z Charlesem Cave'm z White Lies, po raz drugi, ale ten chyba najważniejszy. Tym bardziej, że White Lies debiutują u mnie na samym szczycie!!!
My Private Chart
November 16, 2013
17 news, 1 comeback
Zaproszenie do studia przyjęli znakomici muzycy m.in.: basista Richard Bona i kontrabasistka Esperanza Spalding, pianiści Robert Glasper i Gerald Clayton oraz wokaliści Gregory Porter i Lalah Hathaway. W nagraniach wziął udział także kuzyn Reeves i jej wieloletni współpracownik – George Duke, który zmarł w sierpniu tego roku. „Życie jest piękne i chcę je celebrować. Zbyt często o tym zapominamy” – mówi Dianne.
Premierowe utwory zaśpiewa podczas jedynego w Polsce koncertu promującego album „Beautiful Life”, wystąpi 14 grudnia w Teatrze Wielkim w Warszawie. Będzie gwiazdą BMW Jazz Club, który od ośmiu lat prezentuje wybitne osobowości sceny jazzowej.
Gośćmi cyklu byli m.in. in.: Richard Bona, Dhafer Youssef, Terri Lyne Carrington, a także Anna Maria Jopek, Urszula Dudziak, Michał Urbaniak i Stanisław Soyka. Dianne Reeves przyjedzie do Warszawy z pianistą Peterem Martinem, basistą Reginaldem Vealem, perkusistą Terreonem Gully oraz brazylijskim wirtuozem gitary Romero Lubambo, który akompaniuje jej od połowy lat 90., a wokalistka nazywa go swoim muzycznym bratem. Dianne Reeves, jest jedyną piosenkarką, której trzy kolejne płyty zdobyły Grammy. Należy do ścisłej czołówki śpiewających jazzowych diw, przez krytyków wymieniana jednym tchem razem z Dianą Krall i Cassandrą Wilson. Niezwykle muzykalna, obdarzona fenomenalnym poczuciem rytmu, występowała w najbardziej prestiżowych salach koncertowych, współpracowała z Chicago Symphony Orchestra, berlińskimi filharmonikami oraz big-bandem Wyntona Marsalisa – Lincoln Center Jazz Orchestra. Szeroką popularność przyniósł jej film „Good Night, and Good Luck” w reżyserii George Clooneya – spróbowała sił jako autorka i nagrała znakomity soundtrack pełen jazzowych standardów. Teraz albumem „Beautiful Life” rozpoczyna współpracę ze słynną wytwórnią Concord Records.
My Private Chart
November 16, 2013
17 news, 1 comeback
1
|
N
|
1
|
MOTHER TONQUE
|
WHITE LIES
|
1
|
2
|
N
|
1
|
SO VERY HARD TO GO
|
DAVE KOZ& GERALD ALBRIGHT& MINDI
ABAIR& RICHARD ELLIOT& MICHAEL McDONALD
|
2
|
3
|
5
|
5
|
