Na rynku muzycznym nowa fantastyczna kobieta. Brenna Whitaker dziś debiutuje tylko na 98 miejscu ale czuję, że będzie o niej głośno nie tylko na moim topie!
My Private Chart
January 2, 2016
10 news
„Feline” powstawało w studiach w Londynie, Sztokholmie i Los Angeles, a za produckję materiału odpowiedzialni są: Greg Wells, (Adele, Katy Perry), Futurecut, Utters (Drake), Jarrad Rogers (Lana Del Rey, Lauryn Hill), Jonny Lattimer (Ellie Goulding, Sam Smith) i Chris Loco (Kwabs, Wiley). Na płytę trafiły wszystkie dotychczasowe hity Elli Eyre, a także nagrania, w których pojawiła się gościnnie – „Gravity” DJ-a Fresha oraz „Waiting All Night” Rudimental, ale tym razem w specjalnej akustycznej wersji, dostępnej tylko na edycji deluxe.
Ja na top wydelegowałem utwór „Two”...powinien niebawem znaleźć się znacznie wyżej!
Na 98 pojawia się natomiast nowa podopieczna Davida Fostera.
Jest piękna, nie dręczą ją kłopoty z nadwagą, a jak zaśpiewa, wydaje się zwiewnym aniołem. Idealna kandydatka na pierwszą damę jazzu, tym bardziej, że tron stoi pusty co najmniej od śmierci Elli Fitzgerald.
I jeszcze warto nadmienić kilka słów o Chairlift, którzy hitem „Romeo” oszołomili mnie z początkiem roku. Zapowiadają w ten sposób swój najnowszy album.
Chairlift to amerykańska formacja, której twórczość można określić mianem electro-popu. W 2008 roku grupa Chairlift zadebiutowała albumem "Does You Inspire You", który spotkał się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem. Pochodząca z krążka kompozycja "Bruises" stała się sporym przebojem w Stanach Zjednoczonych.
Projekt powołała do życia dwójka znajomych, Aaron Pfenning (wokal, gitara, elektronika) oraz Caroline Polachek (wokal, tamburyn), którzy poznali się podczas studiów na University of Colorado w 2005 roku. W niedalekiej przyszłości skład zasilił basista Kyle McCabe. Już w kwietniu 2006 roku cała trójka udała się do New Monkey Studio w Los Angeles, gdzie rozpoczęła pracę nad muzyką mającą wypełnić debiutancką EP-kę, zatytułowaną "Daylight Savings EP". Zimą tego samego roku, zespół podjął decyzję o przeprowadzeniu się na stałe na Brooklyn (Nowy Jork), co jednak okazało się zbyt wielkim wyzwaniem dla Kyle'a, dlatego postanowił opuścić grupę i wrócić do rodzinnego Kolorado. Formacja nadal jednak pozostała triem, bo mniej więcej w tym samym czasie, jej szeregi uzupełnił perkusista Patrick Wimberly (grający także na basie oraz instrumentach klawiszowych). Od tego momentu kariera Chairlift zaczęła nabierać tempa - w lipcu 2007 roku kapela własnym sumptem wydała wspomniany minialbum, niemal równocześnie w sklepach pojawił się także pierwszy singel formacji, z nagraniem "Evident Utensil" (żadnemu z wydawnictw nie udało się odnieść jakiegoś znaczącego sukcesu).
W 2007 roku doszło także do innego istotnego wydarzenia. Muzykom udało się podpisać kontrakt wydawniczy z wytwórnią Kanine na pełnoprawny longplay. Pierwszy zwiastun nadchodzącego dzieła w postaci piosenki "Planet Health" zespół udostępnił za pośrednictwem serwisu YouTube w czerwcu 2008 roku. Kawałek ten został dostrzeżony przez magazyn "New Musical Express" - dziennikarz Alex Miller, prowadzący blog na stronie internetowej pisma ("Radar: The best new music - first") poświęcił zespołowi jeden z wpisów. Pełne dzieło powędrowało na sklepowe półki niespełna miesiąc później, a zatytułowane było "Does You Inspire You". Krążek z miejsca okazał się sporym wydarzeniem artystycznym - pochlebne recenzje pojawiły się niemal w każdym liczącym się czasopiśmie muzycznym od "Rolling Stone'a", przez "Spin" po "New Musical Express". Spory sukces odniósł także promujący go kawałek "Bruises" (powstał do niego także wideoklip), który dotarł na sam szczyt listy Bubbling Under Hot 100 Singles magazynu "Billboard". Latem artyści udali się na trasę koncertową po Stanach Zjednoczonych, na której wystąpili u boku Ariel Pink.
