINOGUE |
9 |
10 |
N |
1 |
PEDRO |
JAXOMY X AGATINO ROMERO X RAFFAELLA CARRA |
10 |
11 |
11 |
12 |
PANIC ATTACK |
JUDAS PRIEST |
3 |
12 |
13 |
6 |
LOWKEY |
ANETT& FREDI |
12 |
13 |
13 13 |
6 6 |
TRAINING SEASON STARING AT THE WALL |
DUA LIPA NORAH JONES |
13 13 |
14 |
15 16 |
3 17 |
STUCK IN THE MIDDLE THREE LITTLE BIRDS |
LENNY KRAVITZ KACEY MUSGRAVES |
14 1 |
15 |
25 |
13 |
PENNIES FROM HEAVEN |
ROD STEWART& JOOLS HOLLAND |
15 |
16 |
N |
1 |
A NEW BOHEMIA |
PET SHOP BOYS |
16 |
17 |
26 26 |
18 18 |
LIPSTICK LOVER PAID IN PLEASURE |
JANELLE MONAE JANELLE MONAE |
17 17 |
18 |
24 |
11 |
STARFALL |
KNIGHTFALL& JESSICA MERCY& PATRICK GOBLE |
16 |
19 |
31 31 |
24 38 |
DRIVE CRUMBLE |
TREVOR HORN & STEVE HOGARTH THE NATIONAL & ROSANNE CASH |
13 13 |
20 |
21 21 |
13 12 |
17 SHOWED ME (HOW I FEEL IN LOVE WITH YOU) |
MADISON BEER MADISON BEER |
13 13 |
21 |
4 5 6 |
6 6 6 |
ALL THIS TIME ACTUAL DAYDREAM BALLERINA RADIO |
NORAH JONES KINGS OF LEON KINGS OF LEON |
4 5 6 |
22 |
7 7 |
6 19 |
LOSING YOU HELL, FIRE AND DAMNATION |
ANGUS& JULIA STONE SAXON |
7 1 |
23 |
16 17 |
17 12 |
DEEPER WELL DROWN |
KACEY MUSGRAVES KACEY MUSGRAVES |
2 3 |
24 |
18 19 20 |
3 6 3 |
HEED THE CALL TRAVELING THE HIGHWAY HOME LIVE FOREVER |
ANETTE OLZON KELSEY WALDON& MARGO PRICE KATE HUDSON |
18 19 20 |
25 |
19 |
6 |
BORROWED HILLS |
LO MOON |
19 |
26 |
N |
1 |
LO VOGLIO TE |
GIANNA NANNINI |
26 |
27 |
32 |
17 |
FORTUNE TELLER |
SAY SHE SHE |
14 |
28 |
33 |
14 |
REBOUND |
JENNIFER LOPEZ |
28 |
29 |
33 |
11 |
SECOND BEST |
LAUFEY |
29 |
30 |
100 |
16 |
MAKE IT FLOOD |
NICOLE ZURAITIS |
30 |
31 |
100 |
16 |
FATHER FIGURE |
NICOLE ZURAITIS |
31 |
32 |
29 29 |
11 11 |
SWEETER CHANGES |
CANNONS EMPIRE OF THE SUN |
7 9 |
33 |
29 |
17 |
LOO AT YOU NOW |
OMD |
1 |
34 |
30 30 |
29 29 |
LOVE IS MY GUN COMING FOR YOU |
ANETTE ASKVIK ANETTE ASKVIK |
3 3 |
35 |
34 |
27 |
VEGAS HIGH |
KYLIE MINOGUE |
34 |
36 |
35 35 |
38 38 |
PAINT IT BLACK HOLD THE LINE |
SAXON SAXON |
17 17 |
37 |
36 |
12 |
MADAME GUILLOTINE |
SAXON |
36 |
38 |
37 37 |
16 16 |
PEOPLE OF THE SMOKE ENTER THE RING |
STEVE HACKETT STEVE HACKETT |
37 37 |
39 |
38 |
6 |
COWBOYS ARE FREQUENTLY SECRETLY FOND OF EACH OTHER |