THE QUIET CROWD
|
MONIKA BORZYM
|
3
|
4
|
6
|
4
|
CARPET CROWD
|
STEVE HACKETT&
RAY WILSON
|
4
|
5
|
6
|
6
|
EASY TIGER
|
THOMAS DYBDAHL
|
5
|
6
|
11
|
2
|
REFLEKTOR
|
ARCADE FIRE
|
6
|
7
|
P
|
11
|
A CASE OF YOU
|
ANA MOURA
|
7
|
8
|
N
|
1
|
THIS HAPPY MADNESS
|
STACEY KENT
|
8
|
9
|
7
8
|
2
3
|
THE CONDUCTOR
APPLAUSE
|
AFI
LADY GAGA
|
7
6
|
10
|
9
43
|
2
2
|
LOVED ME BACK TO LIFE
DRINKS AFTER WORK
|
CELINE DION
TOBY KEITH
|
9
10
|
11
|
1
|
7
|
SIRENS
|
PEARL JAM
|
1
|
12
|
2
3
4
|
7
4
9
|
NEW
GUARDIAN ANGEL
AND YET
|
PAUL McCARTNEY
GALAHAD
STING
|
2
3
4
|
13
|
13
14
|
2
2
|
DREAMER I KNOW
EVERYTHING HAS CHANGED
|
VISAGE
TAYLOR SWIFT& ED
SHEERAN
|
13
13
|
14
|
12
10
|
2
2
|
ROYALS
KING OF EVERYTHING
|
LORDE
BOY GEORGE
|
12
10
|
15
|
8
|
32
|
RHIANNE
|
RAY WILSON
|
5
|
16
|
15
15
15
|
4
5
4
|
THE SONGS OF DANNY
GALWAY
SWAY
LOVE ME AGAIN
|
PREFAB SPROUT
LALEH
JOHN NEWMAN
|
8
6
9
|
17
|
17
|
5
|
ROAR
|
KATY PERRY
|
14
|
18
|
18
|
3
|
HELL TO THE HEAVENS
|
LEAVES EYES
|
18
|
19
|
17
|
9
|
TRACES OF YOU
|
ANOUSHKA SHANKAR&
NORAH JONES
|
9
|
20
|
23
28
|
5
5
|
QUEENIE EYE
SHOW ME THE WONDER
|
PAUL McCARTENY
MANIC STREET PREACHERS
|
20
20
|
21
|
19
|
20
|
MIRRORS
|
JUSTIN TIMBERLAKE
|
3
|
22
|
20
|
8
|
DYING SLOWLY
|
TINDERSTICKS
|
17
|
23
|
19
|
15
|
CRY TO THE WORLD
|
RENAISSANCE& IAN ANDERSON
|
7
|
24
|
21
21
|
4
7
|
SALVATION I& II
OFF THE SEA
|
GALAHAD
MONIKA BORZYM
|
20
20
|
25
|
26
|
4
|
NOBODY’S FOOL
|
CHRIS NORMAN
|
25
|
26
|
28
|
24
|
HALO OF BLOOD
|
CHILDREN OF BODOM
|
26
|
27
|
29
|
22
|
DARKEST WHITE
|
TRISTANIA
|
27
|
28
|
30
|
23
|
GET TO ME
|
LADY ANTEBELLUM
|
28
|
29
|
32
|
7
|
ELIZA
|
ANNA CALVI
|
29
|
30
|
31
|
7
|
KEEP IT REAL
|
TANITA TIKARAM
|
30
|
31
|
33
|
12
|
JANA LA MAYA
|
RIICHARD BONA
|
31
|
32
|
34
|
14
|
BLACK NEW WAYO
|
RUDOLPH RUNDOLPH& THE FAMILY BAND& SANTANA
|
32
|
33
|
35
|
2
|
BRAVE THIS STORM
|
TRIVIUM
|
33
|
34
|
36
|
15
|
MISS YOU
|
KENDRA MORRIS
|
34
|
35
|
37
38
|
15
12
|
AGONY
SORROW
|
JAMES LaBRIE
IAMX
|
27
35
|
36
|
37
|
23
|
JUST A FOOL
|
CHRISTINA AGUILERA& BLAKE SHELTON
|
36
|
37
|
N
|
1
|
MUT’ ESUKUDU
|
RICHARD BONA
|
37
|
38
|
N
|
1
|
MY BABY JUST CARES
FOR ME
|
AGA ZARYAN
|
38
|
39
|
N
|
1
|
I WANT YOU
|
DIANNE REEVES
|
39
|
40
|
39
40
|
4
12
|
HEARTBREAKER
A LITTLE STAR
|