We wrześniu 2008 roku kompozycja "Bruises" została wykorzystana w reklamie telewizyjnej iPoda Nano, co jeszcze bardziej przyczyniło się do popularyzacji projektu. Na jesieni formacja wybrała się na podbój Europy - zagrała m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii czy Francji. Jeszcze w tym samym roku zespołem zainteresował się kolejny wydawca - tym razem o dużo szerszym spektrum działania - Columbia Records. Jego nakładem, w kwietniu 2009 roku ukazała się nowa edycja debiutanckiego krążka. Poza zremasterowanym dźwiękiem zawierała ona także dwie, całkowicie premierowe piosenki. W sierpniu tego samego roku zespół doczekał się pierwszego poważniejszego wyróżnienia - teledysk nakręcony do utworu "Evident Utensil" (jego reżyserem był Ray Tintori ) został nominowany do nagrody MTV Video Music Awards. Ostatecznie, statuetkę w kategorii Breakthrough Video zgarnął nowojorski duet, Mat and Kim, za klip "Lessons Learned".
W lipcu 2010 roku, Caroline wzięła udział w nagraniu wokali do piosenki "Trophy Queen", na EP-kę punkrockowego zespołu The Willowz. Nie oznaczało to bynajmniej, że macierzysty projekt poszedł w odstawkę, bo jeszcze w tym samym miesiącu, za pośrednictwem strony internetowej muzycy poinformowali, że rozpoczęli prace nad drugim krążkiem - część sesji nagraniowych miała miejsce w Londynie.
19.01.16
My Private Chart
January 2, 2016
10 news
1 | 89 | 6 | BLACKSTAR | DAVID BOWIE | 1 |
2 | N | 1 | LAZARUS | DAVID BOWIE | 2 |
3 | 2 | 5 | ADVENTURE OF A LIFETIME | COLDPLAY | 2 |
4 |
3
5
|
5
9
|
EXCEPTIONAL
WE'VE GOT LOVE
|
BABYFACE
BABYFACE
|
3
4
|
5 |
6
|
9
|
DO YOU EVER
|
SEAL
|
5
|
6 |
9
|
12
|
# ADDICTED
|
RIVERSIDE
|
3
|
7 | N | 1 | ROMEO | CHAIRLIFT | 7 |
8 | N | 1 | STREETS | KENSINGTON | 8 |
9 | N | 1 | DON'T WALK AWAY | KENSINGTON | 9 |
10 | 15 | 35 | DIFFICULT TO KILL | TORUL | 10 |
11 | 1 | 5 | EVERY DAY'S LIKE CHRISTMAS | KYLIE MINOGUE | 1 |
12 |
4
7 |
10
10 |
HELLO
PLEASE |
ADELE
ROD STEWART |
1
7 |
13 |
8
8
|
18
18
|
COME
YOU
BELONG TO ME
|
JAIN
BRYAN
ADAMS
|
1
1
|
14 |
10
10
|
14
18
|
FOREST
FIRE
UNDER
THE MAKEUP
|
A-HA
A-HA
|
4
4
|
15 | 11 | 18 | BELIEF | OLGA BOCZAR | 5 |
16 | 20 | 9 | WE DID IT ALL | BRYAN ADAMS | 16 |
17 |
21
|
9
|
TREAT
HER RIGHT
|
BILLY
GIBBONS
|
17 |
18 | 22 | 33 |
MARVIN GAYE
|
CHARLIE PUTH& MEGHAN TRAINOR
|
18 |
19 | 23 | 33 |
WANT TO WANT
ME
