NOTOWANIE 1520

Na rynku muzycznym nowa fantastyczna kobieta. Brenna Whitaker dziś debiutuje tylko na 98 miejscu ale czuję, że będzie o niej głośno nie tylko na moim topie!


My Private Chart

January 2, 2016

10 news

1 89 6 BLACKSTAR DAVID BOWIE 1
2 N 1 LAZARUS DAVID BOWIE 2
3 2 5 ADVENTURE OF A LIFETIME COLDPLAY 2
4
3
5
5
9
EXCEPTIONAL
WE'VE GOT LOVE
BABYFACE
BABYFACE
3
4
5
6
9
DO YOU EVER
SEAL
5
6
9
12
# ADDICTED
RIVERSIDE
3
7 N 1 ROMEO CHAIRLIFT 7
8 N 1 STREETS KENSINGTON 8
9 N 1 DON'T WALK AWAY KENSINGTON 9
10 15 35 DIFFICULT TO KILL TORUL 10
11 1 5 EVERY DAY'S LIKE CHRISTMAS KYLIE MINOGUE 1
12
4
7
10
10
HELLO
PLEASE
ADELE
ROD STEWART
1
7
13
8
8
18
18
COME
YOU BELONG TO ME
JAIN
BRYAN ADAMS
1
1
14
10
10
14
18
FOREST FIRE
UNDER THE MAKEUP
A-HA
A-HA
4
4
15 11 18 BELIEF OLGA BOCZAR 5
16 20 9 WE DID IT ALL BRYAN ADAMS 16
17
21
9
TREAT HER RIGHT
BILLY GIBBONS
17
18 22 33
MARVIN GAYE
CHARLIE PUTH& MEGHAN TRAINOR
18
19 23 33
WANT TO WANT ME
JASON DERULO
19
20 24
31
BELIEVE SYSTEM
NNEKA
20
21 25
31
WE SING IN TIME
FAADA FREDDY
21
22 26
31
SHIP TO WRECK
FLORENCE AND THE MACHINE
22
23 27
31
SAFEST PLACE
ECHOSMITH
23
24 28
29
BABYLON
NNEKA
24
25 29
12
DAD
SIMPLY RED
25
26 30
29
FLY
MADDIE& TAE
26
27 31
29
SCAR
MARC ALMOND
27
28 32
29
GEEK POWER
OLIVIA ANNA LIVKI
28
29 33
29
TRUTH
FAADA FREDDY
29
30 34
29
ALLA FINE DEL MONDO
EROS RAMAZOTTI
30
31 35
18
HOLD MY HAND
JESS GLYNE
31
32 36
18
SHINE
YEARS& YEARS
32
33 37
18
LET'S GO
DEF LEPPARD
33
34 38
18
THE VERSE/ AFTER THE DOOR
KURT ELLING
34
35 39
18
COMING HOME
LEON BRIDGES
35
36 40
18
GOOD MORNING HEARTACHE
JOSE JAMES
36
37 41
18
HUSTLER
JOSEF SALVANT
37
38 42
18
INSTANT CRUSH
NATALIE IMBRUGLIA
38
39 43
18
TRIP SWITCH
NOTHING BUT THIEVES
39
40 44
18
KING
YEARS& YEARS
40
41 45
12
ROLLING THE WOODPILE
SANTIANO
41
42 46
12
THIRD DAY OF A SEVEN DAY BINGE
MARYLIN MANSON
42
43 47
12
FALLING FROM THE SKY
CALEXICO
43
44 48
12
HIGH TIME
KACEY MUSGRAVES
44
45 49 16
FREEDOM
LIZZ WRIGHT
45
46 50 16
SPEED OF LIGHT
IRON MAIDEN
46
47 51 16
I FEEL LOVE (EVERY MILLION MILES)
THE DEAD WEATHER
47
48 52 16
WHAT ARE THE CHANCES
DURAN DURAN
48
49 53 16
RED RAIN
KRYSTYNA STAŃKO
49
50 54 16
FLYING CIRCLE
KARO GLAZER
50
51 55 16
SILENCE AFTER ALL
LIDIA KOPANIA
51
52 56 16
BEST OF ME
KID ROCK
52
53 57
12
PAGEANT MATERIAL
KACEY MUSGRAVES
53
54 58
14
RUN