ALABAMA SHAKES
BEATA PATER
|
39
40
|
41
|
41
40
|
15
18
|
NO RAFANGE
I THROUGHT ABOUT YOU
|
VACLAV NECKAR
ELIANE ELIAS
|
41
40
|
42
|
42
|
2
|
FAME (SOUNDTRACK „RUSH” VERSION)
|
DAVID BOWIE
|
42
|
43
|
44
|
22
|
KINGS HIGHWAY
|
SCORPION CHILD
|
43
|
44
|
45
|
11
|
SKULLDIGGIN
|
BLACK JOE LEWIS
|
44
|
45
|
45
|
11
|
ELEVATE
|
THE WINERY DOGS
|
45
|
46
|
46
|
14
|
ANGELS IN EVERYTHING
|
BLUE OCTOBER
|
46
|
47
|
47
|
9
|
THE ANATOMY OF A NERVOUS BREAKDOWN – ON THE SIDELINE
|
REVAMP
|
47
|
48
|
N
|
1
|
YOU
|
ANNA GADT
|
48
|
49
|
48
50
|
14
11
|
GEORGIA
GOOD MORNING WASTELAND
|
SOPHIE B. HAWKINS
VISTA CHINO
|
48
49
|
50
|
49
|
9
|
NEVER ENOUGH
|
TARJA TURUNEN
|
49
|
51
|
N
|
1
|
CHILD IN ME
|
MICHAEL PATCHES
STEWART
|
51
|
52
|
51
52
|
10
10
|
DRIVE HOME
THURSDAY
|
STEVEN WILSON
PET SHOP BOYS& EXAMPLE
|
51
52
|
53
|
53
|
10
|
ROSES (LIVE)
|
RPWL& RAY WILSON
|
53
|
54
|
54
|
11
|
HALO TO THE KING
|
AVENGED SEVENFOLD
|
54
|
55
|
55
|
9
|
HEY LAURA
|
GREGORY PORTER
|
55
|
56
|
56
|
7
|
PERFUME RIVER
|
FISH
|
56
|
57
|
58
|
7
|
FOXES
|
CAPTAIN CARA
|
57
|
58
|
60
|
8
|
GHETTO WOMAN
|
JANELLE MONAE
|
58
|
59
|
61
|
10
|
BIG TV
|
WHITE LIES
|
59
|
60
|
62
|
9
|
VIEUX CARRE
|
TROMBONE SHORTY
|
60
|
61
|
63
|
10
|
SUENO CON ELLA
|
BUIKA
|
61
|
62
|
64
|
7
|
FUGITIVE AIR
|
OF MONTREAL
|
62
|
63
|
66
|
10
|
BLACK VALENTINE
|
CARO EMERALD
|
63
|
64
|
71
|
6
|
FORSAKEN SAVIOR
|
GOV’T MULE& DAVE MATTHEWS
|
64
|
65
|
72
|
6
|
YOU NEVER LET ME DOWN
|
VERTICAL HORIZON
|
65
|
66
|
73
|
6
|
WRECKING BALL
|
ROBIN BECK
|
66
|
67
|
74
|
6
|
BEST I EVER HAD
|
GAVIN DeGRAV
|
67
|
68
|
75
|
5
|
LATER
|
BALTHAZAR
|
68
|
69
|
76
|
5
|
HOMELESS
|
MARIA MENA
|
69
|
70
|
77
|
5
|
MIDDAY MOON
|
FREDRIKA STAHL
|
70
|
71
|
78
|
5
|
IF ONLY AVENUE
|
RON SEXSMITH
|
71
|
72
|
79
|
5
|
I GOT YOU
|
JACK JOHNSON
|
72
|
73
|
84
|
4
|
THAT’S WHAT THE WATER MADE ME
|
BON JOVI
|
73
|
74
|
81
|
5
|
SHOT REVERSE SHOT
|
JACK JOHNSON
|
74
|
75
|
82
|
5
|
FALSE AWAKENING SUITE
|
DREAM THEATER
|
75
|
76
|
99
|
2
|
YOU CAN’T MAKE OLD FRIENDS
|
KENNY ROGERS& DOLLY PARTON
|
76
|
77
|
98
|
2
|
LITTLE BIT GYPSY
|
KELLIE PICKLER
|
77
|
78
|
85
|
5
|
DREW
|
GOLDFRAPP
|
78
|
79
|
86
|
4
|
CAUGHT IN THE STORM
|
GOOG GOO DOLLS
|
79
|
80
|
87
|
4
|
MISERY
|
MADNESS
|
80
|
81
|