|
JASON DERULO
|
19 |
20 | 24 |
31
|
BELIEVE SYSTEM
|
NNEKA
|
20 |
21 | 25 |
31
|
WE SING IN TIME
|
FAADA FREDDY
|
21 |
22 | 26 |
31
|
SHIP TO WRECK
|
FLORENCE AND THE MACHINE
|
22 |
23 | 27 |
31
|
SAFEST PLACE
|
ECHOSMITH
|
23 |
24 | 28 |
29
|
BABYLON
|
NNEKA
|
24 |
25 | 29 |
12
|
DAD
|
SIMPLY RED
|
25 |
26 | 30 |
29
|
FLY
|
MADDIE& TAE
|
26 |
27 | 31 |
29
|
SCAR
|
MARC ALMOND
|
27 |
28 | 32 |
29
|
GEEK POWER
|
OLIVIA ANNA LIVKI
|
28 |
29 | 33 |
29
|
TRUTH
|
FAADA FREDDY
|
29 |
30 | 34 |
29
|
ALLA FINE
DEL MONDO
|
EROS RAMAZOTTI
|
30 |
31 | 35 |
18
|
HOLD MY HAND
|
JESS GLYNE
|
31 |
32 | 36 |
18
|
SHINE
|
YEARS& YEARS
|
32 |
33 | 37 |
18
|
LET'S GO
|
DEF LEPPARD
|
33 |
34 | 38 |
18
|
THE VERSE/ AFTER THE DOOR
|
KURT ELLING
|
34 |
35 | 39 |
18
|
COMING HOME
|
LEON BRIDGES
|
35 |
36 | 40 |
18
|
GOOD MORNING HEARTACHE
|
JOSE JAMES
|
36 |
37 | 41 |
18
|
HUSTLER
|
JOSEF SALVANT
|
37 |
38 | 42 |
18
|
INSTANT CRUSH
|
NATALIE IMBRUGLIA
|
38 |
39 | 43 |
18
|
TRIP SWITCH
|
NOTHING BUT THIEVES
|
39 |
40 | 44 |
18
|
KING
|
YEARS& YEARS
|
40 |
41 | 45 |
12
|
ROLLING THE WOODPILE
|
SANTIANO
|
41 |
42 | 46 |
12
|
THIRD DAY OF A SEVEN DAY BINGE
|
MARYLIN MANSON
|
42 |
43 | 47 |
12
|
FALLING FROM THE SKY
|
CALEXICO
|
43 |
44 | 48 |
12
|
HIGH TIME
|
KACEY MUSGRAVES
|
44 |
45 | 49 | 16 |
FREEDOM
|
LIZZ WRIGHT
|
45 |
46 | 50 | 16 |
SPEED OF LIGHT
|
IRON MAIDEN
|
46 |
47 | 51 | 16 |
I FEEL LOVE (EVERY MILLION MILES)
|
THE DEAD WEATHER
|
47 |
48 | 52 | 16 |
WHAT ARE THE CHANCES
|
DURAN DURAN
|
48 |
49 | 53 | 16 |
RED RAIN
|
KRYSTYNA STAŃKO
|
49 |
50 | 54 | 16 |
FLYING CIRCLE
|
KARO GLAZER
|
50 |
51 | 55 | 16 |
SILENCE AFTER ALL
|
LIDIA KOPANIA
|
51 |
52 | 56 | 16 |
BEST OF ME
|
KID ROCK
|
52 |
53 | 57 |
12
|
PAGEANT MATERIAL
|
KACEY MUSGRAVES
|
53 |
54 | 58 |
14
|
RUN
|
SMOLIK/ KEV FOX
|
54 |
55 | 59 |
12
|
SMOKE BREAK
|
CARRIE UNDERWOOD
|
55 |
56 | 60 |
12
|
MY FATHER'S DAUGHTER
|
JEWEL
|
56 |
57 | 61 |
12
|
PRISONER
|
THE WEEKND& LANA DEL REY
|
57 |
58 | 62 |
12
|
SLAVE ONLY DREAMS TO BE KING
|
MARYLIN MANSON
|
58 |
59 | 63 |
12
|
TAPPING ON THE LINE
|
CALEXICO
|
59 |
60 | 64 |
12
|
A TEARDROP TO THE SEA
|
BON JOVI
|
60 |
61 | N | 1 | ALL FOR NOTHING | KENSINGTON | 61 |
62 | 66 |
12
|
HUMAN
|
OF MONSTERS AND MEN
|
62 |
63 | 67 |
12
|
SATURDAY NIGHT GAVE ME SUNDAY
MORNING
|
BON JOVI
|
63 |
64 | 68 |
12
|
ANGEL
|
