"Painting With", jedenasty album trio Animal Collective, zaczął nabierać kształtu na początku 2015 roku, kiedy to Dave Portner (Avey Tare), Noah Lennox (Panda Bear) i Brian Weitz (Geologist) zaczęli wymieniać się pomysłami na nowe utwory.
„Zależało nam na krótkich piosenkach” – mówi Portner. „Żadnych
wyrafinowanych rzeczy, chodziło o prosty materiał.” Spotkali się wiosną w
Asheville. Wtedy postanowili skonfrontować dotychczasowe pomysły. Sesja
nagraniowa odbyła się w legendarnym, hollywoodzkim studiu EastWest
Studios, gdzie wcześniej nagrywały takie sławy jak The Beach Boys czy
Marvin Gaye i gdzie za konsoletą usiadł Sonny DiPerri. W nagraniu płyty
wzięli także udział John Cale i Colin Stetson. Rezultatem jest ciepła i
osobista, wielobarwna płyta. „Jeśli chodzi o partie wokalne, to nie jest
to typowa akcja i reakcja, ani żadne harmonie, a po prostu dwa głosy
stające się jednym” – mówi Lennox o współbrzmieniu jego głosu i głosu
Portnera. „Bez jednego z nas nie brzmiałoby to już w ten sam sposób. One
ze sobą tańczą.” Z kolei Portner wtrąca: „oba głosy mają dopełniać tę
samą myśl.” Równie wielką rolę w kwestii brzmienia partii wokalnej
odegrał DiPerri. „Nie używaliśmy zbyt wiele efektów na głosy jak w
przeszłości... Staraliśmy się być bardzo ostrożni z reverbem, by z nim
nie przesadzić. Gdy pojawia się na płycie echo, to prawie zawsze jest to
akustyczny pogłos. W tym tkwi wyjątkowość tych starych studiów
nagraniowych. Wspaniale jest nagrywać w swoim domu, wielu wspaniałych
muzyków robi to w ten sposób, ale jest coś kreatywnego w tych
pomieszczeniach. Pojawia się jakaś zagubiona forma sztuki.”
Sztuka jest również tematem płyty. Zniekształcony świat widziany
oczyma artystów tworzących w stylu kubistycznym czy dadaistycznym,
połączone z ludzkimi doświadczeniami. „Kiedy w 2007 roku tworzyliśmy
„Strawberry Jam”, uważałem, że fajnie byłoby zmienić nazwę na The
Painters” – wspomina Portner. „Teraz Noah wrócił do tego pomysłu.
Rozmawialiśmy o malarzach, o kubizmie, dadaizmie, o tym zniekształconym
sposobie patrzenia na różne rzeczy...”
Elementarna, radosna i bezbłędna. Taka jest twórczość Animal
Collective, którą można usłyszeć na płycie „Painting With”. Albumie,
który dostępny jest w trzech wariantach okładkowych (przedstawiających
każdego z muzyków namalowanych przez Briana DeGrawa).
Singlowe "Floridada" dziś debiutuje na 100.My Private Chart
Notowanie 1533
April 2, 2016
3 news
1 |
7 |
15 |
WHEN I WAS THE BOY |
JEFF LYNNE'S ELO |
1 |
2 |
4 |
7 |
EL MISMO SOL |
ALVARO SOLER |
2 |
3 |
4
|
7
|
CATCH&
RELEASE
|
MATT SIMMONS
|
3
|
4 |
19
|
2
|
CONQUEROR
|
AURORA
|
4
|
5 |
7
|
7
|
RUN AWAY
TOGETHER
|
ANOUK
|
5
|
6 |
N
|
1
|
GOOD MORNING
MY LOVE
|
JESU
|
6
|
7 |
10 |
3 |
HORSES |
BRODKA |
7 |
8 |
8
8 |
