NOTOWANIE 1961

 

 

 

         


 

 


Wakacje dla jednych, dla drugich środek sezonu związanego z pracą, jeszcze inni już daleko myślami w ciepłych krajach. Pisząc te słowa rozkoszuję się 35 stopniowym upałem, Warszawa dzisiaj jedną z najcieplejszych stolic w Europie. Brzmi nieźle, jest fantastycznie.


Ten top - podsumowuje moje muzyczne fascynacje związane z trzecim tygodniem czerwca, choć finalnie jutro- już 1 dzień lipca. Wciąż niedoczas, mnóstwo obowiązków, pomysłów, działań i tak się zadziało kolejny raz. A w tym roku już tyle razy byłem- z publikacją topu, na bieżąco.

Będzie dobrze.

Rynek muzyczny- cały czerwiec bogaty w doskonałe single, fantastyczne płyty, kolejka tych do odsłuchu wciąż długa i nic nie dało się w ciągu ostatnich dni nadrobić. Dni ? Równo dwóch tygodni !!!

Powód jasny jak dzisiejsze słońce- Euro 2024 – co prawda- co było do przewidzenia i bez niespodzianki- bez polskiej reprezentacji za to już wkraczając w fazę pucharową, mecze z najwyższej półki będą nam towarzyszyć przez kolejne dni.

Wczoraj pięknych widowisk jednak nie było. Włosi byli cieniem samych siebie i nie oddali bodaj żadnego celnego strzału na szwajcarską bramkę, ostatecznie ulegając Helvetom 0 do 2.

Za to spotkanie Niemcy – Dania wypaczył wątpliwej jakości przedokładny VAR, ulewa, burza, przerwanie meczu, kuriozalny karny. Dania popełniała błędy ale żeby do tego dopisywało im szczęście. I jeszcze łącznie trzy nieuznane gole. Od tej strony to spotkanie przejdzie do historii. Podobnie jak grupowe spotkanie Czechów z Turkami, kończące rozgrywki fazy grupowej Euro 2024, w którym na pierwszy plan wysunął się sędzia Istvan Kovacs. Rumuński arbiter pokazał aż 20 kartek (18 żółtych i 2 czerwone), co jest nowym rekordem mistrzostw Europy. Rozdawał kartoniki nawet po odgwizdaniu końca meczu. Czesi zajęli ostatnie miejsce w grupie a z grupy F awansowali Portugalczycy, Turcy i Gruzini- sensacyjnie ogrywający drużynę z Cristiano Ronaldo- w ostatniej kolejce 2 do 0. Można? Jak widać, można.

W tych Euro mamy też nieoczekiwanego lidera w klasyfikacji generalnej strzelców- jest nim- samobój- seeeerio- odnotowaliśmy już ich 7. Wyobraźcie sobie w historii EURO do tej pory padło takich niechlubnych goli 27- 11 podczas EURO w 2021 roku, teraz mamy kolejne 7...


W życiu zawodowym zmiany, bo wczoraj ostatni raz na antenie Polskiego Radia Dzieciom wieczorową porą można było słuchać wybranej muzyki w paśmie „Stare Znane Zapomniane” - znika z anteny już w ubiegłym roku mocno rozmontowany przez ówczesny zarząd PR program „Co nam w duszy gra”, nie będę też przygotowywał play list na wtorkowe, oraz środowe wieczory i noc.

W 18 roku mojej obecności w Polskim Radiu tak się porobiło.




Majówka tegoroczna pachnieć już zawsze będzie smakami Italii i kojarzyć z muzyką przywiezioną czy wysłuchaną / wynalezioną w Rzymie.


To dopiero w tym notowaniu widać wpływ tej ostatniej mojej eskapady. The Kolors ze swoim hitem z tegorocznej edycji festiwalu San Remo wparowali na doskonałe 4 miejsce – pośród 10 nowości w tym zestawieniu mamy innych uczestników tego legendarnego festiwalu- Ricchi e Poveri (na 6), Gianne Nannini zapowiadającej swój najnowszy album (26 miejsce debiut „Lo Voglio Te”).

Jej LP „Sei Nel l'anima” jak i kilka innych perełek z włoskiego rynku muzycznego wyszukałem w sklepie muzycznym znajdującym się w sąsiedztwie Pantheonu... Coś pięknego.


Tak a propos najnowsza płyta Nannini jest jej dwudziestą drugą studyjną płytą.


