Drugi rok w pandemii, obostrzeniach, ograniczeniach...
Ale to był rok fantastycznych pozycji płytowych, doskonałej muzyki, wielu zaskakujących powrotów na muzyczny rynek. Pojawiło się na świecie wiele nowych nazwisk z płytami, do których z ogromną radością sięgałem nie tylko na radiowej antenie.
Ba, jeśli o radiu piszę to podkreślam fakt swojego 15 lecia na antenach związanych z Polskim Radiem !!!
Za chwilę po raz trzeci z rzędu będę miał ogromną przyjemność spędzić wspólnie ze słuchaczami Polskiego Radia Dzieciom Sylwestra, a piątego w ogóle- licząc wcześniejsze dwa na antenie radiowej Jedynki (lata 2011/ 2012 oraz 2017/ 2018)
Tradycyjnie w czasie świąt i do końca roku spędzam czas przed komputerem, wertując wszystkie wydruki, analizując listę przebojów, zliczając małe punkciki by docelowo- w II Dzień Świąt Bożego Narodzenia opublikować mój top 100 najważniejszych piosenek. I są zaskoczenia, oj zdecydowanie są.
Ostatnia prosta przed plebiscytem NAJ 2021- zatem przed Wami.
Publikacja wyników we wszystkich kategoriach nastąpi od razu po zakończeniu pierwszej noworocznej audycji „Co nam w duszy gra” z 3 na 4 stycznia.
Zresztą audycje „Co nam w duszy gra” 3 i 10 stycznia oraz „Muzyczne podróże Adama Dobrzyńskiego” 5 i 12 stycznia w Polskim Radiu Dzieciom to muzyczne- radiowe ogłoszenie owych wyników.
Jak ja uwielbiam ten moment w roku...
Jedną z największych radości od lat w muzyce jest dla mnie postać Taylor Swift. A ona w ubiegłym roku wydała obszerne oświadczenie, w którym twierdziła, że Scooter Braun i Scott Borchetta zablokowali jej możliwość używania i wykonywania własnych piosenek – ponieważ para była zaangażowana w kontrowersyjną sprzedaż i zakup jej poprzedniego katalogu. Borchetta jest byłą wytwórnią założyciela Swift – Big Machine – która sprzedała swój katalog firmie Scootera Brauna w ramach umowy o wartości 300 milionów dolarów, która obejmowała własność jej pierwszych sześciu płyt – od jej debiutanckiego albumu z 2006 roku do „Reputation” z 2017 roku. Chcąc odzyskać kontrolę nad swoją muzyką, Swift oświadczyła, że planuje ponownie nagrać swoje piosenki z pierwszych sześciu płyt. Przemawiając w Good Morning America zeszłego lata, Swift potwierdziła, że ponownie nagrywa swoje stare płyty i wyjaśniła, że efekty jej prac poznawać będziemy w tym roku.
Tak się stało ale ubiegły rok zamykała publikacją premierowego materiału z tytułem „Evermore”. Album był drugim – nowym w ubiegłym roku ale, że ukazal się 11 grudnia- stąd spodziewajcie się go w zestawieniu podsumowującym „NAJ 2021”. Podobnie jak i jej na nowo nagranych i wydanych krążków „Fearless” oraz 'Red”.
W zestawieniu singli w top 100 znajdziecie 3 nagrania Taylor, w tym mega hit „Willow”, który spędził łącznie 7 tygodni na szczycie mojego zestawienia. Jednak piosenka w podsumowaniu rocznym dopiero – na 3 lokacie. Taylor jest jeszcze na 56 z Maren Morris ale i na 81 miejscu.
To nie jedyna tak długo na szczycie mojego notowania, przebywająca pieśń. Podobny wynik zanotował sir Elton John z towarzyszeniem Dua Lipy – ich korespondencyjna z „Sacrifice” pieśń „Cold Heart” - zebrała 215 punktów co pozwoliło uplasowac się im na miejscu 6.
Najbardziej wyczekiwany od lat i zarazem niezwykły comeback (po 40 latach od ostatniej płyty) zanotowała Abba. Ich najlepsza kompozycja z płyty „Voyage” choć dwukrotnie gościła na szczycie mojej listy, wciąż jest w top 100 co pozwoliło im zebrać 311 punktów i zająć pozycję vice lidera.
Na szczycie listy mamy gorący debiut- soulowe odkrycie Anglii za ubiegły rok - w postaci Celesty i jej hitu „Love is Black”. Tylko jeden raz na szczycie, 19 tygodni w zestawieniu ale i wiele tygodni w top 10 pozwoliło uzbierać artystce aż 329 punkcików.