7
7 |
LOVE
ME
GHOST |
THE
1975
HALSEY |
8
8 |
9 |
9
16 |
8
30 |
EVEN
IN THE SHADOWS
GOOD MORNING HEARTACHE |
ENYA
JOSE JAMES |
9
9 |
10 |
17 |
2 |
SMOTH SAILIN |
LEON BRIDGES |
10 |
11 |
1
2 |
11
10 |
HYMN
FOR THE WEEKEND
STAND BY YOU |
COLDPLAY&
BEYONCE
RACHEL PLATEN |
1
1 |
12 |
6
5 |
5
6 |
BOTH
SIDES OF THE STORY (2016)
CRYING IN PUBLIC |
PHIL
COLLINS
CHAIRLIFT |
3
5 |
13 |
3 |
7 |
LOVE IS BLIND |
LAPSLEY |
2 |
14 |
14 |
3 |
FEAR NOTHING |
SELAH SUE |
9 |
15 |
16 |
12 |
LITTLE TOY GUNS |
CARRIE UNDERWOOD |
15 |
16 |
16 |
5 |
I'VE FORGOTTEN EVERYTHING (2016) |
PHIL COLLINS |
16 |
17 |
18
20 |
2
2 |
RUNNING
GO! |
ANIKA
MOA
M83&MAI LAN |
17
17 |
18 |
21 |
29 |
WHAT ARE THE CHANCES |
DURAN DURAN |
18 |
19 |
24 |
14 |
EX'S AND OH'S |
ELLE KING |
19 |
20 |
51 |
22 |
THAT'S
ROCK AND ROLL |
BRYAN
ADAMS |
20 |
21 |
22 |
8 |
I WANT YOU |
BABYFACE& AFTER 7 |
16 |
22 |
24 |
8 |
COMPANY MAN |
WARREN HAYNES& RAILROAD EARTH |
18 |
23 |
23 |
8 |
THE HEALING |
GARY CLARK JR |
17 |
24 |
25 |
30
30 |
HUSTLER
INSTANT CRUSH |
JOSEF SALVANT
NATALIE IMBRUGLIA |
23
23 |
25 |
26
26 |
10
10 |
ONE CALL AWAY
FADED |
CHARLIE PUTH
ALAN WALKER |
24
24 |
26 |
27 |
30 |
TRIP SWITCH |
NOTHING BUT THIEVES |
25 |
27 |
28 |
29 |
RED RAIN |
KRYSTYNA STAŃKO |
26 |
28 |
29 |
29 |
FLYING CIRCLE |
KARO GLAZER |
27 |
29 |
30 |
29 |
SILENCE AFTER ALL |
LIDIA KOPANIA |
28 |
30 |
31 |
25 |
RUN |
SMOLIK/ KEV FOX |
29 |
31 |
32 |
25 |
SMOKE BREAK |
CARRIE UNDERWOOD |
30 |
32 |
33 |
25 |
MY FATHER’S DAUGHTER |
JEWEL |
31 |
33 |
34 |
10
|
OUT OF THE WOODS
|
TAYLOR SWIFT
|
32 |
34 |
35 |
10
|
SHOW ME LOVE
|
ROBIN SCHULZ& RICHARD JUDGE
|
24 |
35 |
36 |
10
|
STRESSED OUT
|
TWENTY ONE PILOTS
|
34 |
36 |
37 |
10
|
WHO’S LOVING YOU
|
AURYN& ANASTACIA
|
35 |
37 |
38 |
10
|
WHEN THE BASSLINE DROPS
|
CRAIG DAVID& BIG NARSTIE
|
36 |
38 |
39 |
13 |
LOVE SOMEBOSY ELSE |
SKUNK ANANSIE |
37 |
39 |
40 |
13 |
IMPERFECTIONS |
OLIVIA CHANEY |
38 |
40 |
41 |
13 |
AVANT NOUS |
M.POKORA |
39 |
41 |
42 |
13 |
RISING SON |
TAKUYA KURODA |
40 |
42 |
43 |
25 |
TAPPING ON THE LINE |
CALEXICO |
42 |
43 |
44 |
25 |
A TEARDROP TO THE SEA
|
BON JOVI
|
43 |
44 |
45 |
23 |
STOLEN CAR |
MYLENE FARMER& STING |
44 |
45 |
46 |
23 |
LATO DESTRO DEL CUORE |
LAURA PAUSINI |
45 |
46 |
47 |
23 |
GRAVEYARD WHISTLING |
NOTHING BUT THIEVES |
46 |
47 |
48 |
23 |
BRING ON THE NIGHT |
THE CORRS |
47 |
48 |
49 |
23 |
LOVE IS |
ROD STEWART |
48 |
49 |
50 |
23 |
A REBOURS |
MYLENE FARMER |
49 |
50 |
52 |
22 |
LAST DAY OF LIGHT |
THE VINTAGE CARAVAN |
50 |
51 |
53 |
22 |
AUTOMATIC (PART 1&2) |
JEAN MICHELLE JARRE& VINCE CLARKE |
51 |
52 |
54 |
22 |
FOCUS |
ARIANA GRANDE |
52 |
53 |
55 |
22 |
IF...! |
JEAN MICHELLE JARRE& LITTLE BOOTS |
53 |
54 |
56 |
22 |
ANY STORY |
HINDI ZAHRA |