SMOLIK/ KEV FOX
54
55 59
12
SMOKE BREAK
CARRIE UNDERWOOD
55
56 60
12
MY FATHER'S DAUGHTER
JEWEL
56
57 61
12
PRISONER
THE WEEKND& LANA DEL REY
57
58 62
12
SLAVE ONLY DREAMS TO BE KING
MARYLIN MANSON
58
59 63
12
TAPPING ON THE LINE
CALEXICO
59
60 64
12
A TEARDROP TO THE SEA
BON JOVI
60
61 N 1 ALL FOR NOTHING KENSINGTON 61
62 66
12
HUMAN
OF MONSTERS AND MEN
62
63 67
12
SATURDAY NIGHT GAVE ME SUNDAY MORNING
BON JOVI
63
64 68
12
ANGEL
THE WEEKND
64
65 69
10
EVERY TIME I'M WITH YOU
SEAL
65
66 70
10
WAKE UP CALL
NOTHING BUT THIEVES
66
67 71
10
STOLEN CAR
MYLENE FARMER & STING
67
68 72
10
LATO DESTRO DEL CUORE
LAURA PAUSINI
68
69 73
10
GRAVEYARD WHISTLING
NOTHING BUT THIEVES
69
70 74
10
WHEN I WAS THE BOY
JEFF LYNNE'S ELO
70
71 75
10
BRING ON THE NIGHT
THE CORRS
71
72 76 10 LOVE IS ROD STEWART 72
73 77
10
A REBOURS
MYLENE FARMER
73
74
78
9
THAT'S ROCK AND ROLL
BRYAN ADAMS
74
75
79
9
LAST DAY OF LIGHT
THE VINTAGE CARAVAN
75
76
80
9
AUTOMATIC (PART 1&2)
JEAN MICHEL JARRE& VINCE CLARKE
76
77
81
9
FOCUS
ARIANA GRANDE
77
78
82
9
IF..!
JEAN MICHEL JARRE& LITTLE BOOTS
78
79
83
9
ANY STORY
HINDI ZAHRA
79
80
84
9
IS IT ME OR YOU
WARREN HAYNES & RAILROAD EARTH
80
81
85
5
ONLY YOU
KYLIE MINOGUE& JAMES CORDEN
81
82
86
5
SHINE
DAVE GAHAN& SOULSAVERS
82
83 N 1 EGO WILLY WILLIAM 83
84 N 1 THIS IS NOT AMERICA KRZYSZTOF HERDZIN I MIETEK SZCZESNIAK 83
85 N 1 EX'S AND OH'S ELLE KING 85
86
90
5
TEMPTED
DAVE GAHAN& SOULSAVERS
86
87
91
5
THESE WORDS YOU WANT TO HEAR
ASAF AVIDAN
87
88
92
5
FISH ON
LINDEMANN
88
89
93
5
WAY BACK HOME
ROD STEWART
89
90
94
5
ONE STEP AT A TIME
JEFF LYNNE'S ELO
90
91
95
5
7 YEARS
LUKAS GRAHAM
91
92
96
5
ON MY MIND
ELLIE GOULDING
92
93
97
5
PHOTOGRAPH
ED SHEERAN
93
94
98
5
YOU OWE ME
DAVE GAHAN& SOULSAVERS
94
95
99
5
LAY IT ALL ON ME
RUDIMENTAL& ED SHEERAN
95
96
100
5
PLEASE DON'T CALL
CHRIS ISAAK
96
97 N 1 BE THE ONE DUA LIPA 97
98 N 1 BLACK AND GOLD BRENNA WHITAKER 98
99 N 1 GOOD TIME LOOKIN' FOR ME KID ROCK 99
100 N 1
TWO
ELLA EYRE 100
Wypadły z topu: 12(9)ECHOES IN RAIN- ENYA, 12(13)ROUTINE- STEVEN WILSON, 13(28)BETTER THAN HOME- BETH HART, 14(13)DISCARD YOUR FEAR-RIVERSIDE, 15(17)UNBREAKABLE- JANET JACKSON, 16(40)BASIL- MARK KNOPFLER, 17(44)ALONE- SELAH SUE, 18(32)NOT LOOKING BACK- RINGO STARR, 19(8) CLOSE YOUR EYES- JEAN MICHEL JARRE, 65(11)NEW WORLD TOWERS- BLUR,