88
|
4
|
LITTLE BLIMP
|
THE JOY FORMIDABLE
|
81
|
82
|
89
|
3
|
PERFUME IN THE BREEZE
|
AGNETHA FALTSKOG
|
82
|
83
|
90
|
3
|
ONE MORE SHOT
|
THE ROLLING STONES
|
83
|
84
|
91
|
3
|
DARGONA DRAGONA
|
VISTA CHINO
|
84
|
85
|
92
|
3
|
FOREVER
|
HAIM
|
85
|
86
|
93
|
3
|
SIRENS
|
CHER
|
86
|
87
|
94
|
3
|
COMME CI, COMME CA
|
ZAZ
|
87
|
88
|
95
|
3
|
YOU SET FIRE TO MY LIFE
|
TINA ARENA
|
88
|
89
|
96
|
2
|
CITY OF ANGELS
|
THIRTY SECONDS TO MARS
|
89
|
90
|
97
|
2
|
SYMMETRY
|
GABRIELLA CILMI
|
90
|
91
|
N
|
1
|
YAKOTO’S BABYBLUES
|
Y’AKOTO
|
91
|
92
|
100
|
2
|
GET DOWN
|
JAMES ARTHUR
|
92
|
93
|
N
|
1
|
LOVE IS LOS (HELLO
STEVE REICH MIX BY JAMES MURPHY FOR THE DFA)
|
DAVID BOWIE
|
93
|
94
|
N
|
1
|
GO GENTLE
|
ROBBIE WILLIAMS
|
94
|
95
|
N
|
1
|
MARGARITAVILLE
|
SAMMY HAGAR&
TOBY KEITH
|
95
|
96
|
N
|
1
|
OSCAR WILDE GETS
OUT
|
ELTON JOHN
|
96
|
97
|
N
|
1
|
SNOWED IN AT
WHEELER STREET
|
KATE BUSH &
ELTON JOHN
|
97
|
98
|
N
|
1
|
DIZZY HEIGHTS
|
NEIL FINN
|
98
|
99
|
N
|
1
|
ONE DAY, SOMEDAY
|
JUSTIN HAYWARD
|
99
|
100
|
N
|
1
|
SWINGS BOTH WAYS
|
ROBBIE
WILLIAMS& RUFUS WAINWRIGHT
|
100
|
Wypadły z topu: 16(3)SWING
LOW- BOBBY McFERRIN& ESPERANZA SPALDING, 16(10)EASY-SHERYL CROW,
17(7)DRIVE- ANNAKE VAN GIERSBERGEN, 19(5)EVERYTHING COMES DOWN TO THIS- GARY
NUMAN, 22(4)THE CURSE- AGNES OBEL, 24(11)I COME WITH KNIVES- IAMX,
25(16)DEPROVED (IRRETRIEVABLY LOST IMAGINATION)- RIVERSIDE, 27(3)YOU AIN’T
ALONE- ALABAMA SHAKES, 57(9)PERSONAL JESUS- SAMMY HAGAR, 59(9)OATH OF THE
ABYSS- DEVILDRIVER, 65(7)SVETLO- NO NAME, 67(9)THE MAMBO CRAZE- DE PHAZZ, 68(9)MOVING
CLOUDS- YEAHWOON SHIN, 69(6)A CAUSE DE L’AUTOMNE- ALIZEE, 70(5)HIGH AND LOW
(UNPLUGGED)- COLDPLAY, 80(4)ALIEN DAYS- MGMT, 83(4)WHAT’LL I DO- LISA HANNIGAN,
Jesień w pełni i jesienny
wysyp płyt. Ale to już ostatnie chwile takiej rynkowej hossy. Tylko do 6
grudnia. Wszystko co dostanę po tej dacie, tradycyjnie odkładam na półeczkę i
poczeka z rozpakowaniem do Nowego Roku. Oprócz świątecznych pozycji. A te już się
piętrzą, Chris Mann, Kelly Clarkson, Mary J. Blige, Jonathan Butler czy nasz
Audiofeels i Grażyna Łobaszewska. Bo po 6 grudnia czas na remanent i trzeba
będzie wszystko podsumowywać. Przejrzeć, ułożyć w głowie, napisać rankingi….jeszcze
ponadrabiać zaległosci.
