sklep muzyczny w Tallinie okazał się baardzo interesujący...
Podróż Minogue do Nashville zaowocowała pracą z najbardziej znanymi autorami tekstów muzyki country. Pierwszy to, urodzony w Wielkiej Brytanii, Steve McEwan (napisał wiele hitów m.in. dla Keitha Urbana, Kenny Chesney oraz Carrie Underwood). Druga osoba to Amy Wagde - kolejna Brytyjka, znana ze współpracy m.in. z Edem Sheeranem.
“Man Of The Woods” to najbardziej ambitny album w karierze Justina Timberlake’a, zarówno pod względem brzmieniowym, jak i tekstowym. Justin połączył dźwięki tradycyjnego amerykańskiego rocka z inspiracjami artystami takimi jak The Neptunes, Timbaland, Chris Stapleton i Alicia Keys. Opowieść zawartą na płycie zainspirowała najbliższa rodzina artysty oraz droga, którą Justin przebył od rodzinnego Memphis do miejsca, w którym jest dzisiaj. Płytę promuje singiel „Filthy”.
Justin Timberlake sprzedał dotychczas ponad 32 miliony albumów i wyprzedał największe sale koncertowe na całym świecie. Zdobył też niezliczoną liczbę nagród i nominacji oraz zyskał status jednej z najbardziej poważanych i wpływowych osób w show-businessie.
Wszystkie trzy solowe albumy artysty (Justified, FutureSex/LoveSounds i The 20/20 Experience) zdobyły szereg certyfikatów sprzedaży. Timberlake pięć razy podbił listę singli Billboard Hot 100, a 17 razy jego utwory znalazły się w pierwszej dziesiątce amerykańskiego zestawienia najpopularniejszych piosenek.
Do miłego posłuchania
15.02.18
Strona na facebooku Kylie Minogue przypomniała, że dziś
ale równo trzydzieści lat temu na brytyjskiej liście przebojów na samym
szczycie zameldowała się piosenka wspomnianej artystki „I Should Be So Lucky”
!!! Piosenka pochodziła z jej debiutanckiego albumu zatytułowanego „Kylie” a na
rynek muzyczny wypuszczona została 29 grudnia 1987 roku. Na szczyt list przebojów
trafiła jeszcze w rodzimej Australii, w Niemczech, Finlandii, Irlandii,
Szwajcarii oraz Japonii. W rocznym podsumowaniu sprzedaży singli na Wyspach
Brytyjskich uplasowała się na medalowej, 3 lokacie. Taki to był piękny debiut. A
w poniedziałek jeszcze na facebooku zamieszczałem zapowiedź nowej płyty Kylie…
"Golden" to będzie pierwszy
studyjny album Kylie Minogue od
czterech lat i czternasty w jej karierze. Tym razem większość
materiału została nagrana w studiu w amerykańskim Nashville.
Charakter nowego materiału najlepiej oddaje pierwszy singel z płyty -
"Dancing".
"Jest w tym utworze oczywista
nuta country, która w połączeniu z elektroniką i samplami
wokalu, oddaje to, o czym mowa w nazwie tej piosenki. Wiem, że trudno
w to uwierzyć, ale w tym utworze jest głębia" - opowiada
49-letnia wokalistka.
Kylie jest współautorką wszystkich
dwunastu piosenek, a całość wokalistka nazwała "terapią". Przypomnę
tylko, że w lutym 2017 r. Australijka potwierdziła, że rozstała się
z 30-letnim brytyjskim aktorem Joshuą
Sasse'em(m.in. seriale "Galavant"
i "Apokalista"), z którym była zaręczona od roku. Wcześniej
spotykała się z m.in. francuskim aktorem Olivierem Martinezem
i hiszpańskim modelem Andrésem Velencoso.
Podróż Minogue do Nashville zaowocowała pracą z najbardziej znanymi autorami tekstów muzyki country. Pierwszy to, urodzony w Wielkiej Brytanii, Steve McEwan (napisał wiele hitów m.in. dla Keitha Urbana, Kenny Chesney oraz Carrie Underwood). Druga osoba to Amy Wagde - kolejna Brytyjka, znana ze współpracy m.in. z Edem Sheeranem.