I co my mamy na liście?
Pierwsze notowanie w 2016 roku to absolutna dominacja Davida Bowie, którego album „Blackstar” ukazał się 8 stycznia. Z 89 miejsca (!!!) na szczyt przedostał się rewelacyjny utwór tytułowy a drugi singiel z płyty - „Lazarus” zadebiutował od razu na 2 lokacie.
W top 10 mamy jeszcze podwójny debiut formacji Kensington ( o tym poniżej), po dwa nagrania dzierży również Babyface a z 15 na 10 wskakuje electro-popowa i nieco osadzona w New Romantic słoweńska grupa Torul.
Warto podkreślić również obecność w top 20 polskich przedstawicieli – zespołu Riverside (6) oraz Olgi Boczar (15).

Na 8, 9 oraz 61 wreszcie pojawiają się piosenki od bardzo ciekawej formacji Kensington.
Kensington to rockowa grupa, która składa się z czterech utalentowanych muzyków i odnosi ogromne sukcesy w ojczystej Holandii. Ma na koncie liczne nagrody i radiowe przeboje. Znana jest też z fantastycznych występów na żywo. 
Od początku 2015 roku zespół zyskał coraz większą popularność także w Polsce. W marcu 2015 roku zaskoczyli jurorów i telewidzów swoim występem w programie „Must Be the Music”. 
Album grupy pt. „Rivals” z 2014 roku promował singiel „War.” Ja jednak postawiłem na „Streets”, „All For Nothing” oraz doskonały „Don't Walk Away”