Taka przymiarka do corocznego
obowiązku to w pewnym sensie przyczyna nowości w tym tygodniu, choć wiele płyt,
po prostu wreszcie posłuchałem. I kto by pomyślał, że tak mnie pozytywnie
zaskoczy Elton John, nad którym czuwa tym razem T Bone Burnett. To dla mnie
najważniejszy producent od kilku lat. A Raphael Saadiq na basie pogrywa
cudownie. Elton na fortepianie też gra jak nawiedzony, płyta jakoś szybko
zniknęła z list przebojów a jest po prostu znakomita. Dawno takiej sir Elton
nie „wysmażył”. Jedna z lepszych kompozycji „Oscar Wilde Gets Out” tylko na 96
ale na pewno będzie lepiej. Na liście jeszcze Elton z Kate Bush z „zimowej
płyty” z 2011 roku. Nie żebym za śniegiem tęsknił ale…
Jeśli chodzi o awanse to tak
programowo niejako stało się z Toby’m Keithem, który nieśmiało debiutował w
ubiegłym tygodniu na 43 by tym razem wskoczyć od razu na 10. Na tej samej
pozycji Celine Dion zsuwająca się jedynie o lokatę ale to chyba tylko chwilowe.
A propos Celine.
O pierwszej od sześciu lat
anglojęzycznej pozycji mówi „Nie planowałam odświeżenia swojego muzycznego
wizerunku, ale minęło już sześć lat" i utrzymuje, że nowa płyta, choć różni
się od poprzednich, nie zwiastuje "ery nowej Celine". Jednocześnie
piosenkarka zwraca uwagę, że nagrywając krążek starała się wydobyć ze swojego
głosu zupełnie inne rejestry.
"Dziesięć lat temu
wymagano ode mnie śpiewania bardzo wysoko" - wspomina diwa. "Istniała
między mną a innymi wokalistkami pewna rywalizacja o to, która
wyciągnie dźwięk wyżej i utrzyma go dłużej" - opowiada.
Dion, która dzięki piosenkom
"Think Twice", "It's All Coming Back To Me Now" oraz
"My Heart Will Go On" zdobyła renomę piosenkarki uprawiającej
"wokalne szarże" dziś nie chce się już z nikim ścigać.
W nowym utworze "Loved Me Back To Life" trzyma głos na wodzy.
"To dla mnie zupełnie
nowa sytuacja, ale i znak, że nie stoję w miejscu" - wyznaje
Dion i dodaje: "Nie mogę się doczekać, kiedy zaprezentuje te piosenki
publiczności na koncertach".
Prawie rok za to
przymierzałem się do wrzucenia na listę wokalisty The Moody Blues, Justina
Haywarda…tak się nim cieszyłem bodaj w styczniu a nic z tego nie wyniknęło.
Może teraz? To dobry czas na taką muzykę. Tym bardziej, że to pierwsza solo
produkcja od „The View From the Hill” z 1996 roku. Pozycja 99
Jesienne klimaty przeważają w
premierach ale na szcycie tak na chwilę
przed warszawskim koncertem zadebiutowała trzecia odsłona najnowszej płyty
White Lies. Notabene z Charlesem, po dwóch lat ponownie spotkałem się przed
koncertem. Bardzo miła rozmowa, z której okazało się, że muzycznie dziś
najbliżej mu do dokonań Tears For Fears (!!!).
Zdjęcie ze spotkania w
garderobie w klubie Stodoła…możecie zresztą obejrzeć.
O czym warto jeszcze
wspomnieć?