W większości produkcją zajął się
pochodzący z Niemiec, Sky Adams; poza nim przy albumie pracowali również:
Jesse Frasure, Eg White, Jon Green, Biff Stannard, Samuel Dixon, Danny Shah
oraz Lindsay Rimes.
Płytę zamyka ballada "Music's Too
Sad Without You" nagrana razem z wokalistą i kompozytorem Jackiem Savorettim.
Premiera płyty przewidziana jest na 6
kwietnia, czyli zaraz po Wielkanocy i przyznam się szczerze, że nie mogę się
już doczekać.
W tym roku postanowiłem sobie zapisywać
w kalendarzu zapowiedzi płyt, by jeszcze bardziej podsycać swoje ale i Wasze
oczekiwanie na wybrane tytuły.
Oczywiście wiadomo z systematyką jest
różnie ale dzięki temu jednym ruchem kartki z kalendarza widać jak pięknie
zaczął nam się bieżący rok. Siedemnasta płyta w dorobku progresywnej holenderskiej
formacji Kayak (debiutowała w 1972 roku), Leaves Eyes choć tej płyty wciąż
jeszcze nie mam, The Shins, duet First Aid Kit, genialne albumy Orphaned Land i
duetu Beth Hart/ Joe Bonamassa to były
takie smaki pierwszego miesiąca. Ale już luty przytłacza prawdziwym wysypem
niezwykle atrakcyjnych tytułów. Wśród nich znajdziemy oczywiście zestaw
przebojów od zespołu Toto z trzema nowymi kompozycjami, zapewne jeden z najlepiej
sprzedających się albumów 2018 roku (o
tym za chwilę), wciąż poszukujący Franz Ferdinand, pompatyczny jak
zawsze ale mega koncepcyjny Therion, Simple Minds, mega komercyjny i przebojowy
soundtrack z ostatniej podobno części Grey’a, koncertowy dwupłytowy krążek od
Melody Gardot (wydawało się z jedną z najpiękniejszych okładek roku- pupa
Melody… jak marzenie), Rhye (druga od tyłu prezentowana kobieta… a w wersji
winylowej…duuużo więcej widać – z gęsią skórką na całym ciele … ha – chyba w
tym roku wprowadzę kategorię w podsumowaniu – Okładka Roku, co Wy na to?), cos
pominąłem? Płyt zewsząd bardzo wiele, z
Litwy świeżutki Zalvarinis- pokłosie targów Womex od kilku dni w moich
dłoniach, musi doczekać się na rozpakowanie i odtworzenie a docelowo prezentację
słuchaczom. IAMX na miesiąc przed warszawskim koncertem…
Chris Corner jak mało kto potrafi zbudować niezwykłą atmosferę czy Yannick Bovy
– fantastycznie czujący swinga Belg. Młody artysta ma już na
swoim koncie nie tylko sukcesy w rodzimej Belgii, ale też w Niemczech, Polsce,
Grecji, Ameryce Południowej i Azji, w tym wstępy poprzedzające koncerty takich
gwiazd jak Lionel Richie, Tony Benett, Lady Gaga i Amy MacDonald.
Jego trzecia płyta – „Love
Swings” to inspiracja legendarnym belgijskim muzykiem jazzowym Willem Tura. „W
2015 roku zostałem poproszony o nagranie piosenki na tribute album dla Wila
Tury – najbardziej wpływowego belgijskiego artysty wszechczasów. Wykonałem przepiękny
utwór „Toen Nat King Cole van liefde zong” (When Nat King Cole sang about
love). Wil osobiście zadzwonił, żeby mi
pogratulować, sporo rozmawialiśmy o jego do muzyki, przede wszystkim swingu i
jazzu” – wyjaśnia genezę powstania „Love Swings” Yannick Bovy. Poszukiwanie
materiału na płytę zabrało artyście ponad rok. Z oszałamiającej ilości
amerykańskich standardów, ostatecznie na płytę zostały wybrane m.in. takie
niezapomniane utwory jak „Let There Be Love”, „Every Time We Say Goodbye” czy
„Nice Work If You Can Get It”. „Jestem niezwykle dumny z ostatecznego efektu, a
także wdzięczny za możliwości jakie dostałem. Wielkie podziękowanie należy się
przede wszystkim mojemu producentowi Steve’owi Willaertowi za jego wspaniałe
pomysły i aranżacje, a także wszystkim znakomitym muzykom” – podsumowuje prace
nad „Love Swings” Yannick Bovy.
