Wszystkie utwory na ten projekt zostały wyprodukowane i współtworzone przez Yearwood, co jest pierwszym takim osiągnięciem w jej karierze. Album powstał w wyniku eksperymentów Yearwood z pisaniem piosenek przez ostatnie kilka lat i jest napisany jako list do jej „młodszej wersji siebie”.
Trisha Yearwood była jedną z najbardziej znanych i odnoszących komercyjne sukcesy artystek sceny country dekady lat 90., mając pięć singli numer jeden i kilka w pierwszej dziesiątce amerykańskich list przebojów country. W latach 2000. stała się również znana ze swojej pracy jako celebrytka, autorka i bizneswoman. Przez cały czas utrzymywała karierę w muzyce country, a jej single country znalazły się w pierwszej czterdziestce amerykańskich list przebojów, tak jak „Every Girl in This Town” z 2019 roku. Wcześniej nieklasyfikowana jako piosenkarka i autorka tekstów, Yearwood zaczęła eksperymentować ze współtworzeniem kilka lat przed wydaniem „The Mirror”.
W wywiadzie dla magazynu Country Living, Yearwood powiedziała, że gdy studiowała, inny autor tekstów nie wierzył w jej talent do komponowania piosenek. Wtedy zdała sobie sprawę, że „nie musi to być prawda, tylko dlatego, że ktoś tak powiedział” i zaczęła eksperymentować z pisaniem. Inni autorzy piosenek country, zwłaszcza Leslie Satcher, zachęcali Yearwood do pisania i pomogli jej zrozumieć, że jest w stanie stworzyć cały album wyłącznie z utworów napisanych przez siebie.
Płyta „The Mirror” została nagrana w Allentown Studios w Nashville w stanie Tennessee. Współproducentami albumu byli sama Yearwood i Chad Carlson. Projekt ten jest pierwszym w karierze Yearwood, którego współprodukowała. Produkcja większości jej albumów, głównie pod okiem Gartha Fundisa, sprawiła, że Yearwood „chciała rozwinąć skrzydła”, ponieważ wiele się od niego nauczyła. Wybrała współproducenta, Chada Carlsona, ponieważ był on odpowiedzialny za wiele jej poprzednich projektów wyprodukowanych przez Fundisa, co sprawiło, że czuła się „jakby wyruszała w świat w siatce bezpieczeństwa”.
Koncepcję projektu Yearwood określiła jako „listy do mojego młodszego „ja”, ukazujące jednocześnie skalę refleksji i rozwoju, jakie przeszła od najmłodszych lat (stąd tytuł albumu - „The Mirror”).
Utwór otwierający płytę, „Bringing the Angels”, porusza tematy duchowości i wytrwałości.
Inny utwór, „Girls Night In”, opisuje spotkanie towarzyskie przyjaciółek i historie, którymi dzielą się w ciągu wieczoru. Według Yearwood utwory „Fearless These Days”, „Goodnight Cruel World” i utwór tytułowy szczególnie podkreślają temat powrotu do młodości. Utwór zamykający płytę, „When October Settles In”, został napisany po śmierci jej matki.
Na płycie „The Mirror” wystąpiło również kilku artystów, w tym Charles Kelley z Lady A („The Record Plays On”), Hailey Whitters (zawarta w „Drunk Works”) i Jim Lauderdale (zawarta w „The Shovel”).
Album „The Mirror” został wydany 18 lipca 2025 roku we współpracy wytwórni Yearwood (Gwendolyn Records), MCA Records i Virgin Music Group. Jest oferowany jako LP, płyta kompaktowa lub cyfrowo.
Jest to szesnasty album studyjny w jej karierze muzycznej.
W wywiadzie dla Grammy.com wyjaśniła, że kiedy nadarzyła się okazja, aby zaprezentować muzykę dużej wytwórni płytowej, odkryła, że Virgin jest nią zainteresowana, co doprowadziło do wydania jej przez wytwórnię we wspólnym przedsięwzięciu z MCA.
W ramach przygotowań do wydania albumu, 2 maja 2025 roku przed premierą wydano dwa utwory: „Bringing the Angels” i „The Wall or the Way Over”.
29 czerwca 2025 roku tytułowy utwór z płyty został wydany jako oficjalny singiel.
Thom Jurek z AllMusic przyznał albumowi cztery na pięć gwiazdek w swojej recenzji, pisząc:
„Produkcja, choć przewidywalnie dopracowana, nie jest przesadnie obciążona efektami ani trickami. Jej muzyczna dojrzałość płynnie zestawia przyjazne dla radia współczesne country z soulowymi, neotradycyjnymi korzeniami piosenkarki i autorki tekstów. To arcydzieło.
Prześlij komentarz