ORVILLE PECK & WILLIE NELSON |
38 |
40 |
39 |
6 |
IN THE NIGHT |
NEW KIDS ON THE BLOCK& KYLIE MINOGUE |
39 |
41 |
40 |
13 |
BIG TRIGGER |
ANDY TAYLOR |
26 |
42 |
41 |
13 |
TRY TO GET EVEN |
ANDY TAYLOR |
|
43 |
46 |
24 |
EVERY BREATH YOU TAKE |
DOLLY PARTON & STING |
25 |
44 |
47 47 |
45 45 |
CROWN YOUR LOVE BEFORE YOU |
TOM GRENNAN TOM GRENNAN |
26 26 |
45 |
N |
1 |
WELCOME TO THE GROVE |
FIREMAGE |
45 |
46 |
48 |
45 |
PROBLEMS |
TOM GRENNAN |
46 |
47 |
49 50 |
45 45 |
FEEL GOOD TOO PANCAKES & BUTTER |
JASON MRAZ JASON MRAZ |
29 30 |
48 |
52 52 |
27 27 |
ANDEL Z KAMENE PANNA A OREL |
PETR PRIESSNITZ PETR PRIESSNITZ |
38 38 |
49 |
51 |
21 |
STILL GONNA MISS YOU |
COLBIE CAILLAT |
37 |
50 |
53 54 |
12 12 |
TECHNICOLOR FUCKIN UP THE DISCO |
JUSTIN TIMBERLAKE JUSTIN TIMBERLAKE |
39 40 |
51 |
55 |
12 |
HOLY SINNERS |
IRONBOUND |
41 |
52 |
56 |
12 |
INFLUENTIAL BLONDES |
ANDY TAYLOR |
42 |
53 |
57 |
45 |
HOPE'S RETURN |
JULIE BYRNE |
31 |
54 |
58 |
38 |
ENGLAND |
ED SHEERAN |
32 |
55 |
59 |
34 |
DANCE THE NIGHT (FROM „BARBIE THE ALBUM”) |
DUA LIPA |
43 |
56 |
60 |
35 |
SISTER TILLY |
NATALIE MERCHANT |
44 |
57 |
61 61 |
34 34 |
ROCK BOTTOM YOUR WORDS |
STEVEN WILSON& NINET TAYEB HEATHER NOVA |
47 47 |
58 |
62 |
34 |
PINK (FROM „BARBIE THE ALBUM”) |
LIZZO |
48 |
59 |
63 |
35 |
CHTEL JSEM MIT |
TURBO |
49 |
60 |
64 |
35 |
I NEED YOU MOST OF ALL |
STEPHEN SANCHEZ |
50 |
61 |
65 |
35 |
HOLD THE LIGHT |
LP |
51 |
62 |
66 |
34 |
WHAT WAS I MADE FOR? (FROM „BARBIE THE ALBUM”) |
BILLIE EILISH |
52 |
63 |
67 |
33 |
YOU'RE A GIRL FOR ONE MAN ONLY |
BRANDEE YOUNGER |
53 |
64 |
68 |
30 |
YOU MUST BURN ! |
METALLICA |
54 |
65 |
69 |
30 |
SLEEPWALK MY LIFE AWAY |
METALLICA |
55 |
66 |
70 |
33 |
BRAND NEW LIFE |
BRANDEE YOUNGER & MUMU FRESH |
56 |
67 |
71 |
33 |
NOC JE JESTE MLADA |
STO ZVIRAT |
57 |
68 |
72 |
33 |
ANEMOUHAGH |
TINARIWEN & FATS KAPLIN |
58 |
69 |
73 |
33 |
KEK ALGHALM |
TINARIWEN & WES CORBETT |
59 |
70 |
74 |
33 |
SOMAW |
FATOUMATA DIAWARA & ANGIE STONE |
60 |
71 |
75 |
29 12 |
BACK TO THE LIGHT THE AMERICAN DREAM IS KILLING ME |
TEENAGE FANCLUB GREEN DAY |
61 71 |
72 |
76 |
20 |
EITHER OR |
DOLLY PARTON& KID ROCK |
62 |
73 |
77 |
20 |