Do tego muzycznego
zestawu należy dorzucić moje muzyczne podróże – nie tylko te z radiowej anteny
ale najprawdziwsze… po świecie. Tym bliższym i dalszym. Dzięki nim zasób płyt, znajomość
rynków muzycznych wciąż się poszerza, rozszerza, byleby starczyło na wszystko
czasu, byleby był też czas antenowy by to wszystko Państwu przedstawić. Ale mam
nadzieję, że z tym w 2018 roku problemów nie będzie.
Niemniej niedawno
odbyta podróż do Paryża, miasta miłości, muzyki, niekończących się pięknych
uliczek, sklepików, butików, kafejek i unoszącego się w niesamowitej aurze
ducha artystów – bardzo pobudza. Zmysły, myśli, daje chwilę wytchnienia.
widzą państwo ten napis za mną z prawej strony? Chanson Francoise... to działo się naprawdę
Podobnie było z
weekendowym wypadek do Tallina, jako, że na tydzień przed świętami Bożego
Narodzenia w duchu świątecznym, związanym z oczekiwaniem, z bajkowymi ozdobami,
milionami lampek, przyozdobionych choinek, pięknych zabytkowych średniowiecznych
uliczek, które aż kipiały od turystów a finalnie spotkanie przybyłego dopiero
co Świętego Mikołaja, w drodze do Polski (naprawdę, byłem ,widziałem, wręcz się
przywitałem) i przetransportowany worek z płytami, w rzeczywistości dopiero
zaczyna być rozpakowywany, wszak po zamknięciu muzycznego rynku 6 grudnia, nie
było sensu sięgać po nowalijki. Wszystkie te nowe dźwięki wciąż czekają bez
nacisku, niespiesznie na swój czas. Jakież to piękne, że tak można, bez presji,
bez zbędnego anturażu.
Wracając do Paryża, mój
powrót zbiegł się z rozdaniem nagród Grammy, o których już wiele napisano i
powiedziano, sam też nieco odnosiłem się na facebooku ale i na radiowej
antenie.
Teraz więc szybko tylko
podsumuję. Z opóźnieniem ale już po zapoznaniu się od strony wizualnej z całą
przepastną jak zawsze ceremonią rozdania, tym razem po latach przerwy w Nowym
Jorku.
tak blisko Helsinek jeszcze nie byłem... tylko dwie godziny tym promem drogą morską... następnym razem...
Bezapelacyjnym triumfatorem tegorocznej gali okazał
się Bruno Mars, który zdobył aż sześć statuetek, w tym za Najlepszy Album,
Najlepszą Piosenkę i Najlepszy Album R&B. Kendrick Lamar zgarnął pięć
nagród, a Ed Sheeran dwie.
Mars, artysta tworzący muzykę z pogranicza R&B i funk, został ponadto
nagrodzony m.in. w kategorii nagranie roku (przyznawane wykonawcy i zespołowi
produkcyjnemu) za utwór "24K Magic". Mars zwyciężył we wszystkich
kategoriach, w których był nominowany.
Nominowany siedmiokrotnie raper Lamar podczas gali w nowojorskiej Madison
Square Garden odebrał pięć nagród, jednak w kategoriach uważanych za mniej
prestiżowe, w tym dla najlepszego albumu rap, najlepszego utworu rapowego,
najlepszego wykonania utworu rapowego i najlepszego teledysku. Lamar na koncie
ma już 12 nagród Grammy.