Z premier warto też odnotować nowość na 100 od Elly Eyre.
Jeszcze na długo przed wydaniem płyty Ella Eyre (14 sierpnia ub. roku) stała się jednym z największych objawień 2014r. Wyjątkowy głos, nietuzinkowa uroda z burzą charakterystycznych loków i  talent do pisania chwytliwych piosenek sprawiły, że ta zaledwie 21-letnia Brytyjka to jedna z najbardziej ekscytujących wokalistek ostatnich lat. Na swoim koncie ma już statuetkę Brit Award za hit „Waiting All Night” z grupą Rudimental, a ostatnio została twarzą nowych perfum Emporio Armani. Debiutanckim albumem „Feline” ostatecznie udowadnia dlaczego jest o niej głośno! „Feline” to podsumowanie dotychczasowych doświadczeń artystki - zarówno tych złych jak i dobrych. „Każdy toczy swoje prywatne boje, Feline opowiada o tym jak sobie z tym radzić” – mówi Ella. Utwory zawarte na albumie doskonale wyrażają osobowość  Brytyjki – są energiczne, przebojowe, bezkompromisowe  i pełne trafnych obserwacji.
Feline” powstawało w studiach w Londynie, Sztokholmie i Los Angeles, a za produckję materiału odpowiedzialni są: Greg Wells, (Adele, Katy Perry), Futurecut, Utters (Drake), Jarrad Rogers (Lana Del Rey, Lauryn Hill), Jonny Lattimer (Ellie Goulding, Sam Smith) i Chris Loco (Kwabs, Wiley). Na płytę trafiły wszystkie dotychczasowe hity Elli Eyre, a także nagrania, w których pojawiła się gościnnie – „Gravity” DJ-a Fresha  oraz „Waiting All Night” Rudimental, ale tym razem w specjalnej akustycznej wersji, dostępnej tylko na edycji deluxe.
Ja na top wydelegowałem utwór „Two”...powinien niebawem znaleźć się znacznie wyżej!
Na 98 pojawia się natomiast nowa podopieczna Davida Fostera.
Jest piękna, nie dręczą ją kłopoty z nadwagą, a jak zaśpiewa, wydaje się zwiewnym aniołem. Idealna kandydatka na pierwszą damę jazzu, tym bardziej, że tron stoi pusty co najmniej od śmierci Elli Fitzgerald.
Pochodząca z Kansas City wokalistka buduje swoją popularność na paradoksach. W dobie unowocześniania współczesnego jazzu Brenna Whitaker – bo o niej mowa, czerpie swe inspiracje z soulu i bluesa. Charyzma, wdzięk i unikalne nawiązanie do muzycznej prehistorii sprawiają, że o Amerykance mówi się jako o największej po Michaelu Bublé jazzowej indywidualności ostatnich lat.
Muzyką przesiąkała w domu, gdzie rodzice „karmili” ją ogromną ilością różnego rodzaju dźwięków. Od 11 roku życia sama rozpoczęła muzyczne poszukiwania. Fascynowały ją Ruth Brown, Peggy Lee, Cab Calloway czy Etta James. Profesjonalną przygodę ze sceną rozpoczęła jako nastolatka, podejmując pracę w lokalnym teatrze. Plany, by zostać aktorką, uległy zmianie, gdy zamiast w college’u wylądowała w Nowym Jorku. Zdała tam do szkoły muzycznej, pracowała na Broadwayu.
Po tragicznych wydarzeniach 11 września wróciła do Kansas City, spotkała Darcusa Gatesa, który wprowadził ją na sceny teatrów muzycznych Zachodniego Wybrzeża. Mimo, że znalazła się w gronie starszych od siebie czarnoskórych muzyków, czuła, że jej intuicyjne doświadczenie muzyczne jest coraz bardziej doceniane przez ludzi, z którymi pracowała.
I aż trudno uwierzyć, że dostrzeżono ją niemal przez przypadek. Występując w Los Angeles zauważył ją David Foster – 16-krotny zdobywca nagród Grammy, prezes legendarnej Verve Records. Dla sławnego muzyka płyta Brenny będzie pierwszą, od czasów Michaela Bublé, którą podjął się wyprodukować. Album zatytułowany po prostu „Brenna Whitaker” swoją światową premierę miał 6 listopada ubiegłego roku, a zapowiadał go cover przeboju Sama SparroBlack and Gold”, który od dziś na mojej liście.



I jeszcze warto nadmienić kilka słów o Chairlift, którzy hitem „Romeo” oszołomili mnie z początkiem roku. Zapowiadają w ten sposób swój najnowszy album.
Chairlift to amerykańska formacja, której twórczość można określić mianem electro-popu. W 2008 roku grupa Chairlift zadebiutowała albumem "Does You Inspire You", który spotkał się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem. Pochodząca z krążka kompozycja "Bruises" stała się sporym przebojem w Stanach Zjednoczonych.