Sei nel l'anima” ukazała się pięć lat po wydaniu poprzedniego albumu , zawierającego niewydane wcześniej utwory, „La Differentia”.

Nagrany został w Londynie i Nashville a wyprodukowany przez Giannę wraz z Andym Wrightem i Troyem Millerem, album składa się prawie wyłącznie z nowych kompozycji, z wyjątkiem coveru utworu „I'd rather go blind” autorstwa Etty James, przetłumaczonej na włoski przez Nannini i Pacifico i przemianowanej na „Il buio nei miei occhi”.


Tytuł albumu nawiązuje do piosenki samej Nannini, „Sei nell'anima”, i jest grą słów zamierzoną przez artystkę jako sposób na podkreślenie „ducha duszy” utworów znajdujących się na albumie. Artysta zadeklarowała, że przy pisaniu piosenek czerpała inspirację z gatunku soul.



I jeszcze chciałbym zwrócić uwagę na dwie premierowe kompozycje w moim zestawieniu.






Na 10 znajdziemy hit wszystkich europejskich dyskotek a wykreowany na platformie TikTok.


Utwór "Pedro", oryginalnie nagrany przez włoską piosenkarkę Raffaellę Carrà, został przerobiony przez DJ-ów Jaxomy'ego i Agatina Romera. Ich remiks dodał mu energii, skoczności i wiosennej świeżości.



Kluczem do sukcesu "Pedro" okazała się platforma TikTok. Nagranie z małym szopem praczem, który radośnie podskakuje i porusza się w rytm muzyki, szybko zdobyło popularność. Użytkownicy natychmiast podchwycili ten trend. Film wyświetlono już blisko 55 milionów razy, a polubiło go około 5 milionów osób.


Utwór to historia opowiedziana przez pewną dziewczynę, która w czasie pobytu w Santa Fe zauroczyła się w chłopięcych oczach tytułowego Pedra. Urlopowiczka poznała go na ulicach miasta, gdy zaoferował swoje usługi jako przewodnik. Pokazał jej wszystko, poza samym Santa Fe — ostatnia zwrotka opowiada o tym, że nadszedł czas na wyjazd, a wczasowiczka wyznaje, że będzie tęsknić za Pedrem.

Rozpoznawalność tej piosenki nie kończy się na TikToku. Szybko pojawił się też na innych platformach, a następnie zaczął podbijać klubowe parkiety i stacje radiowe, zdobywając fanów w różnych częściach świata. Wpadający w ucho rytm, zabawna historia i świeże brzmienie remiksu sprawiają, że "Pedro" jest obecnie jednym z najczęściej granych utworów. 


Wbrew pozorom, nagranie z "tańczącym" szopem pojawiło się już nieco wcześniej. Po raz pierwszy wykorzystano je bowiem we wrześniu ubiegłego roku. Zwierzak skakał wówczas do piosenki "Kak Dela?".


"Pedro" to imię pochodzące z języka hiszpańskiego, które w Polsce tłumaczymy jako Piotr.




Spacerowałam sama po ulicach
Robiąc zdjęcia zabytków
Typowa obcokrajowczyni z dziwnym powietrzem
Przemierzająca całe miasto

Nagle za rogiem
Delikatnie zawołał do mnie chłopczyk
Z niewinną miną i oficjalnym powietrzem
Oferuje się jako przewodnik po mieście

Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, ¡Pe!
Najlepszy w całej Santa Fe
Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, ¡Pe!
Tobie to udowodnię

Mały oficjalista, ten chłopaczek
Nauczył mnie wielu rzeczy
Znam na pamięć gwiazdy
Widziałam wszystko, oprócz Santa Fe

Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, ¡Pe!
Najlepszy w całej Santa Fe
Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, ¡Pe!
Mały Pedro, ¡Pe!

Jak słodko tańczy Pedro, Pedro
Bez wątpienia jest najlepszy w Santa Fe
Kobiety pożerają go wzrokiem
Ale on zawsze ze mną, a ja z nim

Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, ¡Pe!
Najlepszy w całej Santa Fe
Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, ¡Pe!
Jak słodki Pedro, ¡Pe!

Jestem szalenie zakochana
Jestem tak zdezorientowana, że nie wiem
Zaklął mnie swoimi chłopięcymi oczami
Dał mi to, co najlepsze

Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, ¡Pe!
Najlepszy w całej Santa Fe
Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, ¡Pe!
Błogosławiony Pedro, ¡Pe!