THE WEEKND
|
64 |
65 | 69 |
10
|
EVERY TIME I'M WITH YOU
|
SEAL
|
65 |
66 | 70 |
10
|
WAKE UP CALL
|
NOTHING BUT THIEVES
|
66 |
67 | 71 |
10
|
STOLEN CAR
|
MYLENE FARMER & STING
|
67 |
68 | 72 |
10
|
LATO DESTRO DEL CUORE
|
LAURA PAUSINI
|
68 |
69 | 73 |
10
|
GRAVEYARD WHISTLING
|
NOTHING BUT THIEVES
|
69 |
70 | 74 |
10
|
WHEN I WAS THE BOY
|
JEFF LYNNE'S ELO
|
70 |
71 | 75 |
10
|
BRING ON THE NIGHT
|
THE CORRS
|
71 |
72 | 76 | 10 | LOVE IS | ROD STEWART | 72 |
73 | 77 |
10
|
A REBOURS
|
MYLENE FARMER
|
73 |
74 |
78
|
9
|
THAT'S ROCK AND ROLL
|
BRYAN ADAMS
|
74 |
75 |
79
|
9
|
LAST DAY OF LIGHT
|
THE VINTAGE CARAVAN
|
75 |
76 |
80
|
9
|
AUTOMATIC (PART 1&2)
|
JEAN MICHEL JARRE& VINCE CLARKE
|
76 |
77 |
81
|
9
|
FOCUS
|
ARIANA GRANDE
|
77 |
78 |
82
|
9
|
IF..!
|
JEAN MICHEL JARRE& LITTLE BOOTS
|
78 |
79 |
83
|
9
|
ANY STORY
|
HINDI ZAHRA
|
79 |
80 |
84
|
9
|
IS IT ME OR
YOU
|
WARREN HAYNES & RAILROAD EARTH
|
80 |
81 |
85
|
5
|
ONLY YOU
|
KYLIE MINOGUE& JAMES CORDEN
|
81 |
82 |
86
|
5
|
SHINE
|
DAVE GAHAN& SOULSAVERS
|
82 |
83 | N | 1 | EGO | WILLY WILLIAM | 83 |
84 | N | 1 | THIS IS NOT AMERICA | KRZYSZTOF HERDZIN I MIETEK SZCZESNIAK | 83 |
85 | N | 1 | EX'S AND OH'S | ELLE KING | 85 |
86 |
90
|
5
|
TEMPTED
|
DAVE GAHAN& SOULSAVERS
|
86 |
87 |
91
|
5
|
THESE WORDS YOU WANT TO HEAR
|
ASAF AVIDAN
|
87 |
88 |
92
|
5
|
FISH ON
|
LINDEMANN
|
88 |
89 |
93
|
5
|
WAY BACK HOME
|
ROD STEWART
|
89 |
90 |
94
|
5
|
ONE STEP AT A TIME
|
JEFF LYNNE'S ELO
|
90 |
91 |
95
|
5
|
7 YEARS
|
LUKAS GRAHAM
|
91 |
92 |
96
|
5
|
ON MY MIND
|
ELLIE GOULDING
|
92 |
93 |
97
|
5
|
PHOTOGRAPH
|
ED SHEERAN
|
93 |
94 |
98
|
5
|
YOU OWE ME
|
DAVE GAHAN& SOULSAVERS
|
94 |
95 |
99
|
5
|
LAY IT ALL ON ME
|
RUDIMENTAL& ED SHEERAN
|
95 |
96 |
100
|
5
|
PLEASE DON'T
CALL
|
CHRIS ISAAK
|
96 |
97 | N | 1 | BE THE ONE | DUA LIPA | 97 |
98 | N | 1 | BLACK AND GOLD | BRENNA WHITAKER | 98 |
99 | N | 1 | GOOD TIME LOOKIN' FOR ME | KID ROCK | 99 |
100 | N | 1 |
TWO
|
ELLA EYRE | 100 |
Wypadły z topu: 12(9)ECHOES
IN RAIN- ENYA, 12(13)ROUTINE- STEVEN WILSON, 13(28)BETTER THAN HOME-
BETH HART, 14(13)DISCARD YOUR FEAR-RIVERSIDE, 15(17)UNBREAKABLE-
JANET JACKSON, 16(40)BASIL- MARK KNOPFLER, 17(44)ALONE- SELAH SUE,
18(32)NOT LOOKING BACK- RINGO STARR, 19(8) CLOSE YOUR EYES- JEAN
MICHEL JARRE, 65(11)NEW WORLD TOWERS- BLUR,
I co my mamy na liście?