Celeste w styczniu tego roku triumfowała w prestiżowym plebiscycie BBC Sound of 2020 oraz zdobyła nagrodę BRITs Rising Star. Nagranie „Hear My Voice” trafiło na ścieżkę dźwiękową nowego filmu Aarona Sorkina „Proces siódemki z Chicago”.
Utwór „A Little Love” trafił z kolei do wyczekiwanej świątecznej reklamy domów towarowych John Lewis. Po raz pierwszy w historii w spocie użyto piosenki specjalnie napisanej na potrzeby reklamy. YouTube ogłosiło Celeste jako kolejną artystkę w programie Artist On The Rise.
Jak będzie u mnie w NAJ 2021?
No dobrze – poniżej top 100, gdybyście mieli kłopot z analizą, pod zestawieniem, legenda- zasada przyznawania punktów, jak i wytłumaczenie co w której części tabelki, można znaleźć.
I II III IV V VI
1 |
LOVE IS BLACK |
CELESTE |
329 |
1 \ 1 |
19 |
2 |
DON'T SHUT ME DOWN |
ABBA |
311 |
2 \ 1 |
17s |
3 |
WILLOW |
TAYLOR SWIFT |
276 |
7 \ 1 |
13 |
4 |
LITTLE BIT OF LOVE |
TOM GRENNAN |
275 |
5 \ 1 |
21 |
5 |
LOSERS |
BALTHAZAR |
274 |
2 \ 1 |
12 |
6 |
COLD HEART (PNAU REMIX) |
ELTON JOHN& DUA LIPA |
264 |
7 \ 1 |
19 |
7 |
THE GOSPEL OF JUDAS |
LORD OF THE LOST |
257 |
10 \ 2 |
16 |
8 |
THE TIPPING POINT |
TEARS FOR FEARS |
247 |
3\ 1 |
12s |
9 |
JUSTIFIED |
KACEY MUSGRAVES |
244 |
1 \ 1 |
16 |
10 |
LA BOMBA |
LORD OF THE LOST |
228 |
4 \ 1 |
11 |
11 |
WE'RE GOOD |
DUA LIPA |
215 |
2 \ 1 |
11 |
12 |
FALLING |
TEXAS |
208 |
2 \ 1 |
14 |
13 |
LAST TRAIN HOME |
JOHN MAYER |
203 |
4 \ 1 |
11 |
14 |
PROTECTED |
KAT VON D& PETER MURPHY |
202 |
3 \ 3 |
15 |
15 |
BILLIE BOSSA NOVA |
BILLIE EILISH |
191 |
3 \ 6 |
23s |
16 |
PRIEST |
LORD OF THE LOST |
176 |
4 \ 2 |
17 |
17 |
A WINTER MORNING |
MONIKA LIDKE |
175 |
7 \ 2 |
18 |
18 |
IT'S NOW OR NEVER |
MANDY BARNETT |
170 |
1 \ 41 |
57 |
19 |
THE UNFORGIVEN |
HA*ASH |
165 |
3 \ 7 |
16s |
20 |
CARRY ME AWAY |
JOHN MAYER |
164 |
4 \ 7 |
12s |
21 |
WHY YOU NO LOVE ME |
JOHN MAYER |
159 |
3\ 4 |
19 |
22 |
DEAR AUGUST |
NOAH CYRUS& PJ HARDING |
154 |
3 \ 3 |
10 |
23 |
SOMETHING HAS TO CHANGE |
RODNEY CROWELL |
147 |
1\ 3 |
10 |
24 |
SHOTGUN BLUES |
VOLBEAT |
147 |
5 \ 7 |
15s |
25 |
ONE MORE TIME |
ROD STEWART |
146 |
1 \ 1 |
12s |
26 |
ALL I NEVER KNOW |
CLAN OF XYMOX |
143 |
1 \ 2 |
40 |
27 |
DON'T GET IN THE BED DIRTY |
EDIE BRICKELL& THE NEW BOHEMIANS |
143 |
3 \ 8 |
15 |
28 |
NO REGRETS |
VANILLA NINJA |
143 |
1 \ 8 |
14 |
29 |
MERRY CHRISTMAS |
ELTON JOHN& ED SHEERAN |
140 |
3 \ 1 |