Kończą się moje małe wakacje
Muszę opuścić Santa Fe
Moje ciało wraca do domu
A serce zostaje z Pedro, ¡Pe!

Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, ¡Pe!
Najlepszy w całej Santa Fe
Pedro, Pedro, Pedro, Pedro, ¡Pe!
Nigdy cię nie zapomnę









Na początku 1993 r. legendarny Johnny Cash miał okres między zakończeniem jednego kontraktu płytowego, a podpisaniem drugiego. Będący wówczas na scenie od niemal 40 lat artysta nagrał w LSI Studios demo z piosenkami, które pisał przez wiele lat. Właścicielami LSI byli wówczas córka Casha Rosey i jego zięć Mike Daniels. Johnny chciał wesprzeć rodzinę finansowo, a przy okazji nagrać kilka ważnych dla niego piosenek. Niedługo po owocnej sesji poznał producenta Ricka Rubina. Zarejestrowane nagrania trafiły wówczas na półkę, a panowie skupili się na owocnej współpracy, która ożywiła karierę Człowieka w czerni aż do końca jego życia.


30 lat później John Carter Cash, syn Johnny’ego i June Carter Cash ponownie odkrył te skupione na potężnym, nieskazitelnym wokalu Casha i jego gitarze akustycznej piosenki. John wspólnie z producentem Davidem „Fergiem” Fergusonem zaprosili starannie wyselekcjonowaną grupę muzyków, którzy występowali z Cashem, m.in. gitarzystę Marty’ego Stuarta i nieżyjącego już basistę Dave’a Roe, perkusistę Pete’a Abbotta i kilku innych, do Cash Cabin, wyjątkowej przestrzeni w Hendersonville w stanie Tennessee, gdzie Johnny pisał piosenki i nagrywał piosenki.


Zapowiedziane na 28 czerwca przez Mercury Nashville/UME wydawnictwo zatytułowane po prostu „Songwriter” zawiera 11 piosenek napisanych wyłącznie przez Johnny’ego Casha, jednego z najwybitniejszych amerykańskich songwriterów i gawędziarzy. Skupiona na talencie Casha, złożona z 11 utworów kompilacja ukazuje szeroki wachlarz możliwości artysty, który doskonale odnajdywał się w piosenkach o miłości, rodzinie, smutku, pięknie duchowym zbawieniu, przetrwaniu i odkupieniu, podlewając je szczyptą humoru, z którego był powszechnie znany. Wszystko to oczywiście zaśpiewane jego niepowtarzalnym, charakterystycznym, dźwięcznym głosem.


Songwriter” będzie dostępny w digitalu, na płycie CD oraz na płytach winylowych – zarówno na klasycznym czarnym dysku, jak i w kilku limitowanych wariantach kolorystycznych.




Pierwszą zapowiedzią wydawnictwa jest „Well Alright”, optymistyczna piosenka o tym, że miłość można znaleźć wszędzie, nawet w pralni. Humorystyczny tekst i galopujący rytm to cechy charakteryzujące hity Casha z lat 50., takie jak „Get Rhytm”, „Five Feet High and Rising”, „Cry! Cry! Cry!” czy „Big River”.





SINGIEL POŚRÓD 10 PREMIER NA MOIM NAJNOWSZYM NOTOWANIU, POJAWIA SIĘ NA 96 MIEJSCU.


Z humorystycznym tekstem, galopującym rytmem i napiętym akustycznym basem "Well Alright" to pierwszorzędny Johnny Cash, nawiązujący do jego hitów z lat 50-tych, takich jak "Get Rhythm", "Five Feet High and Rising", "Cry! Cry! Cry!" i "Big River".


Bez względu na to, czy chodziło o życie, czy o tworzenie muzyki, tata zawsze miał jedną radę: „podążaj za głosem serca” – wspomina John Carter. To właśnie tym truizmem ojca mężczyzna kierował się podczas prac nad albumem „Songwriter”. Po usunięciu z oryginalnych nagrań wszystkiego poza wokalem ojca i jego gitarą, skontaktował się z Fergiem, wieloletnim przyjacielem inżynierem dźwięku, który pracował z Johnnym przez prawie 30 lat. Obaj rozpoczęli pracę nad materiałem, mającym uhonorować nim songwriterskie umiejętności Casha i jego ponadczasowy głos przy jednoczesnym zachowaniu ducha starych nagrań. Fergie jest prawdopodobnie jedną z niewielu osób, które najlepiej wiedziały, co Johnny chce osiągnąć w studiu, kiedy nagrywał kolejne płyty. Ferguson pracował z Cashem od wczesnych lat 80. Miał udział w powstawaniu większości krążków nagranych dla Mercury i nad uznaną serią „American Recidings”, nagraną z Rickiem Rubinem. Cash był aktywny do ostatnich dni swojego życia. – Zawsze był moim bohaterem. Czułem się jak wielki szczęściarz, że mogłem go nagrywać – powiedział Fergie.