Pierwsze notowanie w 2016
roku to absolutna dominacja Davida Bowie, którego album „Blackstar”
ukazał się 8 stycznia. Z 89 miejsca (!!!) na szczyt przedostał się
rewelacyjny utwór tytułowy a drugi singiel z płyty - „Lazarus”
zadebiutował od razu na 2 lokacie.
W top 10 mamy jeszcze
podwójny debiut formacji Kensington ( o tym poniżej), po dwa
nagrania dzierży również Babyface a z 15 na 10 wskakuje
electro-popowa i nieco osadzona w New Romantic słoweńska grupa
Torul.
Warto podkreślić również
obecność w top 20 polskich przedstawicieli – zespołu Riverside
(6) oraz Olgi Boczar (15).
Na 8, 9 oraz 61 wreszcie
pojawiają się piosenki od bardzo ciekawej formacji Kensington.
Kensington to rockowa
grupa, która składa się z czterech utalentowanych muzyków i
odnosi ogromne sukcesy w ojczystej Holandii. Ma na koncie liczne
nagrody i radiowe przeboje. Znana jest też z fantastycznych występów
na żywo.
Od początku 2015 roku
zespół zyskał coraz większą popularność także w Polsce. W
marcu 2015 roku zaskoczyli jurorów i telewidzów swoim występem w
programie „Must Be the Music”.
Album grupy pt. „Rivals”
z 2014 roku promował singiel „War.” Ja jednak postawiłem na
„Streets”, „All For Nothing” oraz doskonały „Don't Walk
Away”
Z premier warto też
odnotować nowość na 100 od Elly Eyre.
Jeszcze na długo przed wydaniem płyty Ella Eyre (14
sierpnia ub. roku) stała się jednym z największych objawień
2014r. Wyjątkowy głos, nietuzinkowa uroda z burzą
charakterystycznych loków i talent do pisania chwytliwych
piosenek sprawiły, że ta zaledwie 21-letnia Brytyjka to jedna z
najbardziej ekscytujących wokalistek ostatnich lat. Na swoim koncie
ma już statuetkę Brit Award za hit „Waiting All Night” z grupą
Rudimental, a ostatnio została twarzą nowych perfum Emporio Armani.
Debiutanckim albumem „Feline” ostatecznie
udowadnia dlaczego jest o niej głośno! „Feline”
to podsumowanie dotychczasowych doświadczeń artystki - zarówno
tych złych jak i dobrych. „Każdy toczy swoje prywatne boje,
Feline opowiada o tym jak sobie z tym radzić” – mówi
Ella. Utwory zawarte na albumie doskonale wyrażają osobowość
Brytyjki – są energiczne, przebojowe, bezkompromisowe i
pełne trafnych obserwacji.„Feline” powstawało w studiach w Londynie, Sztokholmie i Los Angeles, a za produckję materiału odpowiedzialni są: Greg Wells, (Adele, Katy Perry), Futurecut, Utters (Drake), Jarrad Rogers (Lana Del Rey, Lauryn Hill), Jonny Lattimer (Ellie Goulding, Sam Smith) i Chris Loco (Kwabs, Wiley). Na płytę trafiły wszystkie dotychczasowe hity Elli Eyre, a także nagrania, w których pojawiła się gościnnie – „Gravity” DJ-a Fresha oraz „Waiting All Night” Rudimental, ale tym razem w specjalnej akustycznej wersji, dostępnej tylko na edycji deluxe.