Jednym z największych przegranych wieczoru okazał się Jay-Z, który mimo aż
ośmiu nominacji nie wygrał ani razu.
W mediach nie brakuje głosów, że wieczór miał szansę stać się wielkim
triumfem dla muzyki rap ze względu na licznych raperów nominowanych w ważnych
kategoriach, jednak wybór przyznającej nagrody Recording Academy po raz kolejny
okazał się bardziej zachowawczy. Mimo to przyznanie nagrody za najlepszy album
płycie R&B to krok naprzód - ocenia agencja AP, przypominając, że dzieło
Bruno Marsa to jedna z zaledwie kilku nagrodzonych w tej kategorii płyt
R&B.
Wokalista pop Ed Sheeran został nagrodzony za swój album "Divide"
oraz utwór "Shape of You", a płytę "Blue & Lonesome"
legendarnych The Rolling Stones doceniono w kategorii najlepszy album bluesowy.
Chris Stapleton dostał trzy nagrody Grammy za najlepszy album country,
najlepszą piosenkę country i najlepsze solowe wykonanie utworu country.
Pośmiertne wyróżnienia przyznano znanej z sagi "Gwiezdne Wojny"
aktorce Carrie Fisher, "bardowi z Montrealu" Leonardowi Cohenowi oraz
współpracownikowi Bruno Marsa, Tomowi Coyne'owi.
Podczas trzyipółgodzinnej gali nie zabrakło poruszających występów, m.in.
Eltona Johna, Pink, Sama Smitha, Lady Gagi i Rihanny, ani politycznych
akcentów. Wielu gości nosiło w klapach lub trzymało białe róże na znak poparcia
dla akcji #MeToo i ruchu Time's Up, powstałych w proteście przeciw molestowaniu
seksualnemu; podtekst polityczny sugerowano też w przypadku wykonanego przez
Stinga przeboju sprzed lat, "Englishman in New York", w którym jeden
z wersów brzmi: "Jestem obcym w Nowym Jorku".
U2 wystąpili poza ceremonią już w piątek, 26 stycznia
i zarejestrowali na żywo utwór „Get Out Of Your Own Way” ze swojego najnowszego albumu „Songs Of Experience”, który miał
premierę 1 grudnia 2017. Muzycy wystąpili na barce na rzece Hudson na tle Statui Wolności w Nowym Jorku. Podczas gali Bono i The Edge byli za to gośćmi
występu Kendricka Lamara.
Maren Moriss, Eric Church i Brothers Osborne wykonali "Tears in
Heaven" Erica Claptona ku czci 58 osób, zabitych w 2017 roku podczas
festiwalu muzycznego w Las Vegas przez uzbrojonego mężczyznę. Imiona i nazwiska
ofiar wyświetlono na ekranie za występującymi muzykami.
Podczas gali prowadzonej przez Jamesa Cordena skecz odegrała też była
kandydatka Partii Demokratycznej na prezydenta USA Hillary Clinton wraz z
muzykami takimi jak John Legend, Cher, Snoop Dogg, Cardi B czy DJ Khaled.
Podczas skeczu jego uczestnicy czytali na głos fragmenty z książki Michaela
Wolffa "Fire and Fury" o rzekomym prawdziwym obliczu obecnego
prezydenta USA Donalda Trumpa. Występ spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem
publiczności.