Kiedy nadszedł czas, by zebrać zespół, dwóch muzyków było pewniakami – gitarzysta Marty Stuart, który grał z Cashem w jego zespole The Tennessee Three w latach 1980-86, a także nieżyjący już, świetny basista Dave Roe, który koncertował w zespole Johnny'ego, począwszy od wczesnych lat 90. i pozostał w nim niemal dekadę. Dla Roe była to szansa na powrót do tego materiału, ponieważ uczestniczył w oryginalnych sesjach w 1993 r. Przed śmiercią w 2023 r. Dave zdążył zagrać na setkach płyt. Ponowne spotkanie z „Songwriterem” było prawdopodobnie jedną z jego ostatnich sesji.


Skład uzupełnił perkusista Pete Abbott znany z Average White Band. Muzyk został sprowadzony do Cash Cabin – sanktuarium i studia, które Johnny zbudował na terenie swojej posiadłości w 1979 r. John Carter nagrywa w nim do dziś. W sesjach „Songwritera” uczestniczyło jeszcze wielu znakomitych muzyków z Nashville, np. Ana Cristina Cash (chórki), Matt Combs (gitara akustyczna, mandolina, smyczki), Mike Rojas (Hammond B3, fortepian), Russ Pahl (gitara akustyczna i elektryczna, bas, gitara dobro, pedal steel guitar) i Sam Bacco (bębny conga, perkusja). W kilku utworach gościnnie pojawili się Kerry Marx, świetny gitarzysta sesyjny i członek Grand Ole Opry, a także wokalista Harry Stinson. – Wszyscy są wspaniali, to prawdziwa śmietanka – komplementował Fergie.


Dan Auerbach z The Black Keys zagrał bluesową solówkę gitarową w „Spotlight”, Vince Gill użyczył swojego delikatnego głosu w „Poor Valley Girl”. W dwóch utworach – „I Love You Tonite” i „Like A Soldier” – zaśpiewał Waylon Jennings, legenda country i dobry przyjaciel Johnny’ego.


Nikt nie gra Casha lepiej niż Marty Suart i Dave Roe, który grał z tatą przez wiele lat – mówi John Carter. – Muzycy, których zaprosiliśmy, śledzili karierę taty, nagrywali z nim, tak jak Marty i Dave. Znali jego energię, jego ruchy. Pozwolili mu być przewodnikiem. To było jak ponowne granie z Johnnym. Niesamowicie twórcza energia – dodaje.


Gra muzyków z oryginalnej sesji z 1993 r. była wspaniała. Niestety, jakość dźwięku pozostawiała dużo do życzenia i po prostu się zestarzała. Odrestaurowując te nagrania, John Carter, Fergie i inżynier dźwięku Trey Call przenieśli Johnny’ego do współczesności i stworzyli niesamowitą płytę, która brzmi tak, jakby Johnny nagrywał ją dzisiaj.


Postawiliśmy na prostotę. Jeśli chodzi o dźwięk, wróciliśmy do korzeni i staraliśmy się go nie wzmacniać. Tworzyliśmy wszystko tak, jakby tata był z nami w studiu. Wspólnie z Fergiem spędziliśmy z nim tysiące godzin w studiu nagraniowym, więc staraliśmy się zachowywać, jakby po prostu był tam z nami – wyjaśnia John Carter.


Myślę, że ta płyta jest taka, jaką chciałbym nagrać, gdybym kiedykolwiek był za nią odpowiedzialny, zanim Johnny zaczął współpracę z Rickiem Rubinem lub po tym, jak skończył z Jackiem Clementem – mówi Ferguson. – Znam Johna Cartera, odkąd był chłopcem, więc wspaniale było wreszcie móc z nim pracować. Dał mi dużo swobody, zwłaszcza jeśli chodzi o groove i inne rzeczy. Szliśmy w tym samym kierunku. Nigdy nie było rozmowy ani planu dotyczącego produktu końcowego, po prostu robiliśmy wszystko, co w naszej mocy – dodaje.