WORLD ON FIRE |
DOLLY PARTON |
63 |
74 |
78 |
20 |
IT'S LOVE |
EMIL MEMON |
64 |
75 |
79 |
20 |
WISH YOU WERE HERE |
RUTHIE COLLINS |
65 |
76 |
80 |
20 |
PLAYING FOR TIME (BRIGHT SIDE MIX) |
PETER GABRIEL |
66 |
77 |
81 |
20 |
THIS LIFE |
TAKE THAT |
67 |
78 |
82 |
20 |
WINDOWS |
TAKE THAT |
68 |
79 |
83 |
20 |
RUNNING OUT OF HOPE, ARKANSAS |
BRENNEN LEIGH |
69 |
80 |
84 |
20 |
LICK THE LIGHT OUT |
CHRISTINE AND THE QUEENS & MADONNA |
70 |
81 |
85 |
20 |
STAY DRUNK |
LOLA KIRKE |
71 |
82 |
86 |
20 |
CHONICLES OF A DIAMOND |
BLACK PUMAS |
72 |
83 |
87 |
18 |
WE GO TO WAR |
WITHIN TEMPTATION |
73 |
84 |
88 88 |
18 18 |
RITUAL SOLID GOLD |
WITHIN TEMTATION MILES MILLER |
74 75 |
85 |
89 |
9 |
BORN |
KENNY CHESNEY |
85 |
86 |
90 |
9 |
NATURAL MAGICK |
KULA SHAKER |
86 |
87 |
91 |
9 |
OWNER OF A LONELY HEART |
TREVOR HORN& RICK ASTLEY |
87 |
88 |
92 |
9 |
KARNEVAL (LIVE) |
XIII.STOLETI |
88 |
89 |
93 |
9 |
COLD WIND |
NEW MODER ARMY |
89 |
90 |
94 |
9 |
TUNNEL 13 |
MARK KNOPFLER |
90 |
91 |
95 95 |
13 13 |
TA TRETI BUDU TU |
KATERINA MARIE TICHA & BANDJEEZ KATERINA MARIE TICHA& BANDJEEZ |
91 91 |
92 |
96 96 |
13 13 |
LOVESICK WHILE YOU WERE SLEEPING |
LAUFEY LAUFEY |
92 92 |
93 |
97 |
17 |
LBD |
MAGGOT HEART |
85 |
94 |
98 98 |
17 17 |
SCANDINAVIAN HUNGER VERUSCHKA |
MAGGOT HEART OMD |
86 86 |
95 |
99 |
17 |
CHURCH |
TINA ARENA |
87 |
96 |
N |
1 |
WELL ALRIGHT |
JOHNNY CASH |
96 |
97 |
N |
1 |
LIVING PROOF |
BON JOVI |
97 |
98 |
N |
1 |
WE MADE IT LOOK EASY |
BON JOVI |
98 |
99 |
N |
1 |
FIRE (OFFICIAL UEFA EURO 20024 SONG) |
MEDUZA, ONEREPUBLIC& LEONY |
99 |
100 |
N |
1 |
WALL OF EYES |
THE SMILE |
100 |
Wypadły z topu: 11(24)FEMME FATALE- EXIT EDEN, 22(10) PEOPLE ARE GOOD- DEPECHE MODE, 23(10) OVERTIME- RAINSBOW KITTEN SURPRISE & KACEY MUSGRAVES, 25(10) LITTLE HEARTBREAK GIRL- BETH HART, 27(16) PINK ROSES- SAY SHE SHE, 28(11) A LIITLE GOES A LONG WAY- THE CASTELLOWS, 32(26) TOTAL ECLIPSE OF THE HEART- DORO& ROB HALFORD, 42 ( 37)WEIRDM GOODBYES- THE NATIONAL& BON IVER, 43(37) HEAD HEELS- ED SHEERAN, 44(23) SOMETIMES, I SWEAR- THE VACCINES, 45(23) GONNA SAVE THE WORLD- ALBERT HAMMOND, 46(37)MISSING SOMEONE- DAN + SHAY,
Prześlij komentarz