Na pewno o dwóch nowych
pieśniach od Robbiego Williamsa, raz z towarzyszeniem Rufusa Wainwrighta (100
oraz 94). Na płycie Williamsowi towarzyszą tacy goście jak Lily Allen, Michael
Buble, Kelly Clarkson, Olly Murs oraz wspomniany Rufus Wainwright. „Swings Both
Ways” to już drugi swingowy album w karierze artysty. Zawiera zarówno klasyczne
utwory, takie jak „Dream A Little Dream” (z Lily Allen), “I Wan’na Be Like You”
( z Olly Murs) czy “Little Green Apples” (z Kelly Clarkson), jak i zupełnie
premierowe nagrania skomponowane przez Williamsa i Guya Chambersa - współautora
takich hitów jak „Angels” czy „Milenium”. Guy Chambers jest również producentem
„Swings Both Ways”.
Poprzedni album
Williamsa z muzyką swing – wydany w 2001r. “Swing When You’re Winning” spędził
aż sześć kolejnych tygodni na 1. miejscu UK Album Chart.
Muzyk tak mówi o swoim
najnowszym wydawnictwie: „Początkowo planowałem żeby była podobna do
poprzedniej, ale szybko sobie uświadomiłem, że to właściwie nie jest to czego
chciałem. Dlatego ta płyta jest inna, tym razem to nie same covery. Miałem w
zanadrzu pewne piosenki, które chciałem pokazać światu, a które przy odrobinie
szczęścia mogłyby stać się częścią czyjegoś życia.”. To bardzo dobra
pozycja. Gorąco polecam.
Od 39 do 37 to żelazny zestaw
z moich audycji „Muzyka 4 Stron Swiata”, z jednej strony Aga Zaryan z płyty z
piosenkami Niny Simone i Abbey Lincoln, z drugiej genialna i niedościgniona
Dianne Reeves i jeszcze trzecia odsłona najnowszej płyty Richarda Bony, z
którym 13 października miałem przeogromną przyjemność wreszcie pierwszy raz
porozmawiać.
W tym miejscu trzeba na
chwilę zatrzymać się przy Dianne Reeves.
Dianne Reeves, czterokrotna laureatka Grammy, powróciła z albumem „Beautiful
Life”. Premiera miała miejsce we wtorek, 12 listopada. Najnowsze utwory
wokalistka zaprezentuje podczas jedynego koncertu w Polsce. Reeves wystąpi w
Teatrze Wielkim jako gwiazda BMW Jazz Club. „Beautiful Life” to pierwsza płyta
Reeves od pięciu lat, będąca wysmakowaną mieszanką jazzu, soulu i r&b.
Wokalistka, która mistrzowsko interpretuje znane muzyczne tematy, tym razem
śpiewa „Waiting in Vain” Boba Marleya, „Dreams” Fleetwood Mac oraz „I Want You”
Marvina Gaye’a. Wśród dwunastu utworów na płycie znalazły się dwie nowe kompozycje:
„Cold” i „Satiated”. Zaproszenie do studia przyjęli znakomici muzycy m.in.: basista Richard Bona i kontrabasistka Esperanza Spalding, pianiści Robert Glasper i Gerald Clayton oraz wokaliści Gregory Porter i Lalah Hathaway. W nagraniach wziął udział także kuzyn Reeves i jej wieloletni współpracownik – George Duke, który zmarł w sierpniu tego roku. „Życie jest piękne i chcę je celebrować. Zbyt często o tym zapominamy” – mówi Dianne.
Premierowe utwory zaśpiewa podczas jedynego w Polsce koncertu promującego album „Beautiful Life”, wystąpi 14 grudnia w Teatrze Wielkim w Warszawie. Będzie gwiazdą BMW Jazz Club, który od ośmiu lat prezentuje wybitne osobowości sceny jazzowej.