Album „Songwriter” otwiera potężny utwór „Hello Out There”. Johnny brzmi w nim, jakby z zaświatów ubolewał nad kondycją ludzkości i stanem świata. Utwór wspaniale się rozwija, rozbrzmiewa w nim kosmiczna gitara Marty’ego Stuarta, do tego pojawiają się smyczki, pedal steel guitar, dudniąca perkusja, anielskie głosy, a nad wszystkim unosi się głos Johnny’ego. Całość plasuje się gdzieś między kosmicznym country a gospel. Cash nagrał tę piosenkę tuż przed tym, jak U2 zaprosili go do nagrania zamykającego krążek „Zooropa” utworu „The Wanderer”.


W trakcie oryginalnych sesji w 1993 r. Johnny był w znakomitej formie mentalnej i głosowej. Artysta wyselekcjonował wówczas ważne dla niego utwory, które nagrywał na przestrzeni dekad. Niektóre pamiętały jeszcze lata 70. „I Love You Tonite” było listem miłosnym dla jego ukochanej żony June Carter Cash.


Poor Valley Girl” opowiada o dwóch kobietach – June oraz jej matce, pionierce country Maybelle Carter. Johnny napisał tę piosenkę prawdopodobnie po jej śmierci w 1978 r. „Drive On” został zainspirowany przewlekłym bólem, z którym Cash zmagał się po złamaniu szczęki na początku lat 90. Piosenka opowiada o trudach, jakie znosili weterani wojny w Wietnamie. – Myślę, że starał się ich zrozumieć, a dzięki temu zaakceptować swój ból. Miał świadomość, że inni cierpieli znacznie bardziej, mieli PTSD, które było znacznie głębsze i silniejsze. To pomogło mu zyskać więcej pokory i zaakceptować swój stan – powiedział John Carter, który w końcówce utwory toczy psychodeliczny gitarowy pojedynek z Wesleyem Orbisonem.


Inny utwór, „Like A Soldier”, opowiada o zmaganiach Casha z uzależnieniami i ostatecznym wyzdrowieniu. – Napisał to po swoim pierwszym pobycie w ośrodku odwykowym. Czuł się jak żołnierz po wojnie. Jego uzależnienie było przeciwnikiem, z którym walczył. Wkraczał w nowe życie i miał szansę wyzdrowieć. Stąd wzięła się piosenka „Lika A Soldier” – mówi syn artysty. Warto dodać, że zarówno „Drive On”, jak i „Like A Soldier” znalazły się na pierwszej odsłonie „American Recordings” z 1994 r. Wówczas były to jednak ich zmienione aranżacje, „Songwriter” da możliwość usłyszenia pierwszych wersji tych utworów.


W „Have You Been to Little Rock?” Johnny wyraża dumę ze swojej ojczyzny, posługując się piękną tradycyjną melodią, „She Sang Sweet Baby James” Jamesa Taylora to z kolei pełna czułości piosenka o młodej, samotnej matce pocieszającej swoje dziecko. Cash był fanem Taylora od czasu jego występu w pierwszym sezonie „The Johnny Cash Show” w 1971 r. Podczas sesji, których efektem jest „Songwriter”, Johnny wrócił także do mniej znanej perełki, wydanej pierwotnie na „The Sound of Johnny Cash” z 1962 r. piosenki „Sing It Pretty Sue”


Kiedy muzyka country przechodziła gruntowne zmiany na początku lat 90., kariera Johnny’ego znalazła się w okresie zastoju, mimo iż artysta nadal dużo pisał i był w świetnej formie wokalnej. – Wydaje mi się, że był wtedy bardziej wyrazisty, niż w jakimkolwiek innym momencie swojego życia. Jego głos, który w pewnym sensie był wówczas ignorowany, musi zostać w końcu usłyszany. Człowiek w tym wieku, z takim dorobkiem na koncie, zasługuje na więcej uwagi. On nie dostał jej wówczas tyle, ile powinien – przyznaje John Carter.


Dla syna artysty możliwość pracy nad utworami Johnny’ego była formą oczyszczenia i ponownego zjednoczenia z nim. – Nie chodzi o to, że sprzedaję Johnny’ego Casha. On sam by to zrobił – zauważa Carter. – Jestem wdzięczny, że ta płyta się ukazuje. Nawet jeśli powstała tylko dla mnie, po to, żeby przypomnieć mi, kim był mój ojciec, wierzę, że są ludzie, którzy znali go na takim samym poziomie jak ja i czuję, że będą tak samo poruszeni. Wierzę także, że są ludzie, którzy nigdy nie zetknęli się z muzyką mojego ojca. Mam nadzieję, że słuchając tego albumu i jego głosu, zainteresują się jego twórczością i będą się w nią zagłębiać – dodaje.