Grammy 2018 – wyniki
GRAMMY 2018 kategoria Najlepszy
teledysk:
"Up All
Night" — Beck
"Makeba"
— Jain
"The Story
Of O.J." — Jay-Z
"Humble." — Kendrick Lamar
"1-800-273-8255"
— Logic Featuring Alessia Cara & Khalid
Nagranie Roku:
“Redbone” —
Childish Gambino
“Despacito” —
Luis Fonsi & Daddy Yankee Featuring Justin Bieber
“The Story Of
O.J.” — Jay-Z
“HUMBLE.” —
Kendrick Lamar
“24K Magic” — Bruno Mars
Album Roku:
“Awaken, My
Love!” — Childish Gambino
4:44 — Jay-Z
DAMN. — Kendrick Lamar
Melodrama — Lorde
24K Magic — Bruno Mars
Piosenka Roku:
“Despacito” —
Luis Fonsi & Daddy Yankee Featuring Justin Bieber
“4:44” — Jay-Z
“Issues” — Julia
Michaels
“1-800-273-8255”
— Logic Featuring Alessia Cara & Khalid
“That’s What I Like” — Bruno Mars
Najlepszy Debiut:
Alessia Cara
Khalid
Lil Uzi Vert
Julia Michaels
SZA
Najlepszy solowy występ pop:
“Love So Soft” —
Kelly Clarkson
“Praying” —
Kesha
“Million
Reasons” — Lady Gaga
“What About Us”
— P!nk
“Shape Of You” — Ed Sheeran
Najlepszy występ pop - duet/zespół:
“Something Just
Like This” — The Chainsmokers & Coldplay
“Despacito” —
Luis Fonsi & Daddy Yankee Featuring Justin Bieber
“Thunder” —
Imagine Dragons
“Feel It Still” — Portugal. The Man
“Stay” — Zedd
& Alessia Cara
Najlepszy tradycyjny album popowy:
Nobody But Me
(Deluxe Version) — Michael Bublé
Triplicate — Bob
Dylan
In Full Swing —
Seth MacFarlane
Wonderland —
Sarah McLachlan
Tony Bennett Celebrates 90 — (Various Artists) Dae Bennett, Producer
Najlepszy album popowy:
Kaleidoscope EP — Coldplay
Lust For Life —
Lana Del Rey
Evolve — Imagine
Dragons
Rainbow — Kesha
Joanne — Lady
Gaga
÷ (Divide) — Ed Sheeran
Najlepszy występ R&B:
“Get You” —
Daniel Caesar Featuring Kali Uchis
“Distraction” —
Kehlani
“High” — Ledisi
“That’s What I Like” — Bruno Mars
“The Weekend” — SZA
Najlepszy tradycyjny występ R&B:
“Laugh And Move
On” — The Baylor Project
“Redbone” — Childish Gambino
“What I’m
Feelin'” — Anthony Hamilton Featuring The Hamiltones|
“All The Way” —
Ledisi
“Still” — Mali
Music
GRAMMY 2018 kategoria Best Urban Contemporary Album:
Free 6LACK —
6LACK
“Awaken, My
Love!” — Childish Gambino
American Teen —
Khalid
Ctrl — SZA
Starboy — The Weeknd
GRAMMY 2018 kategoria
Best R&B Album:
Freudian —
Daniel Caesar
Let Love Rule —
Ledisi
24K Magic — Bruno Mars
Gumbo — PJ
Morton
Feel The Real
–Musiq Soulchild
GRAMMY 2018 kategoria Best Rap Performance:
“Bounce Back” —
Big Sean
“Bodak Yellow” —
Cardi B
“4:44” — Jay-Z
“HUMBLE.” — Kendrick Lamar
“Bad And Boujee”
— Migos Featuring Lil Uzi Vert
GRAMMY 2018 kategoria Best Rap/Sung Performance:
“PRBLMS” — 6LACK
“Crew” —
Goldlink Featuring Brent Faiyaz & Shy Glizzy
“Family Feud” —
Jay-Z Featuring Beyoncé
“LOYALTY.” — Kendrick Lamar Featuring Rihanna
“Love Galore” —
SZA Featuring Travis Scott
GRAMMY 2018 kategoria
Best Rap Song:
“Bodak Yellow” - Cardi B
“Chase Me” —
Danger Mouse Featuring Run The Jewels & Big Boi
“HUMBLE.” — Kendrick Lamar
“Sassy” —
Rapsody
“The Story Of
O.J.” — Jay-Z
GRAMMY 2018 kategoria
Best Rap Album:
4:44 — Jay-Z
DAMN. — Kendrick Lamar
Culture — Migos
Laila’s Wisdom —
Rapsody
Flower Boy —