3s |
30 |
FINISH LOVE |
ELTON JOHN& STEVIE WONDER |
140 |
2 \ 4 |
12s |
31 |
THE WAY YOU LOOK TONIGHT |
TENILLE TOWNES& KEELAN DONOVAN |
139 |
1 \ 3 |
26 |
32 |
BITER TASTE |
BILLY IDOL |
136 |
3 \ 7 |
16s |
33 |
SHE |
CLAN OF XYMOX |
135 |
2 \ 1 |
43 |
34 |
GOING WHERE THE LONELY GO |
ROBERT PLANT & ALISON KRAUSS |
133 |
6 \ 2 |
6s |
35 |
EASY ON ME |
ADELE |
132 |
5 \ 3 |
7 |
36 |
CREDO |
RAINY DAY & MIKE PROTICH |
129 |
2 \ 4 |
13 |
37 |
LITTLE SOMETHING |
MELODY GARDOT & STING |
126 |
1 \ 2 |
17 |
38 |
STYSKA |
MAJKII B |
124 |
2 \ 7 |
11 |
39 |
DANGEROUS |
MORGAN WALLEN |
122 |
3 \ 3 |
9 |
40 |
HEAT ABOVE |
GRETA VAN FLEET |
121 |
1 \ 1 |
7 |
41 |
HYPOTHETICALS |
LAKE STREET DIVE |
120 |
1 \ 1 |
8 |
42 |
YOU SHOULD ME DANCING |
THE DEE GEES |
120 |
2 \ 7 |
13 |
43 |
CLASSIC |
CAM |
120 |
1 \ 37 |
52 |
44 |
TAKE IT EASY (LIVE 2018) |
THE EAGLES |
120 |
1 \ 42 |
52 |
45 |
WINTER BIRD/ WHEN WINTER COMES |
PAUL Mc CARTNEY |
119 |
5 \ 5 |
7 |
46 |
BOILEMAKER |
ROYAL BLOOD |
118 |
2 \ 2 |
9 |
47 |
GAME CHANGE |
BRODKA |
117 |
4 \ 2 |
6 |
48 |
YOUR POWER |
BILLIE EILISH |
115 |
3 \ 5 |
14 |
49 |
INVISIBLE |
DURAN DURAN |
114 |
4 \ 10 |
13 |
50 |
COLD |
CHRIS STAPLETON |
112 |
1\ 3 |
12 |
51 |
WHEN I'M WITH YOU |
CHRIS STAPLETON |
112 |
1 \ 3 |
9 |
52 |
IT HURTS |
TOM GRENNAN |
112 |
2 \ 7 |
16 |
53 |
JE JICH DEST |
DAN BARTA & ILLUSTRATOSPHERE |
110 |
1 \ 3 |
37 |
54 |
AUTUMN IN NEW YORK CITY |
DIANA KRALL |
108 |
2 \ 8 |
31 |
55 |
LE JARDIN DES ARMES |
ZAZ & TILL LINDEMANN |
106 |
1 \ 5 |
6s |
56 |
YOU ALL OVER ME (FROM THE VAULT) |
TAYLOR SWIFT & MAREN MORRIS |
103 |
1 \ 3 |
7 |
57 |
SAVANNAH |
JOE BONAMASSA |
102 |
2 \ 12 |
19 |
58 |
SUNDAY MORNING |
MICHAEL STIPE |
101 |
3 \ 6 |
9s |
59 |
COUNTRY FAIR |
JOHN GRANT |
101 |
4 \ 8 |
9 |
60 |
NEVER SAW YOUR COMING |
JOSEPH WILLIAMS |
100 |
1 \ 4 |
8 |
61 |
ANNIVERSARY |
DURAN DURAN |
100 |
3 \ 10 |
13 |
62 |
CHEMTRAILS OVER THE COUNTRY CLUB |
LANA DEL REY |
99 |
4 \ 8 |
9 |
63 |
DON'T GIVE UP |
JOSEPH WILLIAMS & HANNAH RUICK |
98 |
1 \ 3 |
29 |
64 |
THE RUSTY BULL |
JOHN GRANT |
98 |
4 \ 8 |
9 |
65 |
SCIENCE FAIR |
BLACK COUNTRY, NEW ROAD |
94 |
5 \ 8 |
10 |
66 |
NATALIE DON'T |
RAYE |
93 |
1 \ 6 |
22 |
67 |
THE SMALLEST SOUL |
NIK KERSHAW |
92 |
1 \ 1 |
22 |
68 |
MONIKO |
JAROMIR NOHAVICA |
92 |
3 \ 5 |
28 |
69 |
DEJA VU |
OLIVIA RODRIGO |
91 |
3 \ 6 |
15 |
70 |
REMEMBER WHERE YOU ARE |
JESSIE WARE |