Co Johnny powiedziałby o „Songwriterze”? Fergie stwierdza: – Myślę, że powiedziałby to samo, co mówił o każdej płycie, nad którą razem pracowaliśmy. Kiedy kończyliśmy, zawsze mówił: „Myślę, że to najlepsza płyta, jaką kiedykolwiek nagrałem”. Czuję, że właśnie to by nam powiedział. Myślę, że byłby naprawdę dumny z tego krążka.


Finalnie „Songwriter” ma za zadanie ponownie zwrócić uwagę na talent songwriterski Casha. – Chciałem, by były to piosenki, których większość ludzi nigdy nie słyszała. Te utwory pozwalają spojrzeć na niego, jak na znakomitego songwritera i głos Ameryki – mówi John Carter. – Jednym z moich najważniejszych celów w ostatniej dekadzie jest upewnienie się, że historia zapamięta go jako wybitnego songwritera, by nim był. Bob Dylan mówi, że był jednym z największych w całej amerykańskiej muzyce i ja się z tym zgadzam. Chcę wysunąć to na pierwszy plan. Jego talent songwriterski pozwala Amerykanom poznać ich własną historię. Johnny Cash był bez wątpienia jednym z najprawdziwszych głosów, których możemy słuchać. Był też wyjątkowym twórcą, w którego piosenki możemy się zagłębiać – podsumowuje syn muzyka.




Do miłego posłuchania


Warszawa, 30 czerwca 2024 – tuż przed meczem Anglia- Słowacja

 

 

 

NOTOWANIE 1961

 


Piosenki, które są 50 tygodni na liście zdobywają bonusowo 100 punktów do rocznego podsumowania, za każdy kolejny tydzień, 20 punktów

na żółto zaznaczone są spektakularne awanse

piosenki powyżej 50 tygodni są zaznaczone dodatkowo większą czcionką i podkreśleniem

 

 

  JUNE 15 , 2024

10 NEWS

1

1

11

HUMAN

LENNY KRAVITZ (6 RAZY NA 1)

1

2

2

3

12

6

CARDINAL

HOUDINI

KACEY MUSGRAVES

DUA LIPA

2

2

3

12

12

6

6

GIVE ME TOMORROW

HAPPY BIRTHDAY

KULA SHAKER

KULA SHAKER

3

3

4

12

6

UN RAGAZZO UNA RAGAZZA

THE KOLORS

4

5

9

11

DANCING STAR

PET SHOP BOYS

5

6

N

1

MA NON TUTTA LA VITA

RICCHI E POVERI

6

7

14

3

NORTH STAR

LYRRE

7

8

8

8

11

12

WRETCHED

BEFORE WE DROWN

CLASSIX NOUVEAUX

DEPECHE MODE

1

4

9

10

3

DANCE ALONE

SIA& KYLIE MINOGUE

9

10

N

1

PEDRO

JAXOMY X AGATINO ROMERO X RAFFAELLA CARRA

10

11

11

12

PANIC ATTACK

JUDAS PRIEST

3

12

13

6

LOWKEY

ANETT& FREDI

12

13

13

13

6

6

TRAINING SEASON

STARING AT THE WALL

DUA LIPA

NORAH JONES

13

13

14

15

16

3

17

STUCK IN THE MIDDLE

THREE LITTLE BIRDS

LENNY KRAVITZ

KACEY MUSGRAVES

14

1

15

25

13

PENNIES FROM HEAVEN

ROD STEWART& JOOLS HOLLAND

15

16

N

1

A NEW BOHEMIA

PET SHOP BOYS

16

17

26

26

18

18

LIPSTICK LOVER

PAID IN PLEASURE

JANELLE MONAE

JANELLE MONAE

17

17

18

24

11

STARFALL

KNIGHTFALL& JESSICA MERCY& PATRICK GOBLE

16

19

31

31

24

38

DRIVE

CRUMBLE

TREVOR HORN & STEVE HOGARTH

THE NATIONAL & ROSANNE CASH

13

13

20

21

21

13

12

17

SHOWED ME (HOW I FEEL IN LOVE WITH YOU)