Tyler, The Creator
GRAMMY 2018 kategoria MUSIC FOR VISUAL MEDIA FIELD
Best Compilation
Soundtrack For Visual Media:
Baby Driver —
(Various Artists)
Guardians Of the
Galaxy Vol. 2: Awesome Mix Vol. 2 — (Various Artists)
Hidden Figures:
The Album — (Various Artists)
La La Land — (Various Artists)
Moana: The Songs
— (Various Artists)
GRAMMY 2018 kategoria Best Jazz Vocal Album:
The Journey —
The Baylor Project
A Social Call —
Jazzmeia Horn
Bad Ass and
Blind — Raul Midón
Porter Plays
Porter — Randy Porter Trio With Nancy King
Dreams and Daggers — Cécile McLorin Salvant
GRAMMY 2018 kategoria Best Latin Pop Album:
Lo Único
Constante — Alex Cuba
Mis Planes Son
Amarte — Juanes
Amar Y Vivir En
Vivo Desde La Ciudad De México, 2017 — La Santa Cecilia
Musas (Un
Homenaje Al Folclore Latinoamericano En Manos De Los Macorinos) — Natalia
Lafourcade
El Dorado — Shakira
GRAMMY 2018 kategoria Best Dance Recording:
"Bambro
Koyo Ganda" — Bonobo Featuring Innov Gnawa
"Cola"
— Camelphat & Elderbrook
"Andromeda"
— Gorillaz Featuring DRAM
"Tonite" — LCD Soundsystem
"Line Of
Sight" — Odesza Featuring WYNNE & Mansionair
GRAMMY 2018 kategoria Best Dance/Electronic Album:
Migration —
Bonobo
3-D The Catalogue — Kraftwerk
Mura Masa — Mura Masa
A Moment Apart — Odesza
What Now —
Sylvan Esso
GRAMMY 2018 kategoria Best Gospel Album:
Crossover: Live
From Music City — Travis Greene
Bigger Than Me —
Le’Andria
Close — Marvin
Sapp
Sunday Song —
Anita Wilson
Let Them Fall in Love — CeCe Winans
CeCe Winans otrzymała
też statuetkę za piosenkę “Never Have To Be Alone” w kategorii Najlepsze
Wykonanie/ piosenka Gospel.
Trzy statuetki zdobył artysta sceny
country Chris Stapleton w kategoriach Najlepsze
Solo Wykonanie za „Either Way”, Najlepszą Piosenkę Country – „Broken Halos”
oraz Najlepszy Album Country „From A Room : Volume 1”.
Wracam teraz do jednej z najważniejszych płyt
bieżącego roku, co do tego nie mam najmniejszych wątpliwości. Mowa o „Man of
The Woods” Justine’a Timberleke’a – jego piątej długogrającej płycie, która na
rynku pojawiła się 2 lutego.
“Man Of The Woods” to najbardziej ambitny album w karierze Justina Timberlake’a, zarówno pod względem brzmieniowym, jak i tekstowym. Justin połączył dźwięki tradycyjnego amerykańskiego rocka z inspiracjami artystami takimi jak The Neptunes, Timbaland, Chris Stapleton i Alicia Keys. Opowieść zawartą na płycie zainspirowała najbliższa rodzina artysty oraz droga, którą Justin przebył od rodzinnego Memphis do miejsca, w którym jest dzisiaj. Płytę promuje singiel „Filthy”.
Justin Timberlake sprzedał dotychczas ponad 32 miliony albumów i wyprzedał największe sale koncertowe na całym świecie. Zdobył też niezliczoną liczbę nagród i nominacji oraz zyskał status jednej z najbardziej poważanych i wpływowych osób w show-businessie.
Wszystkie trzy solowe albumy artysty (Justified, FutureSex/LoveSounds i The 20/20 Experience) zdobyły szereg certyfikatów sprzedaży. Timberlake pięć razy podbił listę singli Billboard Hot 100, a 17 razy jego utwory znalazły się w pierwszej dziesiątce amerykańskiego zestawienia najpopularniejszych piosenek.