Ja na top wydelegowałem utwór „Two”...powinien niebawem znaleźć się znacznie wyżej!
Na 98 pojawia się natomiast nowa podopieczna Davida Fostera.
Jest piękna, nie dręczą ją kłopoty z nadwagą, a jak zaśpiewa, wydaje się zwiewnym aniołem. Idealna kandydatka na pierwszą damę jazzu, tym bardziej, że tron stoi pusty co najmniej od śmierci Elli Fitzgerald.
Pochodząca z Kansas City wokalistka
buduje swoją popularność na paradoksach. W dobie unowocześniania
współczesnego jazzu Brenna Whitaker
– bo o niej mowa, czerpie swe inspiracje z soulu i bluesa.
Charyzma, wdzięk i unikalne nawiązanie do muzycznej prehistorii
sprawiają, że o Amerykance mówi się jako o największej po
Michaelu Bublé
jazzowej indywidualności ostatnich lat.
Muzyką przesiąkała w domu, gdzie
rodzice „karmili” ją ogromną ilością różnego rodzaju
dźwięków. Od 11 roku życia sama rozpoczęła muzyczne
poszukiwania. Fascynowały ją Ruth
Brown, Peggy
Lee, Cab
Calloway czy Etta
James. Profesjonalną przygodę ze sceną
rozpoczęła jako nastolatka, podejmując pracę w lokalnym teatrze.
Plany, by zostać aktorką, uległy zmianie, gdy zamiast w college’u
wylądowała w Nowym Jorku. Zdała tam do szkoły muzycznej,
pracowała na Broadwayu.
Po tragicznych wydarzeniach 11 września
wróciła do Kansas City, spotkała Darcusa
Gatesa, który wprowadził ją na sceny
teatrów muzycznych Zachodniego Wybrzeża. Mimo, że znalazła się w
gronie starszych od siebie czarnoskórych muzyków, czuła, że jej
intuicyjne doświadczenie muzyczne jest coraz bardziej doceniane
przez ludzi, z którymi pracowała.
I aż trudno uwierzyć, że dostrzeżono
ją niemal przez przypadek. Występując w Los Angeles zauważył ją
David Foster
– 16-krotny zdobywca nagród Grammy, prezes legendarnej Verve
Records. Dla sławnego muzyka płyta Brenny będzie pierwszą,
od czasów Michaela Bublé,
którą podjął się wyprodukować. Album zatytułowany po
prostu „Brenna Whitaker”
swoją światową premierę miał 6 listopada ubiegłego roku, a
zapowiadał go cover przeboju Sama Sparro
„Black and Gold”,
który od dziś na mojej liście.
I jeszcze warto nadmienić kilka słów o Chairlift, którzy hitem „Romeo” oszołomili mnie z początkiem roku. Zapowiadają w ten sposób swój najnowszy album.
Chairlift to amerykańska formacja, której twórczość można określić mianem electro-popu. W 2008 roku grupa Chairlift zadebiutowała albumem "Does You Inspire You", który spotkał się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem. Pochodząca z krążka kompozycja "Bruises" stała się sporym przebojem w Stanach Zjednoczonych.