MADISON BEER

MADISON BEER

13

13

21

4

5

6

6

6

6

ALL THIS TIME

ACTUAL DAYDREAM

BALLERINA RADIO

NORAH JONES

KINGS OF LEON

KINGS OF LEON

4

5

6

22

7

7

6

19

LOSING YOU

HELL, FIRE AND DAMNATION

ANGUS& JULIA STONE

SAXON

7

1

23

16

17

17

12

DEEPER WELL

DROWN

KACEY MUSGRAVES

KACEY MUSGRAVES

2

3

24

18

19

20

3

6

3

HEED THE CALL

TRAVELING THE HIGHWAY HOME

LIVE FOREVER

ANETTE OLZON

KELSEY WALDON& MARGO PRICE

KATE HUDSON

18

19

20

25

19

6

BORROWED HILLS

LO MOON

19

26

N

1

LO VOGLIO TE

GIANNA NANNINI

26

27

32

17

FORTUNE TELLER

SAY SHE SHE

14

28

33

14

REBOUND

JENNIFER LOPEZ

28

29

33

11

SECOND BEST

LAUFEY

29

30

100

16

MAKE IT FLOOD

NICOLE ZURAITIS

30

31

100

16

FATHER FIGURE

NICOLE ZURAITIS

31

32

29

29

11

11

SWEETER

CHANGES

CANNONS

EMPIRE OF THE SUN

7

9

33

29

17

LOO AT YOU NOW

OMD

1

34

30

30

29

29

LOVE IS MY GUN

COMING FOR YOU

ANETTE ASKVIK

ANETTE ASKVIK

3

3

35

34

27

VEGAS HIGH

KYLIE MINOGUE

34

36

35

35

38

38

PAINT IT BLACK

HOLD THE LINE

SAXON

SAXON

17

17

37

36

12

MADAME GUILLOTINE

SAXON

36

38

37

37

16

16

PEOPLE OF THE SMOKE

ENTER THE RING

STEVE HACKETT

STEVE HACKETT

37

37

39

38

6

COWBOYS ARE FREQUENTLY SECRETLY FOND OF EACH OTHER

ORVILLE PECK & WILLIE NELSON

38

40

39

6

IN THE NIGHT

NEW KIDS ON THE BLOCK& KYLIE MINOGUE

39

41

40

13

BIG TRIGGER

ANDY TAYLOR

26

42

41

13

TRY TO GET EVEN

ANDY TAYLOR


43

46

24

EVERY BREATH YOU TAKE

DOLLY PARTON & STING

25

44

47

47

45

45

CROWN YOUR LOVE

BEFORE YOU

TOM GRENNAN

TOM GRENNAN

26

26

45

N

1

WELCOME TO THE GROVE

FIREMAGE

45

46

48

45

PROBLEMS

TOM GRENNAN

46

47

49

50

45

45

FEEL GOOD TOO

PANCAKES & BUTTER

JASON MRAZ

JASON MRAZ

29

30

48

52

52

27

27

ANDEL Z KAMENE

PANNA A OREL

PETR PRIESSNITZ

PETR PRIESSNITZ

38

38

49

51

21

STILL GONNA MISS YOU

COLBIE CAILLAT

37

50

53

54

12

12

TECHNICOLOR

FUCKIN UP THE DISCO

JUSTIN TIMBERLAKE

JUSTIN TIMBERLAKE

39

40

51

55

12

HOLY SINNERS

IRONBOUND

41

52

56

12

INFLUENTIAL BLONDES

ANDY TAYLOR

42

53

57

45

HOPE'S RETURN

JULIE BYRNE

31

54

58

38

ENGLAND

ED SHEERAN

32

55

59

34

DANCE THE NIGHT (FROM „BARBIE THE ALBUM”)

DUA LIPA

43

56

60

35

SISTER TILLY

NATALIE MERCHANT

44

57

61

61

34

34

ROCK BOTTOM

YOUR WORDS

STEVEN WILSON& NINET TAYEB

HEATHER NOVA

47

47

58

62

34

PINK (FROM „BARBIE THE ALBUM”)

LIZZO

48

59

63

35

CHTEL JSEM MIT

TURBO

49

60

64

35

I NEED YOU MOST OF ALL

STEPHEN SANCHEZ

50

61

65

35

HOLD THE LIGHT

LP

51

62

66

34

WHAT WAS I MADE FOR? (FROM „BARBIE THE ALBUM”)

BILLIE EILISH

52

63

67

33

YOU'RE A GIRL FOR ONE MAN ONLY

BRANDEE YOUNGER

53

64

68

30

YOU MUST BURN !