Ja będzie tym razem?
Pisząc te słowa zaglądam na najnowsze notowanie
tygodnika „Billboard” z 17 lutego i co widać? Justin od razu debiutuje na samym
szczycie listy… co było do przewidzenia.
Maszyna promocyjne sięgnęła zenitu, w sieci
funkcjonują aż cztery teledyski a w rozgłośniach tyleż singli promujących owe
wydawnictwo.
Proszę sobie wyobrazić, że najstarszy „obrazek” do
piosenki „Filthy” sprzed czterech tygodni zobaczyło już 48 milionów fanów na
całym świecie, opublikowany zaraz potem „Supplies” 19 milionów . 3 tygodnie
temu ukazał się „Say Something” napisany wspólnie i wykonywany z gwiazdą z
Nashville, Chrisem Stapletonem, zobaczyło już 51 milionów widzów, a tytułowy „Man of The Woods”, bardzo
pozytywny, bardzo amerykański i do tego przebojowy utwór w wersji video
zobaczyło w ciągu dwóch tygodni od premiery 12 milionów !!! Tak to własnie
sprawy się przedstawiają.
16.02.18
Cały czas sprawdzam raport tygodnika „Billboard” bo
jestem ciekaw ile w pierwszym tygodniu sprzedaży udało się zakupić za Oceanem
płyt Timberlake’a ale zamiast tego odkryłem inny interesujący raport- zarobków
gwiazd za koncerty styczniowe. Proszę sobie wyobrazić, że Lady Gaga stanęła na
fotelu lidera, zarabiając ponad 9 milionów dolarów, za 7 europejskich
koncertów. Na 2 znalazł się Billy Joel, który zainkasował 2 miliony 271 tysięcy
dolarów za koncert w Amalie Arena (!!!) w Tampa a na 3 Lana Del Rey za dwa
koncerty „przytuliła” sumkę 1 miliona 869 tysięcy dolarów. Całkiem nieźle
wyszło Paramore- za koncert w Sydney zgarnęli 525 tysięcy dolarów (miejsce 7) i
Little Big Town – 338 tysięcy za jeden koncert w Texasie w Frank Erwin Center
(10)
Dobrze,
wracając do Justina- sprzedał 293 tysiące swojej płyty z czego aż 242 tysiące
stanowi ilość egzemplarzy w formacie CD – reszta pochodzi z opcji Download
Właśnie zaczął sypać śnieg, zimowa aura po raz
kolejny puka do naszych drzwi. Tak sobie przypomniałem w kontekście niedawno
obchodzonych urodzin jak to było przed dobrze ponad trzydziestu latu. Nie dość,
że ferie zawsze wypadały w „mój najważniejszy dzień w roku” to w zasadzie
zawsze za oknami śniegu było co niemiara. Sanki, bałwan, snieżki, to był „chleb
powszedni”. Teraz dzieci muszą trochę bardziej polować na te zimowe atrakcje. Całe
szczęście, że gdy w styczniu z córką byliśmy w górach, przynajmniej mogła
nauczyć się jazdy na nartach, bez żadnych problemów, dosnieżania stoków,
sztucznego białego puchu.
Jak tak sobie patrzę na wirujące w powietrzu płatki śniegu,
różne myśli człowieka nachodzą. Forma nostalgii, chyba nie zimowej depresji… raczej
przemyślenia.
Wiele osób pytało mnie jak się czuję- w dniu urodzin
czy nawet dzień, dwa po. A cos się zmieniło? Oprócz tej czwóreczki z przodu
przed nazwiskiem (hehe) chyba nic. Choć parafrazując słowa filmowego „Czterdziestolatka”,
którego pierwszy odcinek przypomniałem sobie w wigilię urodzin „Czuję się świetnie,
ale też dziwnie”. Świetnie bo bilans zysków i strat całkiem nie najgorszy,
zdrowie jakoś szczęśliwie dopisuje tylko najgorsze jest to gdy czasem doskwiera
brak osoby, na którą można liczyć. Ale w myśl starego powiedzenia, najlepiej liczyć
na siebie i się nie przejmować. Ile tak można? Pewno aż do śmierci.
