Madonna i jej alter ego- nowa płyta

 Veronica Electronica” to album z remiksami amerykańskiej piosenkarki i autorki tekstów Madonny, wydany 25 lipca 2025 roku nakładem Warner Records. Tytuł albumu pochodzi od alter ego, które Madonna stworzyła w 1998 roku w erze „Ray of Light”.

Pierwotnie pomyślany przez Madonnę jako album z remiksami towarzyszący jej siódmemu albumowi studyjnemu „Ray of Light” (1998), album „Veronica Electronica” został wówczas odłożony na półkę ze względu na ciągły sukces komercyjny „Ray of Light” i jego singli. Z biegiem lat stał się przedmiotem ciągłych spekulacji i plotek fanów.

Album zawiera rzadkie i wcześniej niepublikowane remiksy autorstwa kilku współpracowników Madonny z ery wspomnianej płyty, w tym Petera Rauhofera, Williama Orbita, Sashy, BT i Victora Calderone. Chociaż wiele z tych remiksów pierwotnie ukazało się na singlach, niektóre zostały ponownie zredagowane lub połączone specjalnie na potrzeby tego albumu. Zawiera również „Gone Gone Gone”, niepublikowane wcześniej demo nagrane podczas sesji „Ray of Light” z producentem Rickiem Nowelsem.

5 czerwca 2025 roku Madonna ogłosiła, że album ukaże się 25 lipca 2025 roku na platformach cyfrowych i streamingowych, a także w limitowanej edycji srebrnego winylu. W dniu premiery Madonna zapowiedziała kolejną edycję na „Clear” winylu i płycie CD na 10 października 2025 roku.

Podczas kampanii promującej oryginalny album Madonna komentowała, że „Veronica Electronica” to pseudonim alter ego, które nadała sobie podczas nagrywania albumu „Ray of Light”. Ponadto, imię to jest jednym z jej wybranych drugich imion, pochodzących od jej katolickiej konfirmacji, gdy była dzieckiem, oraz od imienia Świętej Weroniki.

Podczas kampanii promującej album, dziennikarz MTV Kurt Loder przeprowadził wywiad z Madonną, w którym stwierdziła, że jej alter ego jest średniowieczne. Według rzeczniczki Liz Rosenberg, Madonna rozważała nadanie oryginalnemu albumowi tytułu „Mantra”, co uważała za „naprawdę fajny tytuł”, a także rozważała nazwanie go „Veronica Electronica” jednak odrzuciła oba te pomysły i nazwała go „Ray of Light”, ponieważ poza jej debiutanckim LP, jej dotychczasowe albumy studyjne nosiły tytuły pochodzące od jednego z utworów z listy utworów każdego albumu.

Tematycznie, pierwsze pięć edycji powstało w oparciu o pomysł psychodelicznego setu DJ-skiego w undergroundowym klubie, w którym Veronica tańczy do muzyki stopniowo wprowadzającej ją w trans. Ostatnie trzy można opisać jako segmenty after-hour, przy których można się zrelaksować, zanim zejdzie się z parkietu i wróci do realnego świata.


 

Na Instagramie Madonna stwierdziła:

 „Nagrywanie albumu Ray of Light było przełomowym momentem w moim życiu jako artystki. Przechodziłam wtedy ogromną metamorfozę. Urodziłam córkę Lolę. Odnalazłam swoją duchową ścieżkę i byłam gotowa zrzucić z siebie nową skórę i podążać mniej uczęszczaną drogą. Zapuściłam się w świat muzyki elektronicznej z Williamem Orbitem i stworzyłam alter ego, przyjmując jedno z moich drugich imion – tak narodziła się Veronica Electronica”. W dalszej części wypowiedzi Madonna napisała: „Poznajcie moją drugą połówkę”. Zdjęcia z sesji zdjęciowej duetu Inez i Vinoodh z 14 stycznia 1998 roku zostały wykorzystane w okładce albumu.


5 czerwca 2025 roku Madonna wydała utwór „Skin” z albumu „Ray of Light” w ramach współpracy Petera i Victora, a około miesiąc później „Gone Gone Gone” – niepublikowane wcześniej oryginalne demo z sesji do „Ray of Light”; utwór dotarł na szczyt listy przebojów iTunes w USA i zadebiutował na 72. miejscu na brytyjskiej liście przebojów 18 lipca 2025 roku



Komentarze

Nowsza Starsza