Gośćmi cyklu byli m.in. in.: Richard Bona, Dhafer Youssef, Terri Lyne Carrington, a także Anna Maria Jopek, Urszula Dudziak, Michał Urbaniak i Stanisław Soyka. Dianne Reeves przyjedzie do Warszawy z pianistą Peterem Martinem, basistą Reginaldem Vealem, perkusistą Terreonem Gully oraz brazylijskim wirtuozem gitary Romero Lubambo, który akompaniuje jej od połowy lat 90., a wokalistka nazywa go swoim muzycznym bratem. Dianne Reeves, jest jedyną piosenkarką, której trzy kolejne płyty zdobyły Grammy. Należy do ścisłej czołówki śpiewających jazzowych diw, przez krytyków wymieniana jednym tchem razem z Dianą Krall i Cassandrą Wilson. Niezwykle muzykalna, obdarzona fenomenalnym poczuciem rytmu, występowała w najbardziej prestiżowych salach koncertowych, współpracowała z Chicago Symphony Orchestra, berlińskimi filharmonikami oraz big-bandem Wyntona Marsalisa – Lincoln Center Jazz Orchestra. Szeroką popularność przyniósł jej film „Good Night, and Good Luck” w reżyserii George Clooneya – spróbowała sił jako autorka i nagrała znakomity soundtrack pełen jazzowych standardów. Teraz albumem „Beautiful Life” rozpoczyna współpracę ze słynną wytwórnią Concord Records.
A na 48 pojawia się kolejny
polski akcent, Anna Gadt.
Oddychanie to jedna z trzech
funkcji niezbędnych do życia. Całkowicie naturalna i nieodzowna, podobnie jak
potrzeba swobodnej wypowiedzi poprzez improwizację. Nic bowiem nie zastąpi
spontaniczności reakcji i możliwości poznania drugiego człowieka, z którą mamy
do czynienia i którego jesteśmy świadkami podczas słuchania, bądź tworzenia
muzyki jazzowej.
Najnowszy album Anny Gadt -
"Breathing" wychodzi na przeciw takiemu spojrzeniu na wokalistykę
jazzową. Tematy są punktem wyjścia do wspólnego grania i "bycia".
Album wypełnia dziesięć
autorskich kompozycji artystki oraz zaskakująca interpretacja tekstu Mirona
Białoszewskiego - "Liryka Śpiącego" do muzyki Macieja Garbowskiego.
W całości przenikają się
słowiańska melancholia i skandynawski nastrój kojarzony z płytami monachijskiej
wytwórni ECM. Muzycy towarzyszący artystce to znane jazzowej publiczności trio
RGG.
Anna Gadt – kompozytorka i
autorka tekstów - urodziła się w Polsce, kraju „pomiędzy” wschodem i zachodem.
Sama ma poczucie bycia „pomiędzy”, gdyż mieszają się w niej słowiański
temperament i specyficzna skandynawska melancholia. Charyzmatyczna wokalistka,
w której głosie słychać nostalgię i tęsknotę, wspierana jest przez trio w
składzie: Łukasz Ojdana - fortepian, Maciej Garbowski - kontrabas, Krzysztof
Gradziuk - perkusja Muzycy kładą nacisk na sonorystyczne podejście do muzyki,
gdzie eksponuje się nie technikę, lecz brzmieniowe właściwości utworów.
Anna Gadt to niespokojny duch
poszukujący formy wypowiedzi poprzez słowo, dźwięk a zwłaszcza ciszę. W swojej
muzyce intrygująco oscyluje pomiędzy śpiewem, szeptem i opowiadaniem.
Improwizując nie boi się używać głosu w sposób nietypowy. Odkryta i doceniona
przez Billy Harpera. W 2006 roku otrzymała nagrodę główną podczas
międzynarodowego konkursu wokalistów jazzowych: Jazz Stuggle. W 2008 roku
ukazała się jej debiutancka płyta: Na mojej drodze, którą zwróciła na siebie
uwagę krytyków i publiczności. Płyta przyniosła nominację do nagrody Fryderyk w
kategorii: Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku i wiele koncertów w kraju m.in.:
podczas Szczecin Music Fest.
Na listę wydelegowałem
kompozycję „You”.
Ach i warto zauważyć, że całkiem nieoczekiwanie swoje trzy grosze do 2013 roku dorzucił nową płytą Nel Finn. W Polsce co prawda materia ukaże się dopiero 2014 roku ale w rodzimej Australii już jest. mam go i ja i na top wskakuje song tytułowy - pozycja 98.
Do miłego posłuchania
(tekst z 19 listopada)
Prześlij komentarz