A propos śmierci, a może tylko rozmów wokoło, udało
mi się zobaczyć niedawno podszyty humorem i barwny slasher „Ash kontra martwe zło” niejako kontynuację
genialnego horroru o podobnym tytule i następujących po sobie „Martwe zło 2”, „Armia
ciemności”. Wręcz kultowych. I z
pierwszym sezonem serialu jest już podobnie. Twórcą jest Sam Raimi. Ten sam
reżyser, który stworzył wymienione tytuły, plus „Człowieka ciemności” z Liamem
Neesonem czy „Wrota do piekieł”. Właśnie jestem tuż przed rozpoczęciem sezonu
numer 2 ale wcześniej czeka mnie dokończenie „Templariuszy” i drugiego sezonu „Grimma”.
Nie wiem jak Wy ale od co najmniej trzech lat
obserwuję wzrost zainteresowania serialami – bynajmniej nie piszę tu o sobie
(ha) - kanały takie jak Cinemax, HBO, Fox, AXN, AMC czy kultowy wręcz Netflix prześcigają
się w super produkcjach. Jest w czym wybierać a co ważne, coraz częściej producenci
wzmacniają siłę odbioru poszczególnych odcinków wybranych serii, doskonałą
muzyką. Prym wiedzie w tym temacie „Glow”, dodatkowo okraszony fantastycznymi
powiedzonkami, scenami, sekwencjami. Zachwycił mnie posępny czeski serial
kryminalny „Pustkowie”, zmroził niemiecki „Dark”. Ale nie byłoby chyba tego aż
tak wiele gdyby nie potężny sukces serii „True Blood”, „Californication” czy „The
Walking Dead”. Oczywiście każdy ma swoje ulubione seriale. Ja wymieniam te,
które mocno mnie wciągnęły. Były jeszcze „Westworld”, „Park Avenue 666” i tak
można wymieniać… Szczęśliwie i tak zarywam noce, więc prócz słuchania muzyki,
siedzenie przed monitorem komputera jest bardzo atrakcyjne, nawet o 4 nad ranem
– ha.
Dobrze, rozpisałem się na wiele tematów a przecież
najważniejsza jest muzyka. Czas więc rozpakować dzisiejszą korespondencję.
I sięgnąć do zaległych winyli. Dzięki „Biedronce”
składzik się powiększył o całkiem atrakcyjne tytuły. A te z serii „Back to
Black” to już w ogóle szaleństwo. Ostatnia akcja promocyjna niejako zbierająca
razem wszystko to, co do tej pory było dostępne w sklepach ale najwidoczniej
nie zostało wyprzedane, no chyba, że domówione- za 34.99 pln – nie do
przebicia. Tym bardziej niezwykłe gdy ten sam egzemplarz- w sklepie typu Media
Markt za 109.99. I jak tu nie kochać marketów, gdzie przy okazji ostatniej
mojej próby zakupów, poszedłem do Biedry po winyle a wyszedłem z pomidorami. Bynajmniej
nie dlatego, że wszystkie się sprzedały ale… pomyliłem daty rozpoczęcia akcji.
co prawda nie drogą kolejową ale ten weekend znów spędzę, zwiedzając. Zapewne też przywiozę worek nowych płyt... no może bardziej pudełko. Szczegóły niebawem...
Do miłego posłuchania
Oczytałam się...bardzo fajnie opisany, taki dziennik-relacja z życia, podróży i muzyki. W sumie ja osobiście nie potrafiłabym funkcjonować bez tych trzech "rzeczy"...no miłość jeszcze jako czwarta, ale ona jest zazwyczaj przyprawą życia, podróży i muzyki...dodaje im smaku :)
OdpowiedzUsuńPrześlij komentarz