Kolejne rekordy za Oceanem. Morgan Wallen dopiero się rozkręca

 Album Morgana Wallena „I’m the Problem” spędził pierwsze dwa miesiące na pierwszym miejscu listy Billboard 200, utrzymując się na szczycie listy od 19 lipca, osiągając sprzedaż równą 151 000 egzemplarzy w Stanach Zjednoczonych w tygodniu kończącym się 10 lipca (spadek o 12%). Album zadebiutował na pierwszym miejscu listy 31 maja.

W sumie trzy albumy Wallena, które znalazły się na pierwszym miejscu listy („I’m the Problem”, „One Thing at a Time” i „Dangerous: The Double Album”), spędziły na pierwszym miejscu łącznie 37 tygodni. Ten czas plasuje go na równi z Harrym Belafonte i Drake’iem, zajmując piąte miejsce pod względem liczby tygodni na pierwszym miejscu wśród artystów płci męskiej w historii Billboard 200 (od czasu rozpoczęcia regularnej, cotygodniowej publikacji w marcu 1956 roku). Wśród panów liderami są: Elvis Presley (67 tygodni), Garth Brooks (52), Michael Jackson (51), Elton John (39), Belafonte, Drake i Wallen (po 37). Spośród wszystkich artystów, The Beatles mają najwięcej tygodni na pierwszym miejscu – 132 z 19 albumów numer 1.


 

W pierwszej dziesiątce najnowszego zestawienia Billboard 200, ścieżka dźwiękowa z filmu K-Pop „Łowcy Demonów” osiąga nowy rezultat, pnąc się na 2 miejsce w trzecim tygodniu na liście. Tymczasem, 35 największych hitów Toby'ego Keitha, zajmujących pierwsze miejsce na liście, awansowało z 60 na 43 miejsce w następstwie wzrostu liczby odtworzeń streamingowych wygenerowanych przez obchody Dnia Niepodległości.


Lista Billboard 200 klasyfikuje najpopularniejsze albumy tygodnia w Stanach Zjednoczonych na podstawie wielowymiarowej konsumpcji mierzonej w ekwiwalentnych jednostkach albumu, opracowanej przez Luminate. Jednostki obejmują sprzedaż albumów, albumy ekwiwalentne utworów (TEA) i albumy ekwiwalentne strumieniowane (SEA). Każda jednostka to sprzedaż jednego albumu, 10 sprzedanych pojedynczych utworów z albumu, 3750 utworów z reklamami lub 1250 płatnych/subskrypcyjnych oficjalnych strumieni audio i wideo na żądanie generowanych utworów z albumu. Pełna wersja nowej listy przebojów z 19 lipca 2025 r. zostanie opublikowana na stronie internetowej Billboard 15 lipca.


Ścieżka dźwiękowa do filmu „Łowcy demonów” (K-Pop Demon Hunters) awansowała na pozycję 2 - nowy rekord w drugim tygodniu, osiągając sprzedaż 75 000 egzemplarzy (wzrost o 21%). Jest to pierwsza ścieżka dźwiękowa, która zadebiutowała w pierwszej dziesiątce listy Billboard 200, a następnie odnotowała wzrosty w drugim i trzecim tygodniu od czasu „Strażników Galaktyki, Vol. 2: Awesome Mix Vol. Drugi album w 2017 roku.


W latach 20. XXI wieku tylko cztery ścieżki dźwiękowe znalazły się w pierwszej dwójce listy Billboard 200: KPop Demon Hunters, Wicked (który zadebiutował i osiągnął 2. miejsce w 2024 roku), Barbie (również debiut i szczyt na 2. miejscu w 2023 roku) oraz Encanto (dziewięć tygodni na 1. miejscu w 2022 roku).



Z 75 000 sprzedanych egzemplarzy ścieżki dźwiękowej KPop Demon Hunters w trzecim tygodniu, 70 000 pochodziło z Azji Południowo-Wschodniej (SEA) (wzrost o 24%, co odpowiada 96,33 mln oficjalnych odtworzeń utworów z zestawu na żądanie — utrzymuje się na 2. miejscu w rankingu Top Streaming Albums), sprzedaż albumu wyniosła 4000 (spadek o 6% — wzrost o 21-9 w rankingu Top Album Sales), a sprzedaż albumu w Azji Południowo-Wschodniej (TEA) wyniosła 1000 (wzrost o 6%).

Ścieżka dźwiękowa K-Pop Demon Hunters zgromadziła 96,33 miliona odtworzeń w trzecim tygodniu, co stanowi najlepszy tydzień streamingu dla ścieżki dźwiękowej od ponad trzech lat. Ostatnią ścieżką dźwiękową, która osiągnęła większy wynik streamingu, była Encanto, znajdująca się na liście przebojów z 12 marca 2022 roku, kiedy to jej utwory osiągnęły 101,16 miliona odtworzeń w ósmym tygodniu, zajmując 1. miejsce na liście Billboard 200.


K-Pop Demon Hunters miał premierę 20 czerwca w limitowanej dystrybucji kinowej w USA oraz na Netflixie, obok ścieżki dźwiękowej. W tygodniu śledzenia kończącym się 6 lipca, K-Pop Demon Hunters utrzymał się na 2. miejscu w trzecim tygodniu na liście 10 najlepszych filmów w Stanach Zjednoczonych według Netflixa.


Były lider Wallen, z płytą „One Thing at a Time”, awansował z 6-3 miejsce na najnowszej liście Billboard 200 (z 39 000 sprzedanych egzemplarzy albumu; spadek o 2%); Najpopularniejsza piosenka SZA, „SOS”, zyskuje na popularności 7-4 (36 000; spadek o 7%); poprzednia „Short n’ Sweet” Sabriny Carpenter, zajmująca 1. miejsce, awansuje o 9-5 (35 000; wzrost o 6%); zajmująca 1. miejsce, „Dangerous: The Double Album” Wallena, zyskuje 11-6 (29 000; spadek o 4%); poprzednia pyta „Debí Tirar Más Fotos” zespołu Bad Bunny, zajmująca 1. miejsce, awansuje z 16-7 (prawie 29 000; wzrost o 3%); a „Tropicoqueta” Karol G spada z 5-8 (nieco poniżej 29 000; spadek o 29%).

 


Album „35 Biggest Hits” Toby'ego Keitha powraca do pierwszej dziesiątki, skacząc z 43. miejsce na 9., z wynikiem 26 000 sprzedanych egzemplarzy (wzrost o 56%), dzięki wzrostom w streamingu wygenerowanym przez obchody Dnia Niepodległości. Album, wydany w 2008 roku, osiągnął 1. miejsce na liście przebojów z 17 lutego 2024 roku, po śmierci Keitha 5 lutego.

Z 26 000 sprzedanych egzemplarzy albumu „35 Biggest Hits”, 24 000 pochodzi z Azji Południowo-Wschodniej (SEA) (wzrost o 59%, co daje 32,93 miliona oficjalnych odtworzeń utworów na żądanie – album awansuje z 43. miejsca na 11. w rankingu Top Streaming Albums). Pozostałe 2000 sprzedanych egzemplarzy albumu pochodzi ze sprzedaży albumów i sprzedaży w regionie TEA. Około jednej trzeciej odtworzeń albumu w tym tygodniu stanowił hit Keitha z 2002 r., „Courtesy of the Red, White and Blue (The Angry American)”, który znalazł się na pierwszym miejscu listy przebojów Hot Country Songs i był jednocześnie jego najczęściej odsłuchiwaną piosenką w tym tygodniu.


Komentarze

Nowsza Starsza