Projekt powołała do życia dwójka znajomych, Aaron Pfenning (wokal, gitara, elektronika) oraz Caroline Polachek (wokal, tamburyn), którzy poznali się podczas studiów na University of Colorado w 2005 roku. W niedalekiej przyszłości skład zasilił basista Kyle McCabe. Już w kwietniu 2006 roku cała trójka udała się do New Monkey Studio w Los Angeles, gdzie rozpoczęła pracę nad muzyką mającą wypełnić debiutancką EP-kę, zatytułowaną "Daylight Savings EP". Zimą tego samego roku, zespół podjął decyzję o przeprowadzeniu się na stałe na Brooklyn (Nowy Jork), co jednak okazało się zbyt wielkim wyzwaniem dla Kyle'a, dlatego postanowił opuścić grupę i wrócić do rodzinnego Kolorado. Formacja nadal jednak pozostała triem, bo mniej więcej w tym samym czasie, jej szeregi uzupełnił perkusista Patrick Wimberly (grający także na basie oraz instrumentach klawiszowych). Od tego momentu kariera Chairlift zaczęła nabierać tempa - w lipcu 2007 roku kapela własnym sumptem wydała wspomniany minialbum, niemal równocześnie w sklepach pojawił się także pierwszy singel formacji, z nagraniem "Evident Utensil" (żadnemu z wydawnictw nie udało się odnieść jakiegoś znaczącego sukcesu).

W 2007 roku doszło także do innego istotnego wydarzenia. Muzykom udało się podpisać kontrakt wydawniczy z wytwórnią Kanine na pełnoprawny longplay. Pierwszy zwiastun nadchodzącego dzieła w postaci piosenki "Planet Health" zespół udostępnił za pośrednictwem serwisu YouTube w czerwcu 2008 roku. Kawałek ten został dostrzeżony przez magazyn "New Musical Express" - dziennikarz Alex Miller, prowadzący blog na stronie internetowej pisma ("Radar: The best new music - first") poświęcił zespołowi jeden z wpisów. Pełne dzieło powędrowało na sklepowe półki niespełna miesiąc później, a zatytułowane było "Does You Inspire You". Krążek z miejsca okazał się sporym wydarzeniem artystycznym - pochlebne recenzje pojawiły się niemal w każdym liczącym się czasopiśmie muzycznym od "Rolling Stone'a", przez "Spin" po "New Musical Express". Spory sukces odniósł także promujący go kawałek "Bruises" (powstał do niego także wideoklip), który dotarł na sam szczyt listy Bubbling Under Hot 100 Singles magazynu "Billboard". Latem artyści udali się na trasę koncertową po Stanach Zjednoczonych, na której wystąpili u boku Ariel Pink.

We wrześniu 2008 roku kompozycja "Bruises" została wykorzystana w reklamie telewizyjnej iPoda Nano, co jeszcze bardziej przyczyniło się do popularyzacji projektu. Na jesieni formacja wybrała się na podbój Europy - zagrała m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii czy Francji. Jeszcze w tym samym roku zespołem zainteresował się kolejny wydawca - tym razem o dużo szerszym spektrum działania - Columbia Records. Jego nakładem, w kwietniu 2009 roku ukazała się nowa edycja debiutanckiego krążka. Poza zremasterowanym dźwiękiem zawierała ona także dwie, całkowicie premierowe piosenki. W sierpniu tego samego roku zespół doczekał się pierwszego poważniejszego wyróżnienia - teledysk nakręcony do utworu "Evident Utensil" (jego reżyserem był Ray Tintori ) został nominowany do nagrody MTV Video Music Awards. Ostatecznie, statuetkę w kategorii Breakthrough Video zgarnął nowojorski duet, Mat and Kim, za klip "Lessons Learned".

W lipcu 2010 roku, Caroline wzięła udział w nagraniu wokali do piosenki "Trophy Queen", na EP-kę punkrockowego zespołu The Willowz. Nie oznaczało to bynajmniej, że macierzysty projekt poszedł w odstawkę, bo jeszcze w tym samym miesiącu, za pośrednictwem strony internetowej muzycy poinformowali, że rozpoczęli prace nad drugim krążkiem - część sesji nagraniowych miała miejsce w Londynie.
Dokładna dyskografia to trzy płyty 'Does You Inspire You” wydana 11 września 2008 roku, „Something” 24 stycznia 2012 roku i ta najnowsza „Moth”, która ujrzy światło dzienne już za kilka tygodni.
Do miłego posłuchania


19.01.16


Komentarze

Nowsza Starsza