91 |
3 \ 8 |
10 |
71 |
WATCHING THE WHEELS |
CHRIS CORNELL |
90 |
5 \ 6 |
6 |
72 |
WITH OR WITHOUT YOU |
LUKE EVANS |
89 |
1 \ 5 |
8 |
73 |
LORELEI |
PAUL STANLEY'S SOUL STATION |
89 |
2 \ 8 |
7 |
74 |
I'M NOT A WOMAN, I'M A GOD |
HALSEY |
88 |
3 \ 6 |
6 |
75 |
NENACITA |
JIRI KRHUT |
86 |
2 \ 6 |
13 |
76 |
POWER OF LOVE/ LOVE POWER |
BEBE WINANS |
86 |
1 \ 7 |
31 |
77 |
POPSTAR |
TOM JONES |
84 |
2 \ 3 |
6 |
78 |
STREAMS OF TIME |
MYLES SANKO |
84 |
2 \ 4 |
8 |
79 |
LILAC WINE |
DAVE GAHAN & SOULSAVERS |
83 |
3 \ 5 |
6s |
80 |
DUST IN THE WIND |
DAINE LAKAIEN |
82 |
1 \ 5 |
11 |
81 |
CHAMPAGNE PROBLEMS |
TAYLOR SWIFT |
81 |
1 \ 2 |
8 |
82 |
LA RAMA |
LOS LOBOS |
79 |
1 \ 7 |
8 |
83 |
SEARCHING FOR MY LOVE |
ROBERT PLANT & ALISON KRAUSS |
77 |
2 \ 2 |
6s |
84 |
STUBBORN LOVE |
EDIE BRICKELL& THE NEW BOHEMIANS |
76 |
2 \ 5 |
9 |
85 |
GOOD 4 U |
OLIVIA RODRIGO |
75 |
3 \ 5 |
6 |
86 |
DUST IN THE WIND |
RAINY DAY |
75 |
2 \ 5 |
11 |
87 |
SLAVA, JE BAL |
HANA ZAGOROVA & STEFAN MARGITA |
75 |
2 \ 7 |
8 |
88 |
LOVIN YOU |
DAVIED GARFIELD& GEORGE GRUNWALD& LILIANA DE LOS REYES& JASON SCHEFF |
74 |
1 \ 7 |
12 |
89 |
GOODBYE |
LP |
74 |
1 \ 9 |
26s |
90 |
FOREVER YOUNG |
BLUTENGEL |
72 |
2 \ 6 |
12 |
91 |
LAST ONE OUT TURN OFF THE LIGHTS |
THUNDER |
70 |
2\ 5 |
11 |
92 |
COVENTRY CAROL |
BLACKMORE'S NIGHT |
70 |
1\ 6 |
4s |
93 |
JE MI FAJN |
BEZ SMOKINGU |
70 |
2\ 11 |
12 |
94 |
NEHLIDIM |
MAJKII B |
68 |
2\ 9 |
6 |
95 |
IN MY DREAMS |
GARY MOORE |
67 |
1\ 3 |
16 |
96 |
MY UNIVERSE |
COLDPLAY & BTS |
67 |
2\ 6 |
9s |
97 |
AMERICAN RECKONING |
BON JOVI |
66 |
2\ 5 |
24 |
98 |
HOW CAN YOU MEND OF BROKEN HEART |
BARRY GIBB& SHERYL CROW |
65 |
3\ 10 |
13 |
99 |
BAILA CONMIGO |
SELENA GOMEZ& RAUW ALEJANDRO |
60 |
2\ 9 |
5 |
100 |
IF LOVE IS OVERRATED |
GREGORY PORTER |
59 |
1 \ 1 |
34 |
Zasada prosta- za 1 miejsce 20 punktów, za 20- 1 punkt, debiut w top 20 na danej lokacie- razy dwa, or razu na pierwszym- bonus - 100 punktów, 50 tygodni na liście- premium- 100 punktów, każdy kolejny tydzień punktów 10
I - pozycja
II - tytuł
III- artysta
IV- zdobyte punkty
V - ilość tygodni na najwyższej lokacie
VI- ilość tygodni na liście
s - jeszcze na liście
w zestawieniu uwzględnione zostały trzy piosenki powyżej 50 tygodni, które już spadły z top 100 zaś dwie, które obecnie są jeszcze na liście a osiągnęły pułap powyżej 50 tygodni- jeszcze nie są uwzględnione
Prześlij komentarz