Projekt powołała do życia dwójka znajomych, Aaron Pfenning (wokal, gitara, elektronika) oraz Caroline Polachek (wokal, tamburyn), którzy poznali się podczas studiów na University of Colorado w 2005 roku. W niedalekiej przyszłości skład zasilił basista Kyle McCabe. Już w kwietniu 2006 roku cała trójka udała się do New Monkey Studio w Los Angeles, gdzie rozpoczęła pracę nad muzyką mającą wypełnić debiutancką EP-kę, zatytułowaną "Daylight Savings EP". Zimą tego samego roku, zespół podjął decyzję o przeprowadzeniu się na stałe na Brooklyn (Nowy Jork), co jednak okazało się zbyt wielkim wyzwaniem dla Kyle'a, dlatego postanowił opuścić grupę i wrócić do rodzinnego Kolorado. Formacja nadal jednak pozostała triem, bo mniej więcej w tym samym czasie, jej szeregi uzupełnił perkusista Patrick Wimberly (grający także na basie oraz instrumentach klawiszowych). Od tego momentu kariera Chairlift zaczęła nabierać tempa - w lipcu 2007 roku kapela własnym sumptem wydała wspomniany minialbum, niemal równocześnie w sklepach pojawił się także pierwszy singel formacji, z nagraniem "Evident Utensil" (żadnemu z wydawnictw nie udało się odnieść jakiegoś znaczącego sukcesu).
W 2007 roku doszło także do innego istotnego wydarzenia. Muzykom udało się podpisać kontrakt wydawniczy z wytwórnią Kanine na pełnoprawny longplay. Pierwszy zwiastun nadchodzącego dzieła w postaci piosenki "Planet Health" zespół udostępnił za pośrednictwem serwisu YouTube w czerwcu 2008 roku. Kawałek ten został dostrzeżony przez magazyn "New Musical Express" - dziennikarz Alex Miller, prowadzący blog na stronie internetowej pisma ("Radar: The best new music - first") poświęcił zespołowi jeden z wpisów. Pełne dzieło powędrowało na sklepowe półki niespełna miesiąc później, a zatytułowane było "Does You Inspire You". Krążek z miejsca okazał się sporym wydarzeniem artystycznym - pochlebne recenzje pojawiły się niemal w każdym liczącym się czasopiśmie muzycznym od "Rolling Stone'a", przez "Spin" po "New Musical Express". Spory sukces odniósł także promujący go kawałek "Bruises" (powstał do niego także wideoklip), który dotarł na sam szczyt listy Bubbling Under Hot 100 Singles magazynu "Billboard". Latem artyści udali się na trasę koncertową po Stanach Zjednoczonych, na której wystąpili u boku Ariel Pink.
We wrześniu 2008 roku kompozycja "Bruises" została wykorzystana w reklamie telewizyjnej iPoda Nano, co jeszcze bardziej przyczyniło się do popularyzacji projektu. Na jesieni formacja wybrała się na podbój Europy - zagrała m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii czy Francji. Jeszcze w tym samym roku zespołem zainteresował się kolejny wydawca - tym razem o dużo szerszym spektrum działania - Columbia Records. Jego nakładem, w kwietniu 2009 roku ukazała się nowa edycja debiutanckiego krążka. Poza zremasterowanym dźwiękiem zawierała ona także dwie, całkowicie premierowe piosenki. W sierpniu tego samego roku zespół doczekał się pierwszego poważniejszego wyróżnienia - teledysk nakręcony do utworu "Evident Utensil" (jego reżyserem był Ray Tintori ) został nominowany do nagrody MTV Video Music Awards. Ostatecznie, statuetkę w kategorii Breakthrough Video zgarnął nowojorski duet, Mat and Kim, za klip "Lessons Learned".
W lipcu 2010 roku, Caroline wzięła udział w nagraniu wokali do piosenki "Trophy Queen", na EP-kę punkrockowego zespołu The Willowz. Nie oznaczało to bynajmniej, że macierzysty projekt poszedł w odstawkę, bo jeszcze w tym samym miesiącu, za pośrednictwem strony internetowej muzycy poinformowali, że rozpoczęli prace nad drugim krążkiem - część sesji nagraniowych miała miejsce w Londynie.
Dokładna
dyskografia to trzy płyty 'Does You Inspire You” wydana 11
września 2008 roku, „Something” 24 stycznia 2012 roku i ta
najnowsza „Moth”, która ujrzy światło dzienne już za kilka
tygodni.
Do miłego posłuchania19.01.16
Prześlij komentarz