METALLICA

54

65

69

30

SLEEPWALK MY LIFE AWAY

METALLICA

55

66

70

33

BRAND NEW LIFE

BRANDEE YOUNGER & MUMU FRESH

56

67

71

33

NOC JE JESTE MLADA

STO ZVIRAT

57

68

72

33

ANEMOUHAGH

TINARIWEN & FATS KAPLIN

58

69

73

33

KEK ALGHALM

TINARIWEN & WES CORBETT

59

70

74

33

SOMAW

FATOUMATA DIAWARA & ANGIE STONE

60

71

75

29

12

BACK TO THE LIGHT

THE AMERICAN DREAM IS KILLING ME

TEENAGE FANCLUB

GREEN DAY

61

71

72

76

20

EITHER OR

DOLLY PARTON& KID ROCK

62

73

77

20

WORLD ON FIRE

DOLLY PARTON

63

74

78

20

IT'S LOVE

EMIL MEMON

64

75

79

20

WISH YOU WERE HERE

RUTHIE COLLINS

65

76

80

20

PLAYING FOR TIME (BRIGHT SIDE MIX)

PETER GABRIEL

66

77

81

20

THIS LIFE

TAKE THAT

67

78

82

20

WINDOWS

TAKE THAT

68

79

83

20

RUNNING OUT OF HOPE, ARKANSAS

BRENNEN LEIGH

69

80

84

20

LICK THE LIGHT OUT

CHRISTINE AND THE QUEENS & MADONNA

70

81

85

20

STAY DRUNK

LOLA KIRKE

71

82

86

20

CHONICLES OF A DIAMOND

BLACK PUMAS

72

83

87

18

WE GO TO WAR

WITHIN TEMPTATION

73

84

88

88

18

18

RITUAL

SOLID GOLD

WITHIN TEMTATION

MILES MILLER

74

75

85

89

9

BORN

KENNY CHESNEY

85

86

90

9

NATURAL MAGICK

KULA SHAKER

86

87

91

9

OWNER OF A LONELY HEART

TREVOR HORN& RICK ASTLEY

87

88

92

9

KARNEVAL (LIVE)

XIII.STOLETI

88

89

93

9

COLD WIND

NEW MODER ARMY

89

90

94

9

TUNNEL 13

MARK KNOPFLER

90

91

95

95

13

13

TA TRETI

BUDU TU

KATERINA MARIE TICHA & BANDJEEZ

KATERINA MARIE TICHA& BANDJEEZ

91

91

92

96

96

13

13

LOVESICK

WHILE YOU WERE SLEEPING

LAUFEY

LAUFEY

92

92

93

97

17

LBD

MAGGOT HEART

85

94

98

98

17

17

SCANDINAVIAN HUNGER

VERUSCHKA

MAGGOT HEART

OMD

86

86

95

99

17

CHURCH

TINA ARENA

87

96

N

1

WELL ALRIGHT

JOHNNY CASH

96

97

N

1

LIVING PROOF

BON JOVI

97

98

N

1

WE MADE IT LOOK EASY

BON JOVI

98

99

N

1

FIRE (OFFICIAL UEFA EURO 20024 SONG)

MEDUZA, ONEREPUBLIC& LEONY

99

100

N

1

WALL OF EYES

THE SMILE

100

 

Wypadły z topu: 11(24)FEMME FATALE- EXIT EDEN, 22(10) PEOPLE ARE GOOD- DEPECHE MODE, 23(10) OVERTIME- RAINSBOW KITTEN SURPRISE & KACEY MUSGRAVES, 25(10) LITTLE HEARTBREAK GIRL- BETH HART, 27(16) PINK ROSES- SAY SHE SHE, 28(11) A LIITLE GOES A LONG WAY- THE CASTELLOWS, 32(26) TOTAL ECLIPSE OF THE HEART- DORO& ROB HALFORD, 42 ( 37)WEIRDM GOODBYES- THE NATIONAL& BON IVER, 43(37) HEAD HEELS- ED SHEERAN, 44(23) SOMETIMES, I SWEAR- THE VACCINES, 45(23) GONNA SAVE THE WORLD- ALBERT HAMMOND, 46(37)MISSING SOMEONE- DAN + SHAY,

Komentarze

Nowsza Starsza