54 |
55 |
57 |
22 |
IS IT ME OR YOU |
WARREN HAYNES& THE RAILROAD EARTH |
55 |
56 |
58 |
13 |
BORN IN THE ECHOES |
THE CHEMICAL BROTHERS |
56 |
57 |
59 |
14 |
EGO |
WILLY WILLIAM |
57 |
58 |
60 |
14 |
THIS IS NOT AMERICA |
KRZYSZTOF HERDZIN& MIETEK SZCZESNIAK |
58 |
59 |
61 |
18 |
TEMPTED |
DAVE GAHAN& SOULSAVERS |
59 |
60 |
62 |
18 |
THESE WORDS YOU WANT TO HEAR |
ASAF AVIDAN |
60 |
61 |
63 |
18 |
WAY BACK HOME |
ROD STEWART |
61 |
62 |
64 |
18 |
ONE STEP AT A TIME |
JEFF LYNNE'S ELO |
62 |
63 |
65 |
18 |
ON MY MIND |
ELLIE GOULDING |
63 |
64 |
66 |
18 |
PHOTOGRAPH |
ED SHEERAN |
64 |
65 |
67 |
8
|
AGOSTO
|
ALVARO SOLER
|
65 |
66 |
68 |
12 |
PEDESTRIAN AT BEST |
COURTNEY BARNETT |
66 |
67 |
69 |
14 |
BE THE ONE |
DUA LIPA |
67 |
68 |
70 |
18 |
LAY IT ALL ON ME
|
DAVE GAHAN& SOULSAVERS
|
68 |
69 |
71 |
14 |
BLACK AND GOLD |
BRENNA WHITAKER |
69 |
70 |
72 |
14 |
TWO |
ELLA EYRE |
70 |
71 |
73 |
14 |
GOOD TIME LOOKIN FOR ME
|
KID ROCK
|
71 |
72 |
74 |
10
|
YA NO
|
MANUEL CARRASCO
|
72 |
73 |
75 |
10
|
CHEAP THRILLS
|
SIA& SEAN PAUL
|
73 |
74 |
76 |
10
|
OH CANADA
|
MISSY HIGGINS
|
74 |
75 |
77 |
10
|
MAKE ME LIKE YOU
|
GWEN STEFANI
|
75 |
76 |
78 |
10
|
HANDS TO MYSELF
|
SELENA GOMEZ
|
76 |
77 |
79 |
10
|
HERE
|
ALESSIA CARA
|
77 |
78 |
80 |
10
|
THE FIRST TIME
|
KELSEA BALLERINI
|
78 |
79 |
81 |
10
|
THE MON
|
HINDI ZAHRA& HOUSE
OF SPIRITUALS
|
79 |
80 |
82 |
10 |
BLUE WONDERFUL
|
ELTON JOHN |
80 |
81 |
83 |
5
|
EVERYTHING IT TAKES
|
LORETTA LYNN& ELVIS COSTELLO
|
81 |
82 |
84 |
5
|
LET IT BURN
|
MAN MACHINE INDUSTRY
|
82 |
83 |
85 |
5
|
HINTERLAND
|
THE CULT
|
83 |
84 |
86 |
5
|
PERTH
|
BEIRUT
|
84 |
85 |
87 |
5
|
OUTSIDERS
|
SUEDE
|
85 |
86 |
88 |
5
|
ANYWHERE YOU WANT TO GO
|
SANTANA
|
86 |
87 |
89 |
5
|
MISERY
|
GWEN STEFANI
|
87 |
88 |
90 |
4
|
HEADS UP
|
JAIN
|
88 |
89 |
91 |
4
|
I WON'T GO FOR MORE
|
SELAH SUE
|
89 |
90 |
92 |
4
|
MONKEY
|
HOLLOW QUARTET
|
90 |
91 |
93 |
4
|
OBJECTS IN
THE MIRROR
|
A-HA
|
91 |
92 |
94 |
3 |
MAGNIFICENT TIME |
TRAVIS |
92 |
93 |
95 |
3 |
IN BLOOM |
STURGIL SIMPSON |
93 |
94 |
96 |
3 |
WHEN I WAKE UP TOMORROW |
CHEAP TRICK |
94 |
95 |
97 |
3 |
IN THE NAME OF YOU |
ELTON JOHN |
95 |
96 |
98 |
2
|
BLACK VELVET
|
KOBRA AND THE LOTUS
|
96 |
97 |
99 |
2
|
CAMINO LIBRE
|
CHAMBAO
|
97 |
98 |
100 |
2
|
THE
COMMUNITY OF HOPE
|
PJ HARVEY
|
98 |
99 |
N |
1 |
EXODUS |
JESU |
99 |
100 |
N |
1 |
FLORIDADA
|
ANIMAL COLLECTIVE |
100 |
Wypadły z topu: 11(3)GARDENIA-
IGGY POP, 11(8) WHEN WE WERE YOUNG- ADELE, 12(10)TRAVELER- CHRIS
STAPLETON, 13(3)CAN'T TURN BACK THE YEARS (2016)- PHIL COLLINS,
13(3)FOOD ON MY TABLE- TANITA TIKARAM, 15(10) PERFECT LOVER- CHRIS
ISAAK, 15(10) SEE YOU AGAIN- WIZ KHALIFA& CHARLIE PUTH,
21(6)KEEPING YOUR HEAD UP- BIRDY,
